شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 11 May 2024
 
۰

آنچه آمریکایی‌ها نمی‌خواهند مردم بدانند

سه شنبه ۹ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۰۷:۲۹
کد مطلب: 252192
دولت آمریکا مدعی است که از هواپیماهای بدون سرنشین برای حمله به سران گروه‌های تروریستی استفاده می‌کند، اما آمارهای منتشر شده خلاف این ادعاها را ثابت می‌کند.
به گزارش جهان به نقل از فارس، روزنامه آمریکایی «هافینگتون‌پست»، با انتشار گزارشی به قلم «مهدی‌حسن» مقاله‌نویس بخش سیاسی خود، به 5 واقعیت در مورد هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا اشاره کرده است که این حقایق کمتر در رسانه‌ها منتشر شده است.
 
مهدی حسن در ابتدای مقاله خود اشاره می‌کند که بحث عملیات‌های هواپیماهای بدون سرنشین به تازگی به دلیل شکایت یک پاکستانی از دولت انگلیس در رسانه‌های این کشور مطرح شده است. این فرد می‌گوید دولت انگلیس در یکی از حملات هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا در وزیرستان که به کشته شدن پدر او انجامیده، نقش داشته است.
 
اما 5 حقیقت در مورد حملات هواپیماهای بدون سرنشین وجود دارد که سیاستمداران، روزنامه‌نگاران، کارشناسان نظامی و غیره آن را اعلام نمی‌کنند. این حقایق عبارتند از:
 
1. با وجود ادعاهایی که در مورد دقت و تیزبینی هواپیماهای بدون سرنشین عنوان می‌شود، «هیئت روزنامه‌نگاری تحقیقی» مطالعه‌ای را انجام داده که نشان می‌دهد پهپادهای سیا از سال 2004 تاکنون مسئول مرگ بین 474 تا 881 شهروند غیرنظامی هستند، که در این میان 176 نفر از قربانیان کودک بوده‌اند.
 
2. تلفات غیرنظامیان همیشه ناشی از حمله به تجمعات، تصادف و یا خطا نیست، بلکه پهپادها به عنوان مثال برای حملات ثانویه و کشتن امدادرسانان و یا شرکت‌کنندگان در مراسم تدفین به کار گرفته می‌شوند. «هیئت روزنامه‌نگاری تحقیقی» در گزارش ماه فوریه خود اعلام کرده است که پهپادهای سیا در حملات خود در پاکستان، ده‌ها نفر از کسانی را کشته‌اند که یا در حال امدادرسانی به مجروحان بوده‌اند و اینکه در مراسم تدفین قربانیان شرکت کرده بودند. بنا بر این گزارش بیش از 50 امدادگر و 20 شرکت‌کننده در مراسم تدفین، بر اثر این حملات کشته شده‌اند. چنین حملات عمدی، خونسردانه، و چندباره، نشانه‌های یک اقدام تروریستی هستند.
 
3. «بنیاد آمریکای جدید» اخیرا گزارشی را منتشر کرده که نشان می‌دهد نسبت تعداد کشته‌شدگان رده بالا به نسبت کل کسانی که در حملات این هواپیماها کشته شده‌اند، تنها 2درصد بوده است. این بدان معنی است که در حقیقت دولت آمریکا اکنون حملاتی را انجام می‌دهد که مشخصا هدف یا فرد خاصی را مد نظر ندارند، بلکه تنها علیه گروهی از افراد ناشناسی انجام می‌شوند که به نظر می‌سد رفتارهایی مشکوک داشته‌اند، و نه علیه اهدافی مشخص که به عنوان رهبران گروه‌های تروریستی شناخته شده‌اند.
 
4. به محض آنکه هرکس در حملات پهپادهای سیا کشته می‌شود، اتوماتیک‌وار اعلام می‌شود که «شبه‌نظامی» بوده است. در ماه می بود که روزنامه «نیویورک تایمز» افشا کرد که «دولت اوباما هر مرد بالای 18 سالی را که در منطقه حمله حضور داشته باشد، به عنوان یک جنگجو به حساب می‌آورد... مگر آنکه پس از مرگ آن‌ها اطلاعات متقنی به دست آید که بیگناهی آن‌ها را ثابت کند». بی‌گناهی یا گناهکار بودن را فراموش کنید، اگر شما یک مرد پاکستانی با سن بین 18 تا 34 سال باشید و در همان خیابانی راه بروید که یک مظنون تروریست هم در آن راه می‌رود، همین اتفاق برای شما می‌افتد.
 
5. «جان ریزو» مشاور عمومی سابق سیا خود حملات پهپادها را «کشتار» توصیف کرده بود. بن امرسون گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور ضدتروریسم و حقوق بشر هم در تابستان اعلام کرد که حملات پهپادها در پاکستان ممکن است مصداق «جنایت جنگی» به شمار آید و از آن زمان تحقیقاتی را در این زمینه آغاز کرده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *