سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۰

خبر خوش سازمان حج وزیارت برای زائران خانه خدا

جمعه ۱۶ تير ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۳۴
کد مطلب: 232197
مشکل صادرنشدن روادید حج برای زائران ایرانی برطرف شد
مدیر دفتر نمایندگی سازمان حج وزیارت جمهوری اسلامی ایران در عربستان گفت: سیستم صدور روادید برای زائران ایرانی جهت اعزام به عمره مفرده فعال شد.

به گزارش جهان به نقل از مهر ، حمید حبیبی تنها گفت: عربستان از 31 خرداد ماه سیستم صدور روادید برای ایران و چند کشور اسلامی را مسدود کرد و براین اساس تعدادی از زائران ایرانی امکان تشرفشان به سرزمین وحی مقدور نبود.
 
وی گفت: با پیگیری رییس سازمان حج و زیارت جمهوری اسلامی ایران و دستگاه دیپلماسی کشورمان با وزیر حج عربستان سیستم صدور روادید مجداد باز شد.
 
مدیر دفتر نمایندگی سازمان حج و زیارت جمهوری اسلامی ایران در عربستان تصریح کرد: در خصوص این موضوع که عربستان چه تعداد روادید صادر خواهد کرد و عملیات عمره مفرده 90 و 91 تا چه زمانی ادامه خواهد یافت به زودی اطلاع رسانی خواهد شد.
 
این گزارش حاکی است، براساس برنامه جدید حدود سی هزار نفر زائر ایرانی در روزهای آینده به سرزمین وحی اعزام می شوند؛ از این رو تعداد آمار زائران به 750 هزار زائر در سال جاری خواهد رسید.
 
براساس برنامه پیش بینی شده سازمان حج وزیارت عملیات عمره مفرده از 11 بهمن ماه 1390 آغاز و  قرار بود تا 17 مرداد امسال ادامه یابد اما پس از اقدام عربستان در مسدود کردن صدور روادید، آخرین روز  استقرار زائران ایرانی در سرزمین وحی، روزهای پایانی شعبان اعلام شده بود که با تصمیم امروز عربستان مدت استقرار زائران ایرانی در عربستان مجداد افزایش خواهد یافت.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *