سه شنبه ۵ تير ۱۴۰۳ - 25 Jun 2024
 
۰

احتمال مسمومیت با مصرف بی رویه مکمل‌ها

چهارشنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۳۱
کد مطلب: 883143
سرپرست دفتر نظارت و پایش محصولات سلامت محور سازمان غذا و دارو، نسبت به تداخل مصرف دارو‌ها و مکمل‌ها هشدار داد.
احتمال مسمومیت با مصرف بی رویه مکمل‌ها
به گزارش جهان نيوز به نقل از خبرگزاری دانشجو، زهرا جهانگرد سرپرست دفتر نظارت و پایش محصولات سلامت محور سازمان غذا و دارو، تاکید کرد: تداخل مصرف برخی مکمل‌ها با دارو‌های خاص (امگا و وارفارین) یا افراد با بیماری خاص مانند بیماری کلیوی، کبدی حتماً باید مورد توجه قرار گیرد.

وی، نسبت به عوارض ناشی از مصرف خودسرانه و بدون تجویز پزشک یا درمانگر و بی رویه مکمل‌ها هشدار داد و گفت: مصرف بیش از حد ویتامین‌های محلول در چربی احتمال بروز مسمومیت‌ها را به دنبال دارد.

جهانگرد افزود: بدیهی است مصرف این فرآورده‌ها باید در راستای قوانین و قرارداد‌های ملی و بین المللی مصوب، دز کنترل شده و باید با مشورت یا تجویز متخصصین مرتبط صورت پذیرد.
https://jahannews.com/vdceex8vxjh8vzi.b9bj.html
jahannews.com/vdceex8vxjh8vzi.b9bj.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *