جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱

دورخیز اصلاح‌طلبان برای کسب کرسی وزارت در دولت یازدهم

دوشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۱۵
کد مطلب: 300978
کارشناسان و فعالان سیاسی با اشاره به تحرکات و تکاپوی اصلاح‌طلبان نسبت به سهم‌خواهی از دولت یازدهم تاکید کردند که مجلس به کسانی که در بازی سیاسی و حزبی به دنبال سهم و غنیمت از دولت روحانی باشند رای اعتماد نمی‌دهد.
دورخیز اصلاح‌طلبان برای کسب کرسی وزارت در دولت یازدهم
به گزارش جهان به نقل از کیهان، ابوالفضل چمندی دبیرکل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان درباره برنامه اصلاح‌طلبان برای ناکارآمد نشان دادن دولت حسن روحانی در چهار سال آینده گفت: فشارهایی که به منتخب مردم وارد می‌شود برآمده از همین تحلیل است چرا که اصلاح‌طلبان به دنبال این هستند تا با تعیین افرادی برای وزارتخانه‌های حساس و قابل دسترس نظیر وزارت علوم و وزارت ارشاد، برای دولت روحانی حاشیه‌سازی کرده و در ادامه ناکارآمدی وی را به جامعه تلقین کنند.

وی درباره فعالیت‌های اصلاح‌طلبان برای حضور در قدرت گفت: اصلاح‌طلبانی که با تندروی دستاوردهای دولت کارگزاران و شخص هاشمی و بعدتر از آن دولت احمدی‌نژاد را نادیده گرفتند و تحت عناوین زننده‌ای با دو رئیس‌جمهور ایران به مقابله برخاستند و حتی پروژه عبور از خاتمی را در برهه‌ای کلید زدند؛ دوران ریاست‌جمهوری حسن روحانی را نیز مرحله‌ گذاری می‌دانند که بایستی از آن در ۴ سال آینده عبور کنند.

در همین ارتباط، آیت‌الله حسن ممدوحی عضو مجلس خبرگان رهبری نیز با اشاره به تلاش برخی اصلاح‌طلبان برای حضور در کابینه دولت یازدهم به فارس گفت: آنها به فکر روحانی نیستند و کار خود را می‌کنند هرچند که آقای روحانی حواسش به این مسائل است.

ممدوحی تصریح کرد: مجلس اعلام کرده است که اگر اصحاب فتنه به عنوان وزیر معرفی شوند به آنها رای نخواهد داد.

همچنین، رضا مقدسی مدیرعامل خبرگزاری مهر به سیاست چماق و هویج جریان اصلاحات در رابطه با دولت آقای روحانی اشاره کرد و اظهار داشت: این جریان سعی دارد هم فاصله و هم مطالبه‌گری خود را از دولت روحانی داشته باشند و از هر دو موضع مناسبات خود را تنظیم کند.

وی در ادامه افزود: جریان اصلاحات در فضاسازی‌ها و مطالبه‌گری‌هایشان سعی دارد سهم خود را بالا برده و خود را پیروز عرصه‌ای معرفی کنند که تا قبل از انتخابات بخشی از این جریان، عرصه انتخابات را تحریم کرده و یا با حضور حداقلی ۷ درصدی در انتخابات شرکت کردند؛ از این رو با این رفتار هم سعی می‌کنند شکست خود را جبران کنند و هم با سهم‌خواهی وانمود کنند حضور فعالی در انتخابات داشتند و جریانشان به پیروزی رسید.

مقدسی با اشاره به اینکه مردم حوادث تلخ دوره اصلاحات را فراموش نمی‌کنند ابراز داشت: جالب‌تر اینکه بسیاری از افراد که چهره‌های افراطی جریان اصلاح‌طلب بودند به گونه‌ای رفتار می‌کنند که مدعی اعتدال هستند، در حالی که بسیاری از آنها که در روزنامه‌های زنجیره‌ای ادعای اعتدال و میانه‌روی می‌کنند و تلاش دارند ترجمه دیگری از اعتدال‌گرایی وانمود کنند تصورشان این است که سابقه رفتار آنها در مجلس ششم، جریان کوی دانشگاه و حوادث تلخ دولت اصلاحات از حافظه تاریخی مردم حذف شده است در حالی که چنین نیست.

مدیرعامل خبرگزاری مهر خاطرنشان کرد: مردم اصلاح‌طلبی را اعتدال‌گرایی ترجمه نمی‌کنند و بین رفتار افراطی و اعتدالی تفاوت قائلند و آنها نمی‌توانند این موضوع را دگرگون جلوه دهند.

فاطمه آلیا نماینده مردم تهران در مجلس نیز با بیان اینکه اصلاح‌طلبان سعی دارند با رفت و آمدها و گمانه‌زنی‌های رسانه‌ای خودشان را مطرح کنند، گفت: مجلس به کسانی که در بازی سیاسی به دنبال سهم و غنیمت از دولت تدبیر و امید باشند، رای اعتماد نمی‌دهد.

آلیا با اشاره به تکاپوی اصلاح‌طلبان برای حضور در کابینه دولت جدید اظهار داشت: طیف تندروی اصلاح‌طلب که پس از فتنه ۸۸ حیات سیاسی خود را تمام شده می‌دید، تلاش کرد در انتخابات یازدهم یک بار دیگر مطرح شود و شرایط نیز طوری رقم خورد که آنها احساس کردند رفتارسیاسی غلط‌شان فراموش شده است.

وی به رسالت وکلای ملت در رای اعتماد به دولت یازدهم اشاره کرد و یادآور شد: البته تا کابینه پیشنهادی معرفی نشود، نمی‌توان این گمانه‌زنی‌ها را جدی گرفت؛ زمانی که روحانی کابینه پیشنهادی خود را معرفی کند، مجلس در راستای سوگند خود هیچ چیزی را جز اصول انقلاب و تعهدی که به مردم دارد درنظر نمی‌گیرد و از این رو قطعا به کسانی که در بازی سیاسی به دنبال سهم و غنیمت از دولت تدبیر و امید باشند، رای اعتماد نمی‌دهد.

نماینده مردم تهران در مجلس با تاکید بر اینکه کسانی که در فتنه مشارکت داشتند، جایگاهی در کابینه ندارند، به تلاش روحانی برای تشکیل یک دولت اعتدالی اشاره کرد و افزود: مفهوم اعتدال رفتار مقام معظم رهبری و خط ولایت فقیه است و از این رو انتظار داریم آقای روحانی در عمل اعتدال خود را نشان دهد.
وی با بیان اینکه دولت اعتدالی یعنی دولتی که از فتنه‌گران در کابینه خود استفاده نکند، تصریح کرد: اصلاح‌طلبان سعی دارند با رفت و آمدها و گمانه‌زنی‌های رسانه‌ای خودشان را مطرح کنند اما ما فعلا به حرف آقای روحانی اعتماد می‌کنیم که این موضوعات گمانه‌زنی است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *