پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 9 May 2024
 
۰

مافياي فيلم و اكران وجود دارد؟

يکشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۴۲
کد مطلب: 242443
مدیرعامل انجمن سینماگران اصفهان معتقد است: در 15 سال اخیر پخش فیلم‌ها و اکران آن‌ها در سینماها در دست مافیای فیلم بود، اما اکنون سینماداران می‌توانند فیلم‌های مورد نظر خود را انتخاب کنند.
به گزارش جهان، محمودرضا اسدی در گفت‌وگو با ایسنا، در بررسی کلی وضعیت سینماهای اصفهان در شش ماه نخست سال جاری نسبت به سال گذشته اظهار کرد: در سال جاری از یک تهیه کننده، سه فیلم در سینماهای اصفهان اکران شد که به فروش خوبی دست یافت.
 
وی ادامه داد: در بررسی کلی وضعیت فروش سینماهای اصفهان در شش ماه نخست سال جاری نسبت به سال 90 شاهد افزایش فروش بلیط سینماها هستیم.
 
اسدی با اشاره به پایین کشیدن برخی فیلم‌ها در ابتدای سال از پرده سینماهای اصفهان افزود: پایین کشیدن فیلم‌ها از پرده سینما ضربه‌ای برای دوستداران سینما و سینماگران محسوب می‌شود که امید می‌رود دیگر شاهد چنین اتفاقاتی در عرصه سینما نباشیم.
 
وی در ارتباط با وضعیت کنونی سینماداران تصریح کرد: در 15 سال اخیر پخش فیلم‌ها و اکران آن‌ها در سینماها در دست مافیای فیلم بود اما اکنون سینماداران می‌توانند فیلم‌های مورد نظر خود را انتخاب کنند و همچنین تهیه‌کنندگان توانایی نظارت بر پخش فیلم‌های خود را دوباره به دست آورده‌اند.
 
مدیرعامل انجمن سینماگران اصفهان تاکید کرد: در حال حاضر نبود فیلم‌های خوب بزرگترین معضل سینمای ایران به حساب می‌آید و در صورت تولید فیلم‌های خوب توسط سینماگران، می‌توان دوستداران سینما را بیش از پیش روی صندلی‌های سینما نشاند.
 
وی ادامه داد: در سال جاری فیلم‌ها از نظر ژانر نسبت به گذشته بهتر بوده است و این در حالی است که تماشاگر بهترین آنالیزگر است به این معنی که هر فیلم را می‌توان با جذب تعداد تماشاگران محک زد و مخاطب‌پذیری آن را سنجید.
 
اسدی با اشاره به برگزاری بیست‌وششمین جشنواره فیلم کودک به میزبانی استان اصفهان خاطرنشان‌ کرد: سینمای ایران در ژانر کودک بسیار پیشرفت داشته است و این بحث در جشنواره فیلم کودک به خوبی نمایان خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *