چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰

غني‌سازي 20درصد ثمره مقاومت‌مان بود

دوشنبه ۵ تير ۱۳۹۱ ساعت ۱۵:۳۶
کد مطلب: 230369
دبير شوراي عالي امنيت ملي كشورمان دستيابي ايران به غني‌سازي 20 درصد را ثمره مقاومت و ايستادگي در برابر خواسته‌هاي غير منطقي غرب عنوان كرد.
به گزارش ايسنا، سعيد جليلي در ديدار با ماهر طاهر، دبير كل جبهه مردمي براي آزادي فلسطين با اشاره به پيشرفت‌هاي جمهوري اسلامي ايران در زمينه انرژي صلح‌آميز هسته‌يي گفت: دستيابي به غني‌سازي 20 درصد و تامين نياز يك ميليون بيمار سرطاني به راديودارو‌هاي بومي ثمره مقاومت و ايستادگي در برابر خواسته‌هاي غير منطقي غرب است.
 
دبير شوراي عالي امنيت ملي كشورمان پس از پايان مذاكرات مسكو نيز با اشاره به اين‌كه سه سال پيش جمهوري اسلامي ايران اعلام كرد براي يك ميليون بيمار (براي توليد راديوداروها) نيازمند سوخت 20 درصدي است، تاكيد كرد: در آن زمان ما حاضر بوديم اين سوخت را بخريم ولي آن‌ها برخلاف قوانين ان‌.پي‌.تي اين اجازه را به ما ندادند. بنابراين خودمان اين كار را انجام داده و غني‌سازي اورانيوم كرديم.
 
جليلي افزود: خوشبختانه امروز توانستيم نيازمان را رفع كنيم و مسلما صحبت در مورد اين نياز مي‌تواند در چارچوب حق قانوني ايران مطرح و شناخته شود. اين چارچوب‌هايي بود كه به صورت مستدل مطرح شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *