جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۶

عارف کوتاه آمد/ احتمال کنار کشیدن وی به نفع روحانی

سه شنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۱۸
کد مطلب: 290826
در حالی که محمدرضا عارف گفته بود تا آخر در صحنه انتخابات خواهند ماند اما امروز از احتمال کناره گیری اش سخن گفت و افزود: در مورد ائتلاف و کنار رفتن من و آقای روحانی باید بزرگان اصلاحات آقایان هاشمی و خاتمی مطالعه و بررسی کرده و تصمیم بگیرند و پس از جمع بندی این موضوع مشخص می شود.
عارف کوتاه آمد/ احتمال کنار کشیدن وی به نفع روحانی
به گزارش جهان، محمدرضا عارف دوشنبه در جمع مردم قزوین در مسجد محمد رسول الله قزوین گفت: قزوین شهری است که پایتخت فرهنگی کشور محسوب می شود و در دوران دفاع مقدس و انقلاب نقش مهمی ایفا کرده است و امروز هم می توان در بخشهای دیگر تاثیرگذار باشد.

وی افزود: جوانان عزیز من به تمام سخنانی که در چند ماه گذشته گفته ام پایبندم و با منش اصلاح طلبی آمده ام تا پیگیر مطالبات به حق شما باشم و مهمترین ویژگی اصلاح طلبی صبر و سعه صدر است و حرکت در چارچوب قانون با رعایت همه هنجارها و ساختارها و تاکید بر اصول اخلاقی است.

رواج بداخلاقی در جامعه موجب بی اعتمادی شد

این نامزد ریاست جمهوری تصریح کرد: ما به هیچوجه نمی گوئیم هدف وسیله را توجیه می کند متاسفانه اخلاق در سال های اخیر مورد بی توجهی یا کم توجهی قرار گرفته و بیشتر مشکلاتی که شما جوانان در جامعه می بینید ناشی از بی اخلاقی هاست.

عارف بیان کرد: همانطور که در انقلاب و هشت سال دفاع مقدس مردم محکم پای انقلاب ایستادند و از آن صیانت کردند امروز با پیشتازی شما جوانان باید این اعتماد را بازگردانیم و آینده کشور را بسازیم.

فضای آموزشی کشور امنیتی شده

این نامزد اصلاح طلب ریاست جمهوری یادآورشد: متاسفانه فضاهای آموزشی اعم از آموزش و پرورش و دانشگاههای ما سیاسی و امنیتی شده که باید اصلاح شود و نگرش عمیق فرهنگی و مردمی و پیروی از امام راحل در آن حاکم شود.

وی افزود: قزوین از مناطق صنعتی کشور است و با وجود بیش از سه هزار واحد صنعتی متاسفانه بسیاری از واحدها وضعیت خوبی ندارند که ما همانطور که قبلا توانستیم کشور را بخوبی اداره کنیم امروز نیز قادریم به بهترین نحو مدیریت کشور را انجام دهیم.

وی تصریح کرد: بسیاری از جوانان کشور بی کارند و گرانی کمرشکن امان مردم را بریده و ۴۲ درصد مردم کشور در زیر خط فقرند لذا با امید به آینده باید جلو رفت و مشکلات را حل کرد.

اصلاحات یعنی افتخار و اتکاء به مردم


عارف اظهارداشت: اصلاحات یعنی افتخار و اتکاء و اعتماد کردن به مردم و ما برای حل مشکلات کشور از جمله بیکاری، کنترل تورم، حل مشکل گرانی، اشتغال جوانان برنامه داریم.

وی گفت: اجرای هدفمندی یارانه ها از گذشته برای همه دولت ها یک انگیزه و وحدت رویه بوده اما به دلیل روشهای غلط در اجرا نتایج مورد نظر حاصل نشده است که باید اصلاح شود.

عارف تصریح کرد: چرا باید مردم ۷۰ درصد هزینه های درمانی را پرداخت کنند در حالی که این هزینه را بر اساس قانون باید دولت بپردازد.

وی مسکن را از مشکلات عدیده جوانان دانست و یادآورشد: مسکن مهر چون درست اجرا نشد تورم زا بود ما مسکن مهر ماندگار داریم که با شرایط ساده ای برای جوانان آن را اجرا می کنیم.

عارف در خصوص روابط خارجی هم گفت: روابط خارجی ما با دنیا بسیار بد است پیام کشور ما باید صلح باشد و از حق قانونی خود دفاع کرده و به حقوق دیگران احترام بگذاریم و با داشتن روابط حسنه می توانیم به نفع مردم استفاده کنیم.

این نامزد بیان کرد: ما اهل گفتگو و تعامل هستیم و باید با دنیا و کشورهای اسلامی روابط خوبی داشته باشیم.

وی در خصوص احتمال کنار رفتن خود نیز افزود: در مورد ائتلاف و کنار رفتن من و آقای روحانی باید بزرگان اصلاحات آقایان هاشمی و خاتمی مطالعه و بررسی کرده و تصمیم بگیرند و پس از جمع بندی این موضوع مشخص می شود.

عارف ظرفیت دانشگاهی استان قزوین را بسیار خوب دانست و اظهارداشت: از این ظرفیت می توانیم برای دیپلماسی علمی کشور بهره ببریم و همانگونه که در دولت اصلاحات اینگونه بود این ظرفیت را مورد توجه جدی قرار خواهیم داد.

وی افزود: استان قزوین می تواند قطب صنعت، کشاورزی و گردشگری باشد و با این ظرفیت نباید در این استان بیکاری وجود داشته باشد.

عارف در پایان اظهارامیدواری کرد شرایطی ایجاد شود تا بتوان به خواسته های منطقی و معقول و مشروع مردم پاسخ مناسب داد.
مرجع : مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *