پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

وظیفه فعلی دختر قذافی چیست؟ + تصاویر

سه شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۸۹ ساعت ۱۷:۴۰
کد مطلب: 158465
وظیفه فعلی دختر قذافی چیست؟ + تصاویر
اخبار رسیده از طرابلس، پایتخت لیبی، حاکی از آن است که «عایشه قذافی»، دختر «معمر قذافی»، دیکتاتور لیبی اکنون در شهر طرابلس، فرماندهی گردان زنان کماندو در ارتش لیبی را بر عهده دارد.

به گزارش «تابناک»، این گردان که شمار بسیاری از آنان را زنان دیگر کشورهای آفریقایی تشکیل می دهند، در چند روز اخیر به صورت چشم بسته و دیوانه وار به کشتار و قتل عام معترضان لیبی پرداخته اند. یکی از علل و عواملی که ارتش لیبی افراد دیگر کشورهای آفریقایی را به استخدام درآورده، این است که بتوانند بدون هیچ ترسی، چنین جنایت هایی مرتکب شوند.



بنا بر این گزارش، «عایشه قذافی» که تا چند هفته پیش، سفیر صلح سازمان ملل متحد به شمار می رفت، اکنون به یکی از خشن ترین افراد حال حاضر کشورش تبدیل شده و در به راه انداختن حمام خون در لیبی به پدرش و دیگر اعضای باقی مانده در رژیم لیبی کمک می کند.



تنها دختر دیکتاتور لیبی، عاشق «صدام حسین» دیکتاتور سابق رژیم بعث عراق بود. او در اوایل سال ۲۰۰۰ چند بار به دیدن او رفت و همواره اعلام می کرد که به قدری «صدام» را دوست دارد که حاضر است جان خود را برای وی بدهد. از همین روی، چند روزی نیز در کنار دیگر اعضای تیم حفاظت شخصی صدام، او را همراهی کرد. وی حتی مدتی عضو تیم وکلای مدافع صدام بود.



از سویی، او همیشه علاقه بسیاری به حضور در شبکه های ماهواره ای گوناگون و تبدیل شدن به چهره ای جنجالی داشته و در چندین گفت وگوی تلویزیونی، شخصیت پدرش را مانند شخصیت صدام معرفی کرده است. برخی مقامات عراقی عایشه را حامی مالی بعثی هایی که پس از سقوط رژیم بعث به خرابکاری در عراق می پرداختند، معرفی کرده اند.
«عایشه قذافی» سال هاست، با رتبه ارتشبد افسر ارتش لیبی است. وی از دانشگاه لیبی دکترای افتخاری حقوق بین الملل گرفته و به قدری محبوب پدر است که معمر قذافی، چندی پیش اعلام کرده بود که عایشه لیاقت حکومت بر لیبی را پس از وی دارد. این در حالی است که عایشه نیز مانند شاهزادگان کشورهای حوزه خلیج فارس، در طول سال با سفر به کشورهای اروپایی به ولخرجی و هدر دادن ثروت ملت مظلوم لیبی در گرانترین هتل های جهان می پردازد.



او در سال ۲۰۰۶ با یکی از عموزاده های پدرش ازدواج کرد، اما پس از آن، مدتی برای تحصیل به فرانسه رفت و در همان جا عاشق یک جوان فرانسوی شد، ولی قذافی که با آن داستان عاشقانه به شدت مخالف بود، فورا دستور بازگشت وی به طرابلس را داد و همین امر موجب ترک تحصیل وی شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *