دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ - 17 Jun 2024
 
۰

تلاش آمريکا براي دورکردن مصر از ايران

يکشنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۰۶:۱۳
کد مطلب: 243641
يکي از سران اخوان المسلمين مصر در قاهره تاکيد کرد آمريکا از طريق کشورهاي حاشيه خليج فارس به ويژه عربستان تلاش مي کند مصر را از ايران دور کند.
به گزارش جهان، باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه الميادين ؛ حلمي الجزار در گفتگو با اين شبکه، در برنامه «سخن مصر» درباره سياست خارجي محمد مرسي تصريح کرد: مرسي براساس جايگاه مصر در منطقه عمل مي کند. متاسفانه سياستهاي مبارک و سادات باعث تضعيف نقش مصر شد. سادات کاملا خود را به آغوش آمريکا انداخت و مبارک هم پس از او همين راه را در پيش گرفت. اکنون مرسي مي خواهد مصر بار ديگر به يک کشور منطقه اي و محوري تبديل شود.

وي اضافه کرد: سفر مرسي به ايران براي تاکيد بر توجه مصر به توازن در روابط بين دو طرف بود. به همين علت مرسي بر حق ايران براي داشتن فناوري صلح آميز هسته اي تاکيد کرد.

اين عضو جنبش اخوان المسلمين مصر گفت: ما به هيچ وجه از دخالت نظامي خارجي در سوريه حمايت نمي کنيم. ما نمي خواهيم شاهد حضور دخالت نيروهاي نظامي غربي در سوريه باشيم. آمريکا نشان داده که ممکن است خارج از چارچوب شوراي امنيت عليه سوريه وارد عمل شود. واشنگتن در مورد جنگ کويت هيچ توجه به خواست بين المللي و عربي نداشت.

حلمي الجزار افزود: مصر براي اينکه در عرصه منطقه اي و بين المللي تاثير گذار باشد بايد از نظر اقتصادي و نظامي قدرتمند شود و با کشورهاي عربي، اسلامي و آفريقايي روابط برقرار کند. بايد به مرسي براي کار بيشتر فرصت داد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *