شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 11 May 2024
 
۰

گلزنان برتر سال 2012 جهان معرفی شدند

جمعه ۱۷ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۰۹:۲۵
کد مطلب: 258842
فدراسیون جهانی تاریخ و آمار فوتبال، فهرست برترین گلزنان سال 2012 جهان را اعلام کرد که بر این اساس، کریم انصاری‌فرد در رده 54 جهان قرار گرفته است.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، فدراسیون جهانی تاریخ و آمار فوتبال، فهرست برترین گلزنان سال 2012 جهان را اعلام کرد که نام کریم انصاری‌فرد هم در این فهرست به چشم می‌خورد. مهاجم سابق سایپا و فعلی پرسپولیس در این فهرست با 21 گل زده در جایگاه 54 جهان قرار گرفته است. این در حالی است که کریم بنزما، مهاجم نامدار فرانسوی رئال مادرید با همین تعداد گل زده در رده 57 جای جای گرفته است. دلیل این اتفاق هم تعداد گل زده بیشتر انصاری‌فرد در بازی‌های کمتر است.
 
انصاری‌فرد فصل قبل و در حالی که پیراهن سایپا را بر تن داشت، با به ثمر رساندن 21 گل به مقام آقای گلی لیگ برتر فوتبال ایران دست یابد.
 
از نکات جالب توجه این فهرست می‌توان به حضور سه بازیکن از تیم‌های آسیایی اشاره کرد که امسال در رقابت‌ لیگ قهرمانان آسیا با نمایندگان ایران دیدار می‌کنند. دژان دامیانوویچ، از اف.سی.سئول کره‌جنوبی با 37 گل در این فهرست هفتم است. دونگ گوک لی از چونبوک موتورز کره‌جنوبی هم با 26 گل زده در جایگاه هفدهم قرار دارد و هیساتو ساتو از فانسیس هیروشیمای ژاپن با زدن 22 گل به طور مشترک با رابرت لواندوفسکی از دورتموند در رده 46 جهان ایستاده است.
 
در این فهرست، لیونل مسی آرژانتینی با 50 و کریستیانو رونالدوی پرتغالی با 46 گل زده در رده‌های اول و دوم قرار گرفته‌اند.
 
*** رده‌بندی 10 گلزن برتر جهان
 
1- لیونل مسی (بارسلونا) 50 گل زده
 
2- کریستیانو رونالدو (رئال مادرید) 46 گل زده
 
3- آرتوراس ریمکویسیوس (کی.اف.کی) 35 گل زده
 
4- هنری هرناندس (سی.دی.هردیا) 35 گل زده
 
5- باس دوست (هیرنفین) و بوراک ییلماز (ترابوزان اسپور) 32 گل زده
 
7- دژان دامیانوویچ (اف.سی.سئول) 31 گل زده
 
8- رابین فان‌پرسی (آرسنال) 30 گل زده
 
9- هونتلار (شالکه) 29 گل زده
 
10- زلاتان ایبراهیموویچ (میلان) 28 گل زده
 
.
 
.
 
.
 
54- کریم انصاری‌فرد (سایپا) 21 گل زده
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *