يکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - 16 Jun 2024
 
۰

اوباما آب‌پاكي را‌روي دست فلسطينيها ريخت

چهارشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۰۶:۴۷
کد مطلب: 254681
«باراك اوباما نخستين بار پس از ابقا در كاخ سفيد، بار ديگر در كنار اسرائيل ايستاد و فلسطيني ها را نااميد كرد».
به گزارش جهان، کیهان نوشت: خبرنگار صهيونيست راديو فردا كه در فلسطين اشغالي اقامت دارد، اين تحليل را پس از آن منتشر كرد كه اوباما در گفت وگوي تلفني با محمود عباس اعلام كرد آمريكا تشكيل كشور فلسطين را يكجانبه مي خواند و با آن مخالفت مي كند.

تشكيل دولت فلسطيني- اسرائيلي چند سال پيش از سوي اوباما پيشنهاد شد اما وي بلافاصله در قبال اين اظهارات مورد فشار و سرزنش شديد صهيونيست ها قرار گرفت به نحوي كه مجبور شد كه در نشست لابي ايپك كلاً سخنان خود را پس بگيرد. اين در حالي است كه صرفا كساني چون محمود عباس از ايده كذايي كه به منزله رسميت بخشيدن به اشغال بخش اعظم سرزمين فلسطين است، حمايت مي كنند و ملت فلسطين و گروه هاي مبارزان فلسطين را همان فلسطين واقعي (از درياي مديترانه تا رود اردن) مي دانند.

«ميترا- ف» خبرنگار راديو فردا با بيان اين كه محمود عباس دنبال طرح موضوع كشور مستقل فلسطيني در سازمان ملل است، افزود: اين نخستين بار پس از ابقاي باراك اوباما در كاخ سفيد است كه آمريكا بار ديگر با ايستادن عملي در كنار اسرائيل، فلسطيني ها را نااميد مي كند. مكالمه تلفني محمود عباس با باراك اوباما مفصل و طولاني بوده و عباس همه دلايل و انگيزه هاي فلسطيني ها را براي دست زدن به اين اقدام شرح داده و تاكيد كرده كه اسرائيل به شهرك سازي در مناطق اشغالي ادامه مي دهد اما گوش آقاي اوباما بدهكار نبوده است.

گزارشگر صهيونيست اضافه كرد: دولت اوباما در چهار سال گذشته در پيشبرد گفت وگوهاي سياسي ميان اسرائيل و فلسطيني ها به شدت ناكام شد و از تلاش عملي بازماند؛ جرج ميچل كه چهار سال پيش به عنوان مامور صلح منصوب شده بود، پس از مدتي تلاش ناكام، نظر به لجاجت دولت اسرائيل در تداوم به خانه سازي ها در منطقه يهودي نشين كرانه باختري، از اين سمت كناره گيري كرد و پيشبرد گفت وگوها را در اين وضعيت، محال دانست. ناكامي تلاش هاي صلح در حالي است كه باراك اوباما وعده كرده بود كه كشور فلسطين تا پاييز سال 2011 به استقلال برسد و اين امر رسما در مجمع عمومي سازمان ملل اعلام شود.

اين گزارش تاكيد مي كند: فلسطيني ها كه تا پس از انتخابات رياست جمهوري آمريكا شكيبايي نشان داده بودند، اين اميدواري را بيان مي كردند كه اكنون حمايت روشن يا حتي ضمني باراك اوباما را به دست آوردند، با وجود اين مكالمه تلفني اخير نشان داد كه نظر آقاي اوباما تغييري نكرده است و او به قولي، آب پاكي را دوباره به روي دست فلسطيني ها ريخته است. باراك اوباما در حالي فلسطيني ها را نااميد كرده كه روزنامه اسرائيلي هاآرتص خبر داده ايهود باراك وزير دفاع اسرائيل در روزهاي گذشته با ساخت پانصد واحد مسكوني ديگر براي شهرك نشين ها در يهودي نشين «ايتامار» در حومه بيت المقدس موافقت كرده است.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *