يکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - 16 Jun 2024
 
۰

علت تحریم رسانه ای ایران

سه شنبه ۱۱ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۶:۰۲
کد مطلب: 296527
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: قطع شبکه های صدا و سیمای ایران از طرف کشورهای غربی، بیانگر تاثیرگذاری این شبکه ها در اقصی نقاط جهان است.
به گزارش جهان به نقل از واحد مرکزی خبر، سید محمد حسینی در حاشیه نشست خبری امروز خود در جمع خبرنگاران رسانه افزود: کشورهای غربی برخلاف ادعاهایی که دارند عمل می کنند و رفتار دوگانه ای دارند.

وی گفت: غربی ها تحمل شنیدن صدای حق همچون چالش هایی موجود در غرب و اشکالات آنها و رفتار دوگانه در قبال کشورهای اسلامی یا موضوع فلسطین را ندارند و ناراحت می شوند و اینگونه رفتارهایی دارند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآور شد: دیروز در جلسه ای اقدامات حقوقی لازم در این باره بررسی شد چون غربی ها با وجود قراردادها و توافق هایی که دارند، با قطع شبکه های جمهوری اسلامی کاری کاملا غیرقانونی انجام داده اند.

حسینی گفت: ما باید با فعالیت های حقوقی و سیاسی و استفاده از همه ابزارها اجازه ندهیم آنها به اهداف خود دست پیدا کنند.

در همین حال مدیر اتاق خبر شبکه بین المللی پرس تی وی گفت: متاسفانه با وجود ادعای آزادی بیان در دنیا، روی شبکه های بین المللی ایران از جمله پرس تی وی پارازیت ارسال می شود.

آقای عمادی در نشست خبری در ششمین سالگرد تاسیس این شبکه با اشاره به اینکه ما خود قربانی پارازیت هستیم، افزود: در این اقدام برخی کشورهای همسایه با همکاری انگلیس نقش اصلی را دارند.

وی در همین زمینه گفت: به عنوان مثال درزمان بررسی تحولات بحرین و پخش موضوعات مردم این کشور بلافاصله شاهد پارازیت هستیم که البته اینگونه اقدامات مانع از رساندن انتقال پیام نخواهد بود.

وی در ادامه با اشاره به قطع برنامه های پرس تی وی از اینتلست گفت: مسئولان اینتلست تحریم های آمریکا علیه رئیس سازمان صدا و سیما و پخش یکی از برنامه ها در این رسانه را علت قطع برنامه ها عنوان می کنند، حال ان که این بهانه ها توجیهی ندارد حتی انان در باره برنامه مورد اعتراضشان هم هیچ توضیح و اشاره ای نکرده بودند.

وی تاکید کرد: حملات ماهواره ای علیه شبکه های برون مرزی ایران در ۱۸ ماه گذشته در طول تاریخ رسانه ای دنیا بی سابقه و ناقض حقوق رسانه ای ،آزادی بیان و بشر است.

عمادی با اشاره به مخاطبان وسیع پرس تی وی در اقصی نقاط جهان گفت: تنها در یک ماه گذشته ۷۵ میلیون نفر از وب سایت یوتیوپ و فیس بوک شبکه پرس تی وی بازدید کردند که نسبت به ماه قبل، از رشد ۲۰ در صدی حکایت دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *