چهارشنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۳ - 12 Jun 2024
 
۲
۱

غیر از 4 نفر، کابینه روحانی متعادل است

سه شنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۵۴
کد مطلب: 304384
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: کابینه معرفی شده از سوی روحانی به غیر از چهار نفر متعادل است و احتمالا چهارده وزیر پیشنهادی دیگر با اقبال نمایندگان مجلس روبه‌رو می‌شوند.
به گزارش جهان، علیرضا منظری‌توکلی در گفت‌و‌گو با اظهار داشت: کابینه معرفی شده از سوی روحانی به غیر از چهار نفر متعادل است و احتمالا با اقبال نمایندگان مجلس روبه‌رو می‌شوند.

وی در پاسخ به خبرنگار فارس که از وی خواست تا در مورد چهار وزیر پیشنهادی مذکور به صورت شفاف‌تر صحبت کند، تصریح کرد: این بحث آنقدر آشکار است که نیازی به توضیح بیشتر ندارد.

نماینده مردم بافت، رابر و ارزوئیه در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این پرسش که آیا به عنوان نماینده مخالف وزاری پیشنهادی صحبت می‌کنید یا خیر، ابراز داشت: با توجه به حساسیت دانشگاه‌ها و آموزش عالی کشور چنانچه فرصتی پیش آید در مخالفت با وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری صحبت می‌کنم.

منظری‌توکلی از برگزاری نشست مجمع نمایندگان استان کرمان با رحمانی‌فضلی وزیر پیشنهادی کشور در شامگاه دوشنبه خبر داد و تصریح کرد: بعضی از وزرای پیشنهادی برای برگزاری نشست با مجمع نمایندگان درخواست‌هایی را ارائه کرده‌اند و به نظر می‌رسد که مجمع نمایندگان کرمان روزهای پرکاری را پیش‌رو دارد.

وی در پاسخ به این پرسش خبرنگار فارس که آیا در دیدار با رحمانی‌فضلی وزیر پیشنهادی کشور در مورد استاندار کرمان هم صحبت کرده‌اید، افزود: بحث‌های ملی در این نشست مطرح شد.

این نماینده مجلس اذعان داشت: نمایندگان به وزرای پیشنهادی که در فتنه ۸۸ حضور داشتند، بازداشت شدند و یا حکم قضایی برای آنها صادر شده است، رای اعتماد نمی‌دهند.

منظری‌توکلی وجود فیلم و تصویر از موضع‌گیری وزرای پیشنهادی در حمایت از فتنه ۸۸ و همچنین انجام مصاحبه و یا نگارش مقاله بعد از خطبه‌های نماز جمعه مقام معظم رهبری در سال ۸۸ در حمایت از فتنه‌گران را از دیگر مواردی دانست که موجب عدم رای نمایندگان به وزرای پیشنهادی است.

وی با اشاره به اینکه نمایندگان مجلس در حال جمع‌آوری مستنداتی در مورد وزرای پیشنهادی هستند تا به صورت دقیق در مورد آنها نظر دهند، گفت: وجود سوء ‌سابقه اقتصادی، مالی و ... وزاری پیشنهادی از دیگر مواردی است که موجب می‌شود، نمایندگان به آنها رای اعتماد ندهند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


رضا
تند رو تر از حجتی و سلطانی فر و منفرد هم هست نمی شود گفت فقط چهار نفر تند رو هستند