سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۰
۳
تلاش ادامه دار استکبار برای انکار ماهیت اسلامی انقلاب لیبی؛

«لیبی»، انقلاب لپ تاپ ها یا انقلاب خون شهدا + عکس

سه شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۸۹ ساعت ۰۸:۲۵
کد مطلب: 158347
«لیبی»، انقلاب لپ تاپ ها یا انقلاب خون شهدا + عکس
یکی از مهمترین واکنش های استکبار جهانی پیرامون خیزش های اخیر در کشورهای مسلمان، تلاش برای انکار ماهیت اسلامی این انقلاب هاست. تلاشی که یک روز انقلاب مصر را انقلاب فیس بوک می نامد و روزی دیگر انقلاب لیبی را مدیون لپ تاپ ها معرفی می کند.

به گزارش سرویس بین الملل جهان، خبرگزاری الجزیره، با انتشار گزارشی با عنوان " ستاد فرماندهی انقلاب لیبی"! تلاش کرد تا نقش شبکه های اجتماعی و ارتباطات مجازی را در انقلاب لیبی پررنگ کند.

این تلاش الجزیره البته تا آنجا پیش رفت که در همین گزارش از انقلاب لیبی به نام "شورش سایبری" یاد می شود و در عین حال هیچ اشاره ای به کشتار مردم انقلابی و مسلمان لیبی توسط نیروهای قذافی و در عین حال جهاد مسلحانه انقلابیون با گارد دیکتاتوری نمی کند.

الجزیره در گزارش خبرنگار خود ضمن تلاش برای پررنگ کردن نقش رسانه هایی همچون بی بی سی و سی ان ان در راهبری حرکات انقلابیون، از یک ساختمان مجعول که عده ای در آن مشغول انجام فعالیت های مجازی و اینترنتی هستند به عنوان "مقر اصلی و محرک انقلاب لیبی" نام می برد و می نویسد:

" در اتاق اصلي اين ساختمان،‌ اين احمد سنالا و همراهان او هستند كه روي لپ تاپ‌هاي خود خم شده اند.

"طبقه بالا مركز اينترنت ماست كه از سه شنبه گذشته فعال شده است" اين را سنالا مي گويد.

سنالا در همين حال به يكي از اعضاي اتاق كه در حال تلاش براي آپلود يك ويدئو بر روي يوتيوب است مي‌گويد كه سرعت الان ۲ كيلو بايت در ثانيه است كه البته خيلي كم است.

احمد يعقوب، يكي ديگر از كاربران است كه ۲۶ ساله است و يك وبلاگ در سرويس ورد پرس به زبان عربي ايجاد كرده است كه "صداي انقلاب ۱۷ فوريه" (روز خشم در ليبي) نام دارد.

يعقوب مي گويد: او و همراهانش از انقلاب در مصر و تونس شجاعت كسب كرده‌اند و راه را نيز يافته اند.

"مصري ها عاملي براي كمك به انقلاب ليبي شده‌اند. نه تنها از طريق مرز مشترك ليبي با مصر بلكه از طريق شهرهاي مرزي مصر كه در نزديكي ليبي هستند، اطلاعات ايجاد شده در رسانه‌هاي اينترنتي در ليبي، بر روي رسانه هايي همچون فيس بوك آپلود مي شوند و همچنين مصري‌ها تجربيات خود را در نحوه مواجهه با سركوب هاي دولت نيز به ما ياد مي‌دهند."

اين مطلب را نيز سنالا مي گويد.

او همچنين مي گويد: معترضين در گرماگرم اعتراضات در بنغازي، به دليل قطع شدن اينترنت تحت فشار بودند. اما شيخ احمد به اينجا آمد و اين معضل را به وسيله تلفن ماهواره‌اي و سيستم هاي اسكايپ رفع كرد و ارتباط ما با جهان خارج وصل شد.

سنالا از همين طريق با رسانه‌هايي از قبيل بي بي سي و سي ان ان نيز ارتباط برقرار كرده و حتي مي تواند با آنها چت كند.

آنها همچنين گروه‌هايي را در فيس بوك و توييتر نيز تشكيل داده‌اند."

الجزیره در ادامه گزارش خود از زبان یکی از مصاحبه شوندگان، اخبار مربوط به حرکات انقلابی مردم لیبی را "اغراق آمیز" می خواند و ضمن بیان ناپیدای این نکته که تنها راه ممکن برای اطلاع یافتن از وقایع لیبی استفاده از شبکه های مجازی و شبکه هایی چون فیس بوک و توییتر است، می نویسد: " بخش عمده اطلاعاتي كه در هفته هاي اخير از انقلاب ليبي به دست رسانه‌هاي غربي رسيد از ارتباطات تلفنی، ايميل‌ها و پيام هايي بود كه طي هفته هاي اخير از داخل ليبي انتشار يافت كه البته عمدتا ناقص و يا اغراق آميز بودند."

این رسانه عربی، در ادامه گزارش خود باز هم صفت دیگری را برای فضای ذکر شده به کار می برد و از آن به عنوان "خانه انقلاب" یاد می کند.

الجزیره می نویسد:

" در اين دفتر همچنين چندين مرد و زن در حال تلاش هستند و با رايانه‌هاي خود كار مي‌كنند. آنها مشغول جمع‌آوري فيلم‌ها و عكس هاي مختلف هستند و آرشيو بزرگي نيز از اين اطلاعات تهيه كرده‌اند.

بخش عمده اي از تجهيزات اين دفتر شامل كامپيوترها، مواد غذايي و ... اهدا شده است تا نبض شورش در بنغازي همچنان بتپد.

یکی از افراد مي گويد: براي كساني كه در خارج از اين منطقه هستند مهم است كه بدانند ما كه هستيم و براي چه اين اقدامات را انجام مي‌دهيم."

نکته قابل توجهی که به نظر می رسد الجزیره از روی عمد به آن هیچ اشاره ای نمی کند این است که ارتباطات مجازی قبل از خیزش اسلامی مردم لیبی هم در این کشور میسر بوده است. اما اینکه چرا با وجود این ارتباطات این کشور همچنان از وجود دیکتاتوری رنج می برده است نکته ایست که الجزیره از کنار آن با سکوت رد می شود.

این رسانه عربی، در گزارش خود هیچ اشاره ای به تلاش انقلابیون مسلمان لیبی برای مبارزه همه جانبه با دیکتاتوری قذافی و نیز کشته شدن چند هزار نفر از مردم مسلمان این کشور در جریان عصیان مردم لیبی نمی کند.

پیش از این نیز خبرگزاری رویترز، در گزارشی پیرامون انقلاب مصر، انقلاب اسلامی مردم این کشور را انقلاب فیس بوکی نامیده بود.

رسانه های صهیونیستی دنیا، پس از آغاز خیزش های مردم مسلمان، تلاش های وافری را برای پر رنگ کردن نقش شبکه های اجتماعی و مجازی در بروز این خیزش ها آغاز کرده اند که بخشی از نقشه شیطانی آنها برای انکار ماهیت اسلامی این خیزش ها یا همان بیداری اسلامی است.

خیزش اسلامی مردم لیبی تاکنون بیش از چند هزار کشته داشته است. مردم این کشور هم اکنون با دسترسی به بخشی از مهمات ارتش لیبی وارد مبارزه مسلحانه با دیکتاتور لیبی شده اند.

شهرهای بسیاری از لیبی هم اکنون به دست مخالفان مسلمان افتاده است و گفته می شود لیبی بحران های شدیدتری را پیش رو خواهد داشت.

مقام معظم رهبری چندی پیش در خطبه های نماز جمعه تهران با اشاره به قیام اسلامی مردم مصر تأکید کردند: "قیام ملت مسلمان مصر، یک حرکت اسلامی و آزادیخواهانه است"

آنچه که در ادامه می بینید تصاویری است که الجزیره در گزارش "ستاد فرماندهی انقلاب لیبی" به کار برده است.




نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
متاسفانه کشورهای اسلامی تحت سلطه رسانه ای استکبار و خودفروخته هاشون هستن و همیشه این بیم وجود داره که با تبلیغات و فرستادن موج منفی قیام های مستضعفینو به انحراف سپس قهقرا بکشونن
کاری که مسلمین خصوصا باید انجام بدن عدم اعتماد به اونهاست و اینکه اگر رسانه ای به صهیون ها نزدیکه بهش با نگاه تردید توجه کنن
اگر به مردم اجازه بیان نظرات خود در رسانه ملی داده شود مردم بتوانند به طور مستقیم سوالات و مشکلات خودرا از طریق رسانه ملی بیان نمایند و نظرات آنها بدون سانسور پخش گردد. مطمئناً مردم برای دریافت حقایق و بیان نظرات خود به رسانه های بیگانه روی نمی آورند.
Iran, Islamic Republic of
بنام خدا
امروز فریاد رسای امام خمینی (ره) در کل جهان آشکار شده است و بر همگان مشخص است که اسلام تنها دینی است که از حقوق بشر دفاع می کند . امام فرمودند هر چه فریاد دارید بر سر آمریکا بکشید .