شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

معتدل نامیدن منسوبان فتنه ۸۸ روا نیست

دوشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۱۱
کد مطلب: 305685
نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس با اشاره به سوابق برخی وزرای پیشنهادی در فتنه ۸۸ گفت: اگر این افراد رای بیاورند، قطعا حرکت افراطی انجام خواهند داد.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، حسینعلی حاجی نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز مجلس در مخالفت با خط مشی و اصول کلی برنامه دولت یازدهم طی سخنانی با بیان اینکه از امت اسلامی، مردم شهیدپرور کشور اسلامی و امام جامعه مسلمین، مقام معظم رهبری که خلق حماسه سیاسی را رقم زدند تشکر می‌کنم، گفت: همچنین به حجت‌الاسلام حسن روحانی که رای اعتماد ملت ایران را به دست آورد تبریک می‌گویم.

وی خطاب به رئیس جمهور گفت: آقای روحانی مخالفت بنده با تمامی برنامه‌ها یا وزرای پیشنهادی شما نیست، اما نکاتی را در هنگام مشاهده برنامه دولت جنابعالی دریافتم که وظیفه خود می‌دانم از زبان مردم به شما و وزرای پیشنهادی عنوان کنم.

نماینده مردم شاهین‌شهر تصریح کرد: بنده کاستی‌هایی را در برنامه پیشنهادی دولت مشاهده کردم و همچنین دیدم که برخی از اولویت‌ها در برنامه‌ها دیده نشده است بعضی از افرادی که به عنوان وزیر معرفی شده‌اند، توانایی لازم را برای اداره آن وزارتخانه ندارند.

حاجی با بیان اینکه اولین نکته در برنامه دولت تدبیر و امید دیده نشدن خلق حماسه اقتصادی است، اظهار داشت: باید از مردم بابت خلق حماسه سیاسی تشکر کنیم، اما آنها منتظر خلق حماسه اقتصادی هستند، ولی در این راستا در برنامه دولت تدبیر و امید موضعی دیده نمی‌شود.

وی ادامه داد: موضوع دیگر نحوه ادامه اجرای هدفمند کردن یارانه‌ها در دولت یازدهم است. در حال حاضر ۴۲ هزار میلیارد تومان به صورت نقدی به مردم پرداخت می‌شود، در حالیکه برای ۲۸ هزار میلیارد تومان آن محل درآمد تعریف شده و برای بقیه آن محلی دیده نشده است، سوال ما این است که دولت یازدهم چه برنامه‌ای برای مابقی این پول پیش‌بینی کرده است؟ آیا قرار است حامل های انرژی گران شود؟ اگر قرار است حامل های انرژی گران شود زندگی مردم چه خواهد شد؟

نماینده شاهین شهر با بیان اینکه سوال دیگر این است که سهم بهداشت و درمان کشور و تولید از هدفمندی یارانه‌ها چگونه پرداخت خواهد شد، اظهار داشت: دولت یازدهم چه تدبیری برای بهبود معیشت مردم اندیشیده است همچنین یکی دیگر از معضلات کشور پروژه‌های نیمه تمام است و سوال این است که دولت یازدهم چه برنامه‌ای برای بیش از ۴۰ هزار پروژه نیمه تمام دارد؟

حاجی افزود: دولت یازدهم چه سیاست و خط و مشی درباره مسکن مهر گرفته است؟ تدبیر آقای روحانی برای تامین مسکن و مقابله با رشد قیمت و افزایش قیمت زمین و اجاره چیست؟

وی تاکید کرد: مردم اصولا حرکت دولت‌ها را حلقه‌های به هم پیوسته می‌دانند، لذا سوال این است که دولت یازدهم در رابطه با مسکن مهر چه تدابیری خواهد اندیشید .در حال حاضر موضوع ۳۰ میلیون مسکن مهر در هاله‌ای از ابهام است.

نماینده شاهین‌شهر ادامه داد: هم اکنون در دهه چهارم انقلاب و دهه پیشرفت و عدالت هستیم. دولت تدبیر و امید در برنامه خود معین نکرده که برای افزایش درآمد اقشار کم‌درآمد چه تدبیری دارد؟ آقای روحانی آیا به نظر شما با روزی ۱۰ هزار تومان می‌توان خانه خرید، دختری را شوهر داد یا پسری را زن داد؟

حاجی با بیان اینکه دولت یازدهم چگونه می‌خواهد مقابل ویژه خواری بعضی افراد بایستد، گفت: افرادی می‌خواهند آینده خود را بدون زحمت تامین کنند و سوال این است که چه برنامه‌ای برای مقابله با این ویژه‌خواری‌ها و رانت‌خواری‌ها وجود دارد؟

وی خطاب به رئیس جمهور گفت: آیا اطلاع دارید آمار طلاق چقدر است؟ برای زندگی خانواده‌های طلاق چه تدابیری اندیشیده‌اید؟ چه تدبیری برای خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد دارید؟ برای بیمارانی که بیمه نیستند و هزینه‌ای برای درمان ندارند و به همین علت در منازل می‌مانند چه برنامه‌ای دارید؟ چه تدبیری برای رفع تبعیض در پرداخت حقوق‌ها دارید؟

نماینده مردم شاهین‌شهر خاطر نشان کرد: سوال ما این است که دولت یازدهم چه برنامه‌ای برای رفع تبعیض در عرصه ورزش دارد؟ به هر حال ما شاهدیم که بعضی افراد پول‌های میلیاردی در ورزش می‌گیرند، اما در مقابل مشکلات زیادی در عرصه ورزش شهرستان‌ها وجود دارد.

حاجی تصریح کرد: دولت تدبیر و امید چه برنامه‌ای دارد تا در عین رشد اقتصادی شاهد تورم نباشیم؟ چه تدبیری وجود دارد که اگر می‌خواهیم جلوی تورم را بگیریم شاهد رکود نباشیم؟ فرمولی که شما تدبیر کرده‌اید تا از این وضعیت تورمی خارج شویم چیست؟

وی ادامه داد: در قانون بودجه سال ۹۱، ۵۰ هزار میلیارد تومان کسری بودجه وجود داشته و دولت تدبیر و امید چه برنامه‌ای دارد تا در سال ۹۲ شاهد این پدیده نباشیم؟

نماینده شاهین‌شهر خطاب به حجت‌الاسلام حسن روحانی گفت: آقای روحانی شما فرمودید که دولت اعتدال را برپا خواهید کرد، اما قطعا تعریف اعتدال حرکت بین حق و باطل نیست، بلکه حرکت بین افراط و تفریط است. سوال بنده این است که چگونه افرادی را بین وزرای پیشنهادی انتخاب کرده‌اید که با این نظر شما موافق نیستند؟

حاجی ادامه داد: اگر این افراد رای بیاورند، قطعا حرکت افراطی انجام خواهند داد و به دنبال بسترسازی برای افراد خودشان خواهند بود. کسانی که در گذشته در آزمون بزرگی مانند فتنه ۸۸ رد شدند و سکوت کردند و نمره قبولی نگرفتند و از نظام دفاع نکردند و حتی در جبهه مقابل ایستادند، آیا تعریف اعتدال به آنها روا است؟

وی تصریح کرد: ایثارگران کشورمان در سال های دفاع مقدس جانشان را در راه انقلاب فدا کردند اما در برنامه دولت تدبیر و امید نام و برنامه‌ای برایشان دیده نشده است.

نماینده شاهین‌شهر گفت: از اقدامات لازم و ضروری در اقتصاد کشور ایجاد انضباط مالی در برنامه است. سوال این است که برنامه دولت برای انضباط مالی، شفاف‌سازی مبادلات اقتصادی و ایجاد تعادل میان درآمد و هزینه وزارت‌خانه‌های غنی و ضعیف چیست؟
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *