سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۰

علل ناخن جویدن در کودکان

يکشنبه ۹ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۹:۰۷
کد مطلب: 247343
بسیاری از کودکان مواقعی که فشار درونیشان خیلی زیاد است مانند عصبانیت, زمان امتحان یا هنگام فیلم های ترسناک ناخن خود را می جوند.
به گزارش جهان، ناخن جویدن یک عادت نامطلوب در کودکان و نوجوانان است که اگر در کودکی از بین نرود به صورت یک عادت در بزرگسالی ادامه پیدا می کند زمانی که کودک دست به دهان می برد دچار بیماری می شود چرا که دست کودک آلوده به میکروب می باشد.

روان شناس و مشاور در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: بعضی از والدین برخورد خیلی تندی میکنند تذکر زیاد به بچه ها می دهند و یا تهدید می کنند و یا ممکن است از روش های فلفل پاشیدن و چسب زدن استفاده می کنند که معمولا این روش ها به نتیجه نمی رسد.

سیروس سورگی افزود: سرگرم کردن کودک زمانی که به ناخن جویدن مشغول است یا به دلیل استرس و بیکاری به این رفتار گرایش پیدا کرده است کودک را سرگرم کار دیگری کنید و یا فعالیت خاصی را برایش بوجود آورید که دست هایش درگیر و سرگرم شود این روش ها باعث ناخن جویدن در کودکان می شود.
پدر و مادر عزیز مشکلات رفتاری کودکان را جدی بگیرید و برای رفع آن اقدام کنید.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *