پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

نتیجه جمع‌بندی اصلاح‌طلبان برای انتخابات

شنبه ۸ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۰۹:۴۹
کد مطلب: 247046
عضو شورای مرکزی حزب مردمسالاری با بیان اینکه اصلاح طلبان دو مرحله سخت تصمیم گیری برای انتخابات 92 را پشت سر گذاشته اند و وارد مرحله سوم یعنی انتخاب کاندیدا شده اند، گفت: در شرایط فعلی شورای هماهنگی اصلاحات در حال بررسی راهکارهای اجماع اصلاح طلبان بر سرکاندیدای واحد است.
به گزارش جهان، میرزا بابا مطهری نژاد در گفتگو با مهر، در واکنش به اظهارات سید محمد خاتمی مبنی بر اینکه فضا باید برای نقد جریان اصلاحات باز شود گفت: این سوال در مقابل اظهارات خاتمی قابل طرح است که آیا اصلاح طلبان باید بنشینند تا فضا باز شود و یا خود باید فضای لازم را ایجاد کنند و به سمت نقد درون گفتمانی پیش روند؟

وی در خصوص لزوم تعریف گفتمان و اصلاح ساختار اصلاحات در شرایط کنونی گفت: جریان اصلاحات شفاف و روشن است، نیازی به بازتعریف ندارد و تمام اصلاح طلبان در داخل نظام هستند.

عضو شورای مرکزی حزب مردم سالاری در پاسخ به این سوال که چرا اصلاح طلبان تا کنون نتوانستند به یک جمع بندی در مورد انتخابات برسند؟ بیان داشت: این حرف درست نیست و اصلاح طلبان برای انتخابات به جمع بندی رسیده اند و از چند گردنه بسیار سخت عبور کرده اند.

مطهری نژاد افزود: شورای هماهنگی جبهه اصلاحات فعال است و برای چگونگی ورود اصلاح طلبان به انتخابات در حال جمع بندی است.

وی با اشاره تصمیماتی که تاکنون در شورا نهایی شده است، ادامه داد: پیش از این دو منظر و تئوری متفاوت در جریان اصلاحات برای ورود به انتخابات وجود داشت؛ یک منظر عدم شرکت اصلاح طلبان در انتخابات 92 و دیگری ائتلاف با اصولگرایان و حمایت از یک کاندیدای اصولگرا.

وی ادامه داد: بعد از برگزاری جلسات مختلف، شورا به این جمع بندی رسید که اصلاح طلبان در انتخابات شرکت کنند و هیچ ائتلافی نیز با اصولگرایان نداشته باشند.

این فعال اصلاحات با بیان اینکه شورای هماهنگی اصلاحات در شرایط فعلی راهکارهای اجماع اصلاح طلبان را بر سرکاندیدای واحد را مورد بررسی قرار می دهد، گفت: اگر خاتمی کاندیدا شود مشکلی در اجماع نیست و همه گروهها و احزاب موافق کاندیداتوری خاتمی در انتخابات ریاست جمهوری هستند؛ اما اگر وی کاندیدا نشود باید طرح و مدلی برای رسیدن به اجماع بر سر کاندیدای احتمالی مشخص شود.

عضو شورای مرکزی حزب مردم سالاری، با اشاره به طرح "مناسک" این حزب برای رسیدن به اجماع گفت: تا عید غدیر نظر دیگر اصلاح طلبان در مورد طرح مناسک اعلام خواهد شد و و در صورتی که این طرح مورد قبول نباشد هر تصمیمی که شورا بگیرد به شرط آنکه به حضور فعال همه اصلاح طلبان بینجامد، مردم سالاری نیز از آن استقبال خواهد کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *