يکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - 16 Jun 2024
 
۰

بهانه تراشي غرب براي دخالت در سوريه

جمعه ۲۴ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۰۴
کد مطلب: 260148
يک کارشناس مسايل خاورميانه گفت: تبليغات غرب درباره استفاده سوريه از سلاح‌هاي شيميايي نوعي حمله رواني بوده و بهانه‌اي براي دخالت آن‌ها در امور داخلي سوريه است.
به گزارش جهان، محمد ايراني در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، با اشاره به عدم استفاده سوريه از سلاح‌هاي شيميايي اظهار داشت: کشورهاي غربي بارها مسئله استفاده سوريه از سلاح‌هاي شيميايي را مطرح کرده‌اند كه در همه موارد با نفي و تکذيب مقامات سوري مواجه شده‌اند چرا كه اين كشور به هيچ عنوان از اين سلاح‌ها استفاده نكرده و نخواهد كرد.
 
وي با تاکيد به اينکه كاربرد سلاح‌هاي شيميايي حركتي غيرانساني و جنايتكارانه است، تصريح کرد:  هيچ کشوري عليه مردم خود از سلاح‌هاي مرگبار استفاده نمي‌کند حتي در مواقع ضروري نيز استفاده از سلاح‌هاي اين چنيني جنايت جنگي محسوب مي‌شود.
 
اين كارشناس مسائل خاورميانه با اشاره به حمله رواني غربي به سوريه گفت: تبليغات آمريکا درباره استفاده سوريه از سلاح‌هاي شيميايي نوعي حمله رواني به دولت سوريه است که در دستورکار رسانه‌هاي غربي قرار گرفته است.
 
ايراني افزود: غرب و به ويژه آمريكا با به ميان كشيدن بحث استفاده سوريه از سلاح‌هاي شيمايي به دنبال بهانه‌اي است تا بتواند در امور داخلي سوريه دخالت كند.
 
اين کارشناس مسائل خاورميانه در پايان خاطر نشان کرد: مخالفان سوري بايد دست از اعتراضات برداشته و با به كارگيري روش‌هاي  مسالمت‌آميز و مذاکره با دولت سوريه، مانع از دخالت بيشتر قدرت‌هاي خارجي خارجي در اين كشور شوند تا آرامش و امنيت را دوباره به سوريه بازگردانند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *