پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰
۲۱

استاد فرمودند حجاب بانوان ضروري نيست!

يکشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۱ ساعت ۰۲:۱۹
کد مطلب: 225244
محسن كديور از ضدانقلابيون فراري است كه تاكنون چندبار سفر به تل آويو داشته است و در ميان گروههاي اپوزيسيون خارج كشور به «مباشر منوشه امير» شهرت دارد.
به گزارش جهان کیهان نوشت:
«احمد قابل مجتهدي بدون لباس روحانيت است. بيشتر ما، او را به عنوان كسي كه عليه برخي از مباني رژيم جمهوري اسلامي موضع گرفته است مي شناسيم اما، مهمتر از آن، رساله ناتمام ايشان درباره پوشش و حجاب بانوان است» محسن كديور با مقدمه فوق به تجليل از احمد قابل پرداخته و مي نويسد «او عبا و عمامه را چند سالي پس از انقلاب اسلامي به كناري نهاد. در عين اينكه طلبگي حوزه علميه را رها نكرد. حكم اجتهاد را از مراد و مرشد خود مرحوم آيت الله العظمي(!) منتظري دارد. قدر زر زرگر شناسد، قدر گوهر گوهري... او از استادش فقيه عاليقدر علاوه بر فقاهت و ديانت، صفا و پاكبازي و اخلاق آموخته است و...» محسن كديور، سرانجام بعد از اينهمه تقدير و تجليل از احمد قابل توضيح مي دهد كه وي در رساله جديد و ناتمام خود حجاب بانوان را واجب ندانسته است!!

محسن كديور از ضدانقلابيون فراري است كه تاكنون چندبار سفر به تل آويو داشته است و در ميان گروههاي اپوزيسيون خارج كشور به «مباشر منوشه امير» شهرت دارد. كديور در يادداشت مورد اشاره از بيماري پيش رفته احمد قابل خبر مي دهد و اينكه نامبرده اجازه چاپ و هرگونه دخل و تصرف در به اصطلاح «رساله فقهي» خود تحت عنوان «مباني شريعت» را به كديور واگذار كرده است.

گفتني است اظهارات محسن كديور كه آشكارا با اسرائيل در ارتباط و تحت مديريت مستقيم منوشه امير قرار دارد نمي تواند در مورد احمد قابل، به آساني قابل پذيرش باشد، بنابراين در صورت دروغ بودن اظهارات وي وظيفه خانواده احمد قابل است كه از سوءاستفاده اين جرثومه اسرائيلي جلوگيري كند و در صورت صحت، لازم است به احمد قابل كه به گفته كديور در بستر بيماري است هشدار دهند كه توبه كند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United States
متاسفم
United States
از رفقای اميد نجف آبادی اين چيزها خيلی بعيد نيست!
Iran, Islamic Republic of
حجاب در اسلام اجباری است عزیزم. آیه قرآن هم درباره اش هست. خانم ها باید به جز دستها (از مچ به پایین) و گردی صورت، بقیه بدن خود را بپوشونند البته نه با لباسهای تنگ !!
متاسفانه مطالعات دینی در بین جوانها خیلی کم رنگه. من الان به عنوان یک جوان از وقتی مطالعات دینی و اسلامی را شروع کردم به یقین رسیدم که اسلام بهترین دینه. من هم از وهابیت کاملا مطلعم هم از مسیحیت و فرقه های اون اطلاعات مناسبی دارم به نظر من همشون نقص دارن به جز اسلام.
Germany
"ازنظرقرآن وخداوند دین امری کاملااختیاری و ارادی است و هیچ کس حتی پیامبران حق ندارند مردم رابه اجباربه دینداری مجبوربکنند ولی ازنظرجمهوری اسلامی همه چیزاجباری وغیرارادی است ..."



هر کی این نظر و داده حتی بدهیات و اولیات دین اسلام رو هم نمی دونسته

اولا بله پذیرش یک دین اجباری نیست و به قول قرآن کریم لا اکراه فی الدین. اما وقتی دین رو قبول کردی اگر به دستوراتش عمل نکنی گناه کاری و اگر برگردی مرتد.

ثانیا حجاب به تصریح 11 آیه که یکی از اونها بلندترین آیه قرآن کریم هست واجب شرعی است و طبق فقه جعفری شکستن حرمت آن از روی عمد حتی تا حکم اعدام را هم در پی دارد.
ثالثا اگر از بحث حکم اسلام هم بگذریم حفظ حجاب یک امر و دست رو انسانی است و اگر کسی ذره ای درک انسانی داشته باشد نباید جهت حفظ حجاب بهش تذکر داد.

من دردل خنده ام میگیره به این دست آدما که به زور باید به یک امر انسانی در جامعه ای انسانی دعوتشون کنی. مثل اونهایی که باید به زور کمربند ایمنیشونو ببندی تا تو تصادفات نمیرن خانوادشونو بدبخت کنن

رابعا اگر کسی دین دار باشه خودش حجاب داره واگر هم نباشه میخوام صد سال از دین خوشش نیاد. بنا باشه برای خوش آمد این و اون اصول و فروع دین رو تعطیل کنیم باید کلا دینو تعطیل کنیم
وجود قانون در جامعه یک امر واضح و مسلم است که اعمال قانون هم نیاز به اجبار و زور دارد. حال یکی قانون اسلام را اجرا می کند و یکی قانون دیگری را.
فرمایش قرآن هم هیچ مخالفتی با این مسئله مسلم ندارد. چرا که فرمایش قرآن مربوط به اصل پذیرش دین است که یک امر قلبی است و هیچ امر قلبی را نمی توان با زور پذیرفت.
همانگونه که حجاب یکی از دستورات دینی است، امانتداری و دزدی نکردن هم یکی از دستورات دینی است. حال کسی بیاید بگوید که چون در پذیرش دین اجباری نیست اگر کسی اعتقاد به بدی دزدی نداشت و آن را زرنگی و ... دانست و دزدی کرد ما نباید او را مجازات کنیم؟!!!
Iran, Islamic Republic of
نظر دهنده گرامي خلط موضوع نموده‌اند! در پذيرفتن دين مبين اسلام اجباري وجود ندارد. اما نکته اين است که پس از پذيرفتن آن انجام واجبات و ترک محرمات آن الزامي است. شما در صغري و کبري خود دچار مشکل شده‌ايد. بهتر است در آن تجديد نظر نماييد.
Iran, Islamic Republic of
آقا یا خانم محترمی که نوشتید اسلام اجباری نیست بله این حرف شما درست است اسلام نه برای فرد نه برای جامعه اجباری نیست چون اساسا امکان اجباری بودن آن وجود ندارد ولی اگر فرد یا جامعه آن را پذیرفت باید به لوازم آن مقید باشد، این لوازم برای فرد عبارت است از عمل به احکام فردی و اجتماعی اسلامی و برای حکومت اسلامی(مقبول جامعه) که مسئول اجرا و گسترش شریعت اسلام در جامعه است در مورد احکام فردی اسلام موظف به تبلیغ و تشویق افراد جهت انجام آنهاست ولی در مورد احکامی اجتماعی اسلام موظف است ضمن تشویق جامعه، در مورد افراد خاطی برخورد نماید ودر صورت نیاز از تنبیه استفاده کند مثلا در مورد روزه حکومت نمی تواند افراد را مجبور به روزه گرفتن کند ولی میتواند از روزه خواری آشکار جلوگیری و افراد خاطی را تنبیه کند. فقط امیدوارم نفرمایید که حجاب امری فردی است که حرف واقعا خنده داری است که امروزه مد شده!
بی حجابی خیلی بهتر از کشتی گرفتن پلیس با ناموس مردم در خیابان است . کسی که نه بی حجاب است نه کافر چرا باید پاش به کلانتری باز بشه.چرا باید مردم تن و بدنشون بلرزه.مگه همینها رای نمیدن .مگه همینها ملت ابرانی نمیشن برای مقابله با تحریم های دشمن تو مصاحبه تلوزیون خودمون همش از بانوانی استفاده میکنن که همین بانوان بخاطر همون حجاب با سلام و صلوات از کنار گشت ارشاد رد میشن. اینها سرمایه های همین نظام هستن و خواهران و مادران همین اب و خاک .این مزد عمل انها نیست.
Iran, Islamic Republic of
در مورد افراد حقير همچون كديور و نظرات فرومايه‌شان، صحبت كردن اتلاف وقت است اما در مورد نظر فردي كه در مورد اجباري نبودن دين مبين اسلام افاضاتي ايراد فرمودند عارضم:
اول اينكه كسي با اينكه دين مبين اسلام و هر دين ديگري اجباري نيست بحثي ندارد اما ظاهرا اين موضوع را درست درك نكرده‌اند چرا كه اجباري نبودن دين تا زماني است كه به آن دين در نيامدي وگرنه زماني كه به ديني گرويدي تمام قوانين آن لازم الاجرا و واجب است و عدول از آن، بسته به فردي و اجتماعي بودن آن، گناه و حتي جرم خواهد داشت.
دوم اينكه حتي اگر كسي ديني را نپذيرفت اما صرف اينكه در كشوري زندگي ميكرد كه قوانين حاكم بر آن بر پايه‌ي آن دين استوار است لازم است تا از آن قوانين ديني اطاعت نمايد و اگر كسي اين موضوع را رد نمايد قطعا يا سفيه است يا با سفاهت مأنوس؛ چرا كه مگر مي‌شود كسي بگويد من در فلان شهر زندگي ميكنم اما حاضر نيستم مثلا قوانين راهنمايي و رانندگي آنجا را که قبول ندارم، اجرا کنم. به طور مثال فردي از ايران با خودروی خود وارد كشوري كه خودروهاي آن راست فرمان است برود و بگويد من قانون شما را قبول ندارم و چون من چپ فرمان هستم پس در مسير خلاف جاده‌هاي شما كه مخصوص راست فرمان‌هاست مي‌رانم؟!!!!!
آيا چنين مباحثي پشتوانه‌ي منطقي دارد؟!
پس در جواب اين نظر دهنده‌ي گرامي بايد گفت اگر شما حتي اسما و نه عملا مسلمان هستي، ملزم به رعايت قوانين هستي چرا كه اصل دين را حتي به صورت تلويحي پذيرفتي. ضمنا دين مانند بسياري قوانين به گونه اي نيست كه بگويي من فلان بخش قانون را قبول دارم و فلان بخش را قبول ندارم دقيقا مثل همان قوانين راهنمايي است كه مثلا بگويي من چراغ سبز را قبول دارم اما چراغ قرمز را نمي‌پذيرم و ...!!!
اما اگر غير مسلمان هستيد هم موضوع تفاوتي ندارد چرا كه قوانين كشور اسلامي ايران بر پايه شريعت مقدس اسلام است و طبق قران نيز حجاب تعريف خاص خود را دارد لذا حتي غير مسلمانان كه در قيموميت كشور اسلامي هستند در مجامع عمومي تاكيد ميكنم در مجامع عمومي ملزم به رعايت قوانين كشور از جمله حجاب هستند.
يا علي
Germany
یک سری مشهورات غلط در بین مردم وجود داره که غالبا نه با عقل جور در میاد نه با شرع.
یکیش همین هست که ما فکر می کنیم اگر کسی رای داد یا تلویزیون نشونش داد دیگه پیامبره! یا قدیسه! و هر کاری که بکنه دیگه نباید گفت بالا چشمت ابروست.

1- اگر ما انسان عاقلی باشیم (فقط عاقل اصلا کاری فعلا به دین و مذهب و تفکر ندارم) می فهمیم که رای دادن وظیفه انسانی و ملی ماست و ربطی به دین نداره

2- صدا وسیما چند درصد طبق راه انقلاب حرکت می کنه؟ آیا همین صدا و سیما بارها باعث اعتراض علما و متدینین نشده؟ به خاطر پخش فیلمها و برنامه هایی که بعضا با شرع و تقدسات ملی در تضاده؟

3- ما باید عقلمونو بدیم دست صداوسیما و با این توجیهات صد من یه غاز دینمونو تعطیل کنیم؟

4- اعتراض به نحوه برخورد مسئولین ناجا نافی اصل طرح مقابله با بدحجابی نیست

5-اتفاقا چون ایرانی هستن نباید با رفتارشون گزک دست دشمن بدن که اونها به این بهانه بگن مردم ایران نسبت به حجاب فلانن و بهمانن. حجاب یک واجب شرعیه

6- از حق نگذریم برخی این زنان طوری در جامعه ظاهر میشن که انگار الان از حجله عروسی در اومدن و این شرم آوره
Iran, Islamic Republic of
کاش دوستان اشاره ای هم به متن آیاتی که اشاره به وجوب حجاب دارند مینمودند که خودشان میفهمیدند که از آن آیات این وضعیت برنمی آید.

نکته دوم اینکه حضرت امام در مورد آقای منتظری فرمونده اند که ایشان گرمابخش حوزه ها هستند. این علامت تعجب کیهان صفتانه بی معنی است. وقتی مخالف کسی هستیم لازم نیست همه چیزش را زیر سوال ببریم. طبق قرآن این عمل دور از اسلام است.

نکته نهایی اینکه روز قیامت وجود دارد؛ بر خلاف چیزی که شما فکر میکنید. و باید برای تهمت زدن به انسان ها پاسخ بدهید. بدانید که عذاب خدا سخت است.
Germany
"کاش دوستان اشاره ای هم به متن آیاتی که اشاره به وجوب حجاب دارند مینمودند که خودشان میفهمیدند که از آن آیات این وضعیت برنمی آید ..."


دوستانی که زحمت کشیدن و به امثال شما متذکر شدن که حجاب طبق آیات قرآن واجب هست امثل شما ها با تفسیر به رای حرف نزدن و فرمایشات مفسرین قرآن و اهل حدیث را بیان کرده اند. از اینها گذشته لزومی ندارد تمام تحقیقات علما را اینجا برای شما کپی کنند زحمت بکشید به سایت علما سر بزنید و یا تفاسیر قرآن را بخوانید. البته اگر طاقت اطلاع یافتن از حقیقت را دارید.
ما هم به شما عرض می کنیم روز قیامتی هست، پس دروغ به خدا نبندید (با انکار وجوب حجاب)
Iran, Islamic Republic of
هر انسان سالمی عقلا حجاب را ضروری میداند مگر آنکه به تفسیر! دشمن نسبت به دین خود، اعتماد کند. این همان است که قرآن کریم فرمود: «فَلَیُغَیِّرنَّ خلق الله»
Latvia
امام خميني خيلي چيزهاي ديگه هم راجع به ايشون و اطرافيانش گفته كه مبناي نظرات ما و كيهانه
مثلا ليبراليسم و ساده لوحي و ....
ضمنا" علماي رباني در فتاوايشان بعد از كتاب، سنت پيامبر (ص) را مبنا قرار مي دهند
Germany
اگردین اجباری بود بهشت وجهنم معنایی نداشت .
Iran, Islamic Republic of
اگه حجاب ازاد باشه باید قتل هم ازاد شه هیچ کجا نگفته ادم نکشید اگرم گفته جوابش اینست :""لا اکراه فی الدین"
Iran, Islamic Republic of
اگر نظر ایشان در مورد مسئله حجاب به صورت فقهی مطرح شده به همان صورت هم باید جواب داده شود آن هم توسط یک کارشناس. اینکه یک مرده را مسخره کنیم خلاف اخلاق اسلامی است. منظورم علامت تعجبی است که جلوی آیت الله العظمی گذاشته اند.
Iran, Islamic Republic of
طبق آيه 31 نور و59 احزاب مسئله حجاب از ضروريات دين است و كسي كه با ضروريات دين مقابله و مخالفت كند از نظر مراجع عظام تقليد مهدور الدم است
Iran, Islamic Republic of
الان در مملكت ما طوري شده كه كساني كه با حجاب مشكل دارند دوره افتادند و محجبه ها رو به هر طريقي مورد اهانت قرار ميدهند. بعد ازانسانیت هم دم می زنند
"بی حجابی خیلی بهتر از کشتی گرفتن پلیس با ناموس مردم در خیابان ..."

قابل توجه نویسنده این نظر: نمی شه یک اشتباه رو با اشتباه دیگران توجیه کرد.
بهروز
Iran, Islamic Republic of
...