دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ - 17 Jun 2024
 
۰

سوالات غیرقابل‌حل صهیونیست‌ها درباره ایران

شنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۰۷:۵۵
کد مطلب: 248259
یک پایگاه خبری عربی ضمن برشمردن ابزارهای ایران برای واکنش نشان دادن به حملات احتمالی آمریکا یا رژیم صهیونیستی نوشت که این حمله منطقه را وارد جنگ می‌کند.
به گزارش جهان به نقل از فارس، پایگاه خبری "النشره" مقاله‌ای را با موضوع حمله احتمالی اسرائیل و آمریکا به ایران و واکنش‌های احتمالی ایران به این حمله منتشر کرده است.

در این مقاله آمده است که در صورتی که ایران مورد حمله نظامی قرار گیرد و صرف نظر از اینکه این حمله توسط خود اسرائیل یا با همکاری مستقیم آمریکا و احتمالا دیگر کشورها از جمله انگلیس صورت گیرد، پاسخ‌های احتمالی ایران عبارتند از:

1- ایران اسرائیل را با موشکهای دوربرد زمین به زمین از جمله موشک بهینه شده "شهاب 3" مورد هدف قرار خواهد داد؛ طول برد موشکهای ایران (شهاب 1،2 و 3 و قدر 1 و سجیل 2) 300 تا 2200 کلیومتر است، به این معنی که ایران قادر است عمق سرزمین های اشغالی را مورد هدف قرار دهد، همچنین این موشکها قابلیت حمل کلاهکهای با قابلیت انفجار شدید و حتی کلاهکهای شیمایی را دارد.

2- ایران از فواصل نزدیک مانند جنوب لبنان و نوار غزه و با کمک حامیان خود در رأس آنها حزب الله لبنان و جنبش حماس، به اسرائیل حمله خواهد کرد، این سناریو در آن واحد سبب به وجود آمدن چند جبهه علیه اسرائیل خواهد شد.

3- ایران می‌تواند با کمک بسیاری از کشورهای دوست و همپیمان یا کشورهای مخالف اسرائیل، مراکز و منافع این کشور در سراسر جهان را مورد حمله قرار دهد که با این امر زندگی صهیونیست ها در نقاط مختلف جهان بسیار سخت و خطرناک خواهد شد.

4- بستن تنگه هرمز توسط ایران اقدام دیگری است که جهان را به یک بحران نفتی دچار خواهد کرد؛ بحرانی که کم شدن نفت رسانی، افزایش قیمت نفت و افزایش قیمت بسیاری از کالاهای مصرفی که تحت تأثیر قیمت نفت است، را به همراه دارد.

5- در صورت حمایت نظامی و لجستیکی آمریکا از اسرائیل و حتی بدون این حمایت، پایگاههای نظامی و مراکز استقرار نیروهای آمریکا در خلیج فارس، مورد حمله ایران قرار خواهد گرفت و ازآنجا که نیروهای آمریکا در کشورهای حاشیه خلیج فارس مستقر هستند، ممکن است تبعات این حمله دامن آنها را نیز بگیرد.

تکیه ایران بر نیروی دریایی و هوایی خود در مقابله با دشمن

گفتنی است انتخاب حتی یکی از این گزینه‌ها توسط ایران، منطقه را وارد مرحله وحشتناکی خواهد کرد، چه برسد به اینکه این کشور همه گزینه ها را به کار گیرد چه آنهایی که به صورت علنی در روزنامه ها آمده و چه آنهایی که در هیچ جایی مطرح نشده است. بدون شک وضعیت جهان پذیرای تمامی گزینه ها خواهد بود، حتی ممکن است این حمله سبب وقوع یک کشمکش سخت منطقه ای یا جهانی شود.

از طرف دیگر جمهوری اسلامی ایران از توان نظامی بالایی برخوردار است؛ به طور تخمینی این کشور در حال حاضر 550 هزار نیروی نظامی را در اختیار دارد و قادر است 650 هزار نیروی دیگر را بصورت بسیج به این عدد اضافه کند که 28 هزار آن را نیروی دریایی و 52 هزار نیروی هوایی تشکیل می دهد.

شایان ذکر است نیروی دریایی و هوایی ایران نقش مهم و موثری را در جنگهای آینده ایفا خواهد کرد زیرا این کشور جهت توقف انتقال نفت از طریق تنگه هرمز، روی نیروی دریای و تجهیزات آن از جمله زیردریایی ها، موشکها و مینهای دریایی خود حساب باز می کند، نیروی هوایی به ویژه موشکهای روسی و دور برد SA5 ایران نیز عاملی مهم برای سرنگونی هواپیماهای دشمن و اسیر کردن بیشترین تعداد خلبانان به شمار می‌رود.

توان نظامی آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه

در مقابل، اسرائیل حدود 200 هزار نظامی و 450 هزار نیروی ذخیره با سطح آموزشی بالا در اختیار دارد اما نقطه اتکای این رژیم نیروی هوایی آن است با داشتن بیش از 600 هواپیمای جنگنده به ویژه از نوع F15 و F16 و هواپیماهای لجستیک و تعداد 8 تا 10 هواپیمای سوخت رسان که در ماموریتهای با مسافت طولانی نقش مهمی را ایفا می کند. در همین راستا و با توجه به اینکه کنگره آمریکا در ماه می گذشته با مصوبه شماره HR568 مجوز آمادگی برای حمله به ایران را صادر کرد.

این کشور به بهانه محافظت از منافع استراتژیک خود و حمایت از کشورهای تولید کننده نفت و احتمال حمله به ایران، یگانهای زمینی، دریای و هوایی بزرگی را در حوزه خلیج فارس مستقر کرده است. طبق برآوردها حدود 50 هزار نظامی آمریکایی در منطقه خلیج فارس حضور دارند که بیشتر آنها داخل ناوهای جنگی فعالیت می کنند و بخش عمده ای از نیروی زمینی این کشور نیز در کویت حضور دارند. شایان ذکر است که آمریکا از زمان خروج کویت از اشغال عراق، یگانهای مهمی را در حوزه خلیج فارس و به طور متناوب، گشتهای دریایی را به منظور باز گذاشتن تنگه هرمز در این کشور مستقر کرده است. وزارت دفاع آمریکا با همکاری تعدادی از کشورهای منطقه هزینه‌های هنگفتی را برای ساخت پایگاههای نظامی محکم در "عریفجان" کویت و "العدید" قطر و "جبل علی" و "الظفره" امارات، اختصاص داد؛ این پایگاهها که شامل فرودگاه برای هواپیماهای جنگی و مراکز امنیتی و اطلاعاتی و پایگاههای لجستیکی و حفاظتی می شود، از لحاظ تئوری حمایت لجستیکی مطلوبی را برای آمریکا به همراه دارد.

سوالات پیچیده آمریکا و اسرائیل برای حمله به ایران

خلاصه اینکه در صورت حمله احتمالی آمریکا و اسرائیل به ایران این سوالات به ذهن خطور می کند: آیا طرف های متخاصم آمادگی واکنشهای گسترده ایران را خواهند داشت؟ و مهمتر اینکه آیا این رژیم با حمله هوایی و نظامی به ایران خواهد توانست مانع فعالیتهای هسته ای این کشور شود؟ با چه بهایی این حمله صورت می گیرد؟ در صورت پاسخ مستقیم ایران به اسرائیل چه زیانهای نظامی و غیر نظامی متوجه اسرائیل خواهد شد؟ این جنگ چه سودی به حال آمریکا دارد اگر تمامی پایگاهها و منافعش در خلیج فارس و سراسر جهان به خطر بیفتد؟
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *