جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۲
۴

صدور حکم انفصال از خدمت بهمنی

دوشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۳۷
کد مطلب: 267569
براساس جدیدترین اخبار دریافتی، دیوان محاسبات کشور حکم انفصال از خدمت محمود بهمنی رئیس کل بانک مرکزی را صادر کرده است.
صدور حکم انفصال از خدمت بهمنی
به گزارش جهان به نقل از مهر، شعبه سوم مستشاری دیوان محاسبات کشور حکم انفصال از خدمت محمود بهمنی رئیس کل بانک مرکزی را به خاطر برداشت غیرقانونی شبانه از حساب بانکها بابت مابه‌التفاوت ارز دریافتی در اسفندماه سال گذشته  صادر کرده است.
 
دیوان محاسبات کشور آبان ماه گذشته رئیس کل بانک مرکزی را فرا خواند تا او درباره برداشت پول از حساب بانکها بابت "مابه التفاوت ارز دریافتی" مدارک و مستندات ارائه کند.
 
بانک مرکزی هم در پی این درخواست دیوان محاسبات، استمهال یک ماهه ( مهلت) را خواستار شد که این خواسته با موافقت این دیوان مواجه شد. برهمین اساس، یک ماه گذشت اما محمود بهمنی رئیس کل بانک مرکزی به دیوان محاسبات نرفت تا در این باره مدارک و مستندات ارائه کند.
 
براساس روایت‌های موجود، بانک مرکزی نباید مستقیما از حساب بانکها پول برمی‌داشت بلکه هیات انتظامی بانکها باید موضوع را مورد بررسی قرار می‌داد و در صورت تصویب، پرونده را برای برداشت از حاسب بانکها به قوه قضائیه ارجاع می‌داد.
 
بررسی‌های مهر نشان می‌دهد هم اکنون شعبه سوم مستشاری دیوان محاسبات کشور حکم انفصال از خدمت محمود بهمنی رئیس کل بانک مرکزی را به خاطر برداشت غیرقانونی شبانه از حساب بانکها بابت مابه‌التفاوت ارز دریافتی صادر کرده است.
 
در همین حال، حمید تیموری معاون پارلمانی و حقوقی دیوان محاسبات کشور در گفتگوی کوتاه با مهر، درباره صدور حکم انفصال از خدمت بهمنی توسط این دیوان ابراز بی اطلاعی کرد و حاضر نشد در این باره توضیحاتی ارائه دهد.
هم بانک مرکزی تخلف کرد هم بانکها
 
عزت الله یوسفیان ملا عضو ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی کشور در گفتگو با مهر با تاکید بر اینکه در ماجرای برداشت از حساب بانکها بابت "مابه التفاوت ارز دریافتی" هم بانک مرکزی و هم 18 بانک خصوصی و دولتی کشور مرتکب تخلف شده اند که باید به صورت جداگانه به آن رسیدگی شود، گفته است: اگر 42 میلیارد و 300 میلیون دلار پول بیت المال باعث اخلال در امر اقتصاد کشور شده است، باید با همه مسببین آن از سوی قوه قضائیه برخورد جدی صورت گیرد.
 
عضو ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی کشور تصریح کرده است: مسئولان 18 بانک کشور مکلف هستند ریز هزینه کرد ارز خود را بصورت شفاف ارائه دهند تا پیگیریهای لازم در رابطه با آن انجام شود.
 
در همین حال، غلامرضا کاتب سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، بانک مرکزی در حدود 30 هزار میلیارد ریال از حساب بانکها در اواخر سال گذشته برداشت کرده که این بانک تاکنون تنها حدود نیمی از این مبلغ را به بانکها بازگردانده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


هموطن
بهمنی این کاره نبود!مملکت را به آشوب اقتصادی کشوند!!!!!
یک بازنشسته
دیوان محاسبات باید دردوره ریاست بهمنی دربانک مرکزی مو را از ماست بکشد.دردوره این آقا تورم وگرانی بیداد کرد. نرخ ارز افزایش یافت .سپرده مردم دربانک ها به علت بی ارزش شدن پول ملی به نصف رسید.سیل سپرده ها به سمت خرید دلار وسکه وطلا ومسکن گسیل شدوکارنامه خیلی بدی به جاگذاشت .ایشان فکرنکند با تقاضای بازنشستگی خودش رانجات میدهد.اقتصاد را با همکارانش به بن بست کشاند وحالا میخواهد بگوید خداحافظ!
حالا يه حكم سرپرستي براش ميزنند ابقا ميشه
حسین
Iran, Islamic Republic of
حکم انفصال به تنهایی کافی نیست ایشان باید در مقابل مراجع قانونی پاسخگو باشند .