سه شنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ - 18 Jun 2024
 
۰

نقش سردار شهید شوشتری در خاطر دوستان

جمعه ۲۸ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۳۷
کد مطلب: 250457
یک فرمانده ارشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: امنیت مرزی ایجاد شده توسط سردار شوشتری در سیستان و بلوچستان حاصل تجربه‌ها و رشادت‌های بی‌نظیر او در هشت سال دفاع مقدس بود.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، سردار سرتیپ فتح‌الله جعفری در همایش یاد و خاطره شهدای وحدت، یادآور شد: پس از آزادسازی بستان طبق برآوردهایی که از تجهیزات دشمن داشتیم، نیروهای صدام استعداد گرفتن بستان را داشتند اما پس از عملیات، دشمن فقط توانست 300 متر به درون خاکریزهای ایران اسلامی نفوذ کند. در طول دو هفته مقاومت نیروها در تنگه چزابه، سردار شوشتری 3 روز مقاومت جانانه در این منطقه داشت و این در شرایطی بود که رساندن غذا به نیروها کاری مشکل و حتی ناممکن بود؛ در این عملیات همواره نگران امنیت جانی سردار شوشتری بودیم؛ چراکه اندکی قبل‌تر و در همان عملیات3 تن از فرماندهان لشکرمان به شهادت رسیده بودند. در طول این 3 روز، نیروها 3 بار تعویض و تجهیز شدند، این ایستادگی در تنگه چذابه جلوه‌ای از دریای مقاومت سردارشوشتری بود.
 
وی ادامه داد: مدتی بعد سردار شوشتری به لشکر5نصر رفتند و پس از آن در قرارگاه کردستان فعالیت‌های زیادی در جهت ایجاد وحدت میان مردم این سرزمین انجام دادند، در آخر نیز با ورود به سیستان و بلوچستان دست به اقدامات موثری که حاصل تجربیات آگاهانه‌شان بود، زدند.
 
در ادامه این مراسم سردار سرتیپ دوم پاسدار سید هاشم غیاثی جانشین سپاه امام رضا(ع) ضمن گرامیداشت یاد و خاطره سردار شوشتری و یاران شهیدش، تصریح کرد: شهید شوشتری همواره بر ضرورت مشارکت مردم در همه حوزه‌ها از جمله اجتماعی، سیاسی تاکید می‌کرد و از جمله کسانی بود که در ایجاد امنیت پایدار در کشور، به خصوص در مرزهای سیستان و بلوچستان تلاش فراوانی داشته است.
 
سردار سرتیپ دوم غفوری‌پور فرمانده لشکر 5 نصر نیز با بیان این‌که «شهید شوشتری در همه زمینه‌ها از جمله تشخیص و طراحی شیوه‌های مقابله با دشمن خبره و صاحب‌ نظر بود»، اظهار کرد: این شهید والامقام قبل از انجام هرگونه اقدامی در سیستان و بلوچستان دست به مطالعه‌ای همه جانبه و دقیق می‌زد و این‌گونه بود که توانست یکایک طوایف بلوچ را از نظر مذهب و قومیت و اصالت بشناسد.
 
د ادامه این مراسم هم‌چنین سردار سرطایفه بارانی درازهی، طی سخنانی سردار شوشتری را یک ودیعه الهی عنوان کرد و افزود: مردم سیستان و بلوچستان هیچ‌گاه مجاهدت‌های این سردار را در راه امنیت استان فراموش نخواهند کرد و خوشبختانه این سردار شهید توانست حمایت اکثریت مردم را جلب کند؛ چراکه مردم سیستان و بلوچستان سردار شوشتری را جدای از خود نمی‌دانستند.
 
وی نحوه شهادت سردار شوشتری را دشمنی ناجوانمردانه ارزیابی کرد و افزود: مردم سیستان و بلوچستان از بدخواهی‌ها و تفرقه‌اندازی‌های دشمنان بیزارند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *