شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

شيرو ماست را بازگردانيد، خاويار پيشكش!

دوشنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۷:۱۲
کد مطلب: 242710
نبود خاويار مشكلي براي سلامتي مردم ايجاد نمي كند اما كمبود شير بحران سلامت را در جامعه به وجود مي آورد كه پوكي استخوان تنها نمونه اي براي آن است.
به گزارش جهان، شفاف نوشت:  اين روزها همه جا صحبت از گراني مرغ و تخم مرغ و گوشت و لبنيات و مسكن و ... است.
 
بسياري از كالاهاي اساسي مي رود تا از سبد خانوارها حذف شود و اخيرا گراني مجدد قيمت لبنيات كه پيش از اين نيز به هر دليل ، افزايش چشم گيري داشت، مي رود تا لبنيات را كه بسيار برا ي سلامت افراد اهميت دارد، به كالاي زينتي تبديل كند و شير را از سر سفرهاي مردم حذف كند.
 
حالا اما در اين ميان، رييس سازمان شيلات ايران اعلام كرده : با توجه به افزايش سرمايه‌گذاري براي پرورش ماهيان خاوياري در آينده شاهد توليد انبوه خاويار و كاهش قيمت آن هستيم و قطعا خاويار ديگر محصول لوكس باقي نخواهد ماند و وارد سفره مردم مي‌شود.
 
غلامرضا رازقي در گفت‌وگو با ايسنا در پاسخ به اينكه عليرغم وعده ابتدايي مديريتش مبني بر آوردن خاويار به سفره‌هاي مردم، چرا اين محصول در دسترس همگان نيست گفت: بايد اين واقعيت را پذيرفت كه خاويار هنوز كالاي لوكس محسوب مي‌شود.
 
معاون وزير كشاورزي اظهار كرد: براي اين‌كه خاويار در سفره مردم قرار گيرد بايد به توليد انبوه برسد كه از سال گذشته (به عنوان اولين سال توليد خاويار پرورشي) روند استحصال خاويار پرورشي روبه افزايش بوده است.
 
رييس سازمان شيلات ايران با اشاره به توليد كمتر از 100 كيلوگرم خاويار پرورشي در سال گذشته اعلام كرد: امسال توليد اين محصول به يك تن خواهد رسيد كه بخشي از اين توليد در بازار داخلي عرضه مي‌شود و بخشي از آن صادر خواهد شد.
 
رازقي با اشاره به استقبال بالاي پرورش ماهيان خاوياري و افزايش سرمايه‌گذاري در اين بخش گفت: در آينده شاهد توليد انبوه خاويار خواهيم بود و قطعا اين محصول ديگر لوكس باقي نمي‌ماند و در دسترس همگان قرار خواهد گرفت.
 
انگار آقاي معاون فراموش كرده است كه مشكل مردم خاويار نيست بلكه شير و ماست و تخم مرغي است كه از سفره ها حذف مي شود.
 
به گزارش شفاف، نبود خاويار مشكلي براي سلامتي مردم ايجاد نمي كند اما كمبود شير بحران سلامت را در جامعه به وجود مي آورد كه پوكي استخوان تنها نمونه اي براي آن است.
 
آقاي معاون شيرو ماست را بر سر سفره ها برگردانند، خاويار پيشكش!
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *