جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 10 May 2024
 
۰

مشمولان‌اسرائیلی‌نتانیاهو راچطوردورمی‌زنند؟

سه شنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۰۸:۲۶
کد مطلب: 239395
یکی از ویژگی‌‌های ارتش اسرائیل این است که برگه پایان دوره سربازان دختر اسرائیلی در اتاق فرماندهان، مُهر و امضا می‌شود، اما این امضا کمی متفاوت است.
به گزارش جهان به نقل از فارس، اوضاع در میان دو مثلث آبی، قرمز شده است؛ این را می توان خیلی راحت از حال و روز صهیونیست‌ها فهمید. دسته‌ای از آنها خود را به آتش می‌کشند و خود را «نسل سوخته» سیاستهای امثال بنیامین نتانیاهو معرفی می‌کنند. اوضاع در میان سربازان اسرائیلی هم چندان روبراه نیست.
 
عده ای از آنها که سایه موشک های حزب الله را روی سر خود می بینند با روی آوردن به انواع و اقسام «راه در رو» از سربازی فراری هستند. همزمان با رفتار «گریز از مرکز» شهروندان یهودی در سرزمین‌های اشغالی، جوانان اسرائیلی نیز به آب و آتش می زنند که یونیفرم پوش نشوند.
 
این روزها همه صهیونیست‌ها از خود می‌پرسند که آنها را چه شده است؟ چه شد رویای پوشالی نیل تا فرات؟ حالا آنها آنقدر صدای پوتین‌های مقاومت و حزب‌الله را در بیخ گوش خود، حس می‌کنند که از نگهداشتن همان «مساحت اشغال شده» هم عاجزند چه برسد به «بلوف بزرگ» نیل تا فرات!
 
کار شهروندان منفورترین رژیم سیاسی جهان به جایی رسیده که دست به خودسوزی می زنند؛ اینها همان‌هایی هستند که با «کارت دعوت» سران صهیونیستی با هزار امید و آرزو وارد تل‌آویو شدند. اما امروز «نادولت» اسرائیل،  بدجوری زیر پایشان را خالی کرده است.
 
ارتش؛ محلی برای تجاوز به خودی
 
درست است که «نادولت» اسرائیل از انتشار آمار و ارقام امنیتی اجتناب می کند اما خبرهایی که گاه و بیگاه از درون ارتش پوشالی به بیرون درز می‌کند ، حکایت پارادوکسیکال و متناضی با ظاهر قدرتمند رژیم صهیونیستی دارد. در واقع ارتش صهیونیست‌ها فقط به لطف کمکهای یانکی‌ها از آمادگی سخت افزاری ( سلاح ها و جنگنده‌های نظامی) برخوردار است و گرنه از لحاظ «انسان افزاری» یعنی کادر و سرباز در وضعیت هشدار است. همین ارتش فعلی نیز آنچنان که رسانه‌ها اعلام می‌کنند به «ارتش غیراخلاقی» معروف شده است. یکی از ویژگی‌های ارتش اسرائیل این است که برگه پایان دوره سربازان دختر اسرائیلی در اتاق فرماندهان، مُهر و امضاء می شود. این امضاء اما کمی متفاوت است؛ امضایی که از آن به عنوان یک «تجاوز نظامی» تعبیر می شود و یک دختر سرباز، ترخیص نمی شود مگر آنکه ... .
 
از سوی دیگر، «آویخای رانتسکی»، خاخام ارتش رژیم صهیونیستی با انتقاد از ارتش این رژیم خواستار لغو خدمت اجباری زنان و دختران در رژیم صهیونیستی شده است.
 
روزنامه صهیونیستی هاآرتص در این خصوص می‌نویسد که رانتسکی در همایشی درباره مشکلات پیش‌ روی مشمولان سرباز زن اعلام کرده است که "شخصا معتقدم خدمت اجباری زنان در ارتش از قدیم معمول نبوده است".
 
البته سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی خیلی زود در مقابل صحبت‌های این خاخام یهودی واکنش نشان داده و در بیانیه‌ای تکلیف همه را روشن کرد: «خدمت زنان در ارتش در هیچ سطحی از ارتش قابل طرح برای بحث نیست حتی در سطح خاخام‌های ارتش.»
 
«یشیوا»، جایی برای دور زدن سربازی
 
«یشیوا» جایی است که این روزها جوانان اسرائیلی برای فرار از غیراخلاقی‌ترین ارتش دنیا به آن روی آورده‌اند. یشیواها مدارسی مذهبی هستند که جوانان با رفتن به آنجا و کسب معارف مذهبی از دوره سربازی معاف می‌شوند.
 
یک سرباز اسرائیلی در همین مورد می‌گوید: «با وقت و عمر من در سربازی، بازی کردند؛ اگر به جای تفنگ، تورات دستم گرفته بودم، حداقل یک نقطه روشن در زندگی‌ام وجود داشت. اما حالا چه؟ من، مانده‌ام و دو فلسطینی که با گلوله من کشته شدند و در خواب و بیداری، مدام جلوی چشمانم هستند.»
 
یک سرباز دیگر اسرائیلی هم در صفحه فیسبوک خود نوشته است: «مطالعه کتب دینی به بهانه‌ای برای فرار از مهمترین وظیفه ملی در اسرائیل تبدیل شده است.»
 
اما با این حال، اعتبار قانونی که معافیت سربازی اکثر اسرائیلی‌های یشیوا رفته را ممکن ساخته بود، یکم اوت به پایان رسید. حالا یافتن جایگزینی برای این قانون در حال حاضر به بزرگترین مشکل داخلی پیش روی دولت بنیامین نتانیاهو ( نخست وزیر اسرائیل) تبدیل شده و بعید است که به این زودی ها، راه حلی برای این مشکل پیدا کنند.
 
اختلاف بر سر چگونگی جذب حریدی ها (ارتش معنوی) و حتی شهروندان عرب اسرائیل به ارتش بود که باعث شد اخیرا حزب کادیما به رهبری شائول موفاز، از دولت ائتلافی خارج شود. انتظار می رود که مسئله خدمت سربازی یکی از مسائل محوری انتخابات سال آینده اسرائیل باشد. یهودیان سنت‌گرا می‌گویند مسئله خدمت سربازی آنها به ابزاری در دست سیاستمداران برای جذب رای ساکنان سرزمین‌های اشغالی تبدیل شده است.
 
به نظر می رسد که کسی در اسرائیل انتظار ندارد یشیوا رفته‌ها به این زودی‌ها، آموزشگاه های خود را ترک کنند و راهی پادگان ها شوند.
 
سربازان اسرائیلی این روزها دست نتانیاهو را در حنا گذاشته‌اند و بدجوری قوانین سربازی رفتن را، دور می زنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *