جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 10 May 2024
 
۰

تهران دارای بیشترین مدارس فرسوده درکشور

شنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۲۳
کد مطلب: 303605
رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور از اختصاص ۸۷۵ میلیارد تومان برای مقاوم سازی و نوسازی مدارس فرسوده کشور خبر داد.
به گزارش جهان، مرتضی رئیسی در گفت وگو با مهر با بیان این مطلب درباره روند نوسازی مدارس فرسوده کشور گفت: در بودجه ۹۲، ۸۷۵ میلیارد تومان برای نوسازی و مقاوم سازی مدارس فرسوده کشور اختصاص یافته است که اگر اعتبارات به موقع تامین شود، یکی از اولویت های ما مقاوم سازی و ایمن سازی مدارس فرسوده است.

وی افزود: از مبلغ ۶۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار تخریب و بازسازی مصوب سال ۸۵، تاکنون ۴ هزار میلیارد تومان در اختیار سازمان نوسازی مدارس قرار گرفته است. به عبارتی ۶۰ درصد از توافق‌های انجام شده از اعتبارات تخریب و بازسازی مدارس تاکنون تخصیص یافته است و چنانچه تا ۲ سال آینده مابقی این اعتبارات و همچنین مابه‌التفاوت افزایش قیمت مصالح در اختیار سازمان نوسازی قرار بگیرد، مدارس کشور را از لحاظ ایمنی به وضعیت مطلوب خواهیم رساند.

رئیسی درباره تعداد مدارس فرسوده کشور گفت: در مجموع ۴ میلیون متر مربع از فضای آموزشی کشور تخریبی است، اما شهر و استان تهران دارای بیشترین مدارس فرسوده در کشور است. سازمان نوسازی این آمادگی را دارد تا ۲ سال آینده تمام مدارس تخریبی را بازسازی و مقاوم‌سازی کند، البته تحقق این امر منوط به تخصیص اعتبارات مربوط به قانون تخریب و بازسازی مدارس است.

این مقام مسوول خاطرنشان کرد: سياست دولت و روند اعتباراتي كه براي تخريب و بازسازي فضاهاي آموزشي در نظر گرفته شده، حذف مدارس تخريبي طي سه سال است كه در اين راستا استان و شهر تهران به دليل داشتن بيشترين مدارس فرسوده در بين شهرهاي كشور، در اولويت اين امر قرار دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *