دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ - 17 Jun 2024
 
۰

الحاق انرژی اتمی به وزارت نیرو منتفی شد

چهارشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۲۸
کد مطلب: 306121
الحاق سازمان انرژی اتمی به وزارت نیرو منتفی شد.
به گزارش جهان، منابع آگاه در گفت وگو با ایران هسته ای الحاق سازمان انرژی اتمی به وزارت خارجه را منتفی اعلام کردند.

ایران هسته ای پیش از این خبر داده بود که دولت آقای روحانی تصمیم گرفته است معاونتی با عنوان معاونت انرژی های نوین در وزارت نیرو ایجاد کرده و سازمان انرژی اتمی را با حفظ همه ساختارها و وظایفش به این وزارتخانه منتقل کند.

«ایران هسته ای» از قول کارشناسان گفته بود که این تصمیم به عنوان گامی در جهت کمرنگ شدن تصویر امنیتی برنامه هسته ای ایران، اقدامی سنجیده است.

اما اکنون جدیدترین خبرها حکایت از آن دارد که این تصمیم اجرایی نخواهد شد.

اطلاعات موجود نشان می دهد نخستین دلیل منتفی شدن این تصمیم در سطح بالای این نظام این بوده است که سازمان انرژی اتمی و فعالیت های آن عملا به بخشی از غرور ملی تبدیل شده و انحلال آن به این شکل ممکن است به این غرور و جایگاه و منزلت فعالیت های اتمی در ذهن مردم آسیب بزند.

دومین دلیل، این بوده است که سازمان انرژی اتمی اکنون ساختاری بسیار بزرگ دارد و پروژه های کلانی را اجرا می کند که بسیاری از آنها لزوما با بحث انرژی مرتبط نیست. جا دادن این ساختار بزرگ در دل وزارت نیرو عملا به معنای آن است که این وزارتخانه معاونتی بزرگتر از کل وزارتخانه در اختیار داشته باشد که این موجب آشفتی های زیادی در حوزه های مالی، مدیریتی و نیروی انسانی و اداری خواهد شد و ممکن است هم به کار وزارت نیرو لطمه بزند و هم به کار سازمان انرژی اتمی.

علت سوم مربوط به این مسئله بوده است که عملا یافتن فردی که بتواند هم وزارت نیرو را اداره کند و هم مسئولیت بزرک سازمان انرژی اتمی را بپذیرد به امری بسیار دشوار و بلکه غیر ممکن تبدیل شده بود.

بر اساس این دلایل فعلا تصمیم گرفته شده است که ساختار سابق دست نخورده و و وزارت نیرو و سازمان انرژی اتمی به نحو تفکیک شده به انجام وظایف سابق خود بپردازند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *