دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ - 17 Jun 2024
 
۰
۳

ناطق اگر بفهمد رهبر انقلاب موافق است، كاندیدا می‌شود!

شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۰۹:۴۳
کد مطلب: 257737
مدتی است گمانه زنی​هایی درباره نامزدی یا عدم نامزدی هاشمی رفسنجانی، ناطق نوری و حسن روحانی در فضای سیاسی و رسانه​ای كشور، مطرح می​شود.
به گزارش جهان، خبر نوشت:  حسن غفوری​فرد كه مهمان كافه خبر بود، در واكنش به این گمانه زنی​ها به سوالات ذیل پاسخ داد:

شما آقای هاشمی رفسنجانی را در انتخابات دور بعد در چه اردوگاهی می بینید؟

آقای هاشمی همواره تلاش كرده اند كه فراجناحی باشند اما هیچگاه از اصولگراها جدا نبوده اند. هنوز هم اكثریت اصولگراها او را در این اردوگاه و در خط رهبری می دانند. زمانی كه معاون ایشان بودم، از خودشان شنیدم كه می گفت : من اگر بدانم ته دل رهبری چیست، به آن عمل خواهم كرد و منتظر نمی مانم كه به من دستور بدهند. من معتقدم كه آقای هاشمی رفسنجانی حتما در خط رهبری هستند و حتما به مصالح نظام می اندیشند و یقینا اردوگاه اصولگراها را ترك نخواهند كرد.

احتمال نامزدی ایشان را می دهید؟

نه فكر نمی كنم كه آیت​الله هاشمی رفسنجانی نامزد شود. احتمال نامزدی ایشان صفر است. طرح اصلاحی ای هم كه در مجلس در دست بررسی است، در صورت تصویب نهایی با توجه به سقف سنی 75 سالی كه در خود دارد، مانع از نامزدی آقای هاشمی خواهد شد. دور قبل هم آقای هاشمی تمایلی به نامزدی نداشتند. من به همراه تعدای از نمایندگان مجلس به دیدار ایشان رفتیم و با ایشان صحبت كردیم اما گفتند كه تمایلی به نامزدی ندارند. اما احتمال دارد كه از نامزد دیگری حمایت كنند. یكی از نامزدهای اصولگرا كه مقبولیت عامه دارد. ظاهرا ایشان علاقمند به نامزدی آقای ناطق نوری هستند و این را به ایشان هم گفته اند. البته قطعا در این باره با رهبری معظم انقلاب مشورت هم خواهند كرد. اگر آقای ناطق با حمایت آقای هاشمی وارد عرصه شوند؛ احتمال اجماع میان اصولگرایان هم وجود دارد. قطعا بخشی از اصولگراها نیز از آقای ناطق نوری حمایت خواهند كرد. چون ایشان مقبولیت زیادی بین اصولگرایان دارند و جامعتین نیز احتمالا از ایشان حمایت خواهد كرد. نامزدی ایشان شرایط خوبی را برای ایجاد وحدت میان اصولگرایان ایجاد می كند.

اما برخی معتقدند كه آقای ناطق نوری خیلی تمایلی به نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری ندارند. شما احتمال حضور ایشان را چقدر می دانید؟

احتمال نامزدی ایشان هم نزدیك به صفر است. ایشان هم مثل من معتقدند كه نوبت حضورشان در عرصه سیاست تمام شده و از این پس باید به عنوان مشاور در این عرصه باشند. مگر آنكه شرایطی خاص به وجود بیاید. مثلا اینكه ایشان بفهمند كه مقام معظم رهبری دلشان می خواهد كه او كاندیدا شود. البته مقام معظم رهبری قطعا و یقینا دخالتی در امر انتخابات نخواهند داشت.

احتمال نامزدی آقای حسن روحانی را چقدر می دانید؟

 احتمال نامزدی ایشان خیلی بالاتر از صفر است و حتی جزء همان چند نفر بالای لیست هستند كه احتمال نامزدیشان وجود دارد. اما احتمال رای آوریشان خیلی زیاد نیست. چون به قول معروف نه اصولگرایان سنتی خیلی از او حمایت خواهند كرد و نه اصولگرایان انقلابی​تر و جوان​تر! در حالیكه اصولگرایان سنتی آقای ناطق نوری را قبول دارند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United States
اقایان لطفا از حضرت آقا خرج نکنند این حرفها بمعنی آنست که اگر من کاندید شدم با نطر حضرت آقا بوده پس بمن رای بدهید
مردم صبر می کنند تا ببینند هاشمی از چه کسی حمایت می کند آنگاه به طرف مقابلش رای می دهند
آقاي ناطق راي نمي آورد وتلاش بيهوده مي نمايد .