دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ - 17 Jun 2024
 
۰

ماکرون درباره مرگ اروپا هشدار داد

يکشنبه ۶ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۲۴
کد مطلب: 882027
امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه امروز یکشنبه در آغاز سفر سه روزه خود به آلمان، درباره مرگ اروپا هشدار داد.
ماکرون درباره مرگ اروپا هشدار داد
به گزارش جهان نيوز، به نقل از اسپوتنیک، ماکرون که در مراسمی در برلین به مناسبت هفتاد و پنجمین سالگرد قانون اساسی آلمان سخنرانی می‌کرد، گفت: ما هیچ‌وقت این تعداد از دشمنان داخلی و خارجی نداشتیم. من واقعا معتقد هستم که اروپای ما ممکن است بمیرد.

درحالیکه این اولین سفر یک رئیس جمهور فرانسه به آلمان از سال 2000 است، ماکرون باور دارد که شرایط دشوار اروپا با درگیری‌های اوکراین مرتبط است.

مجتبی رحمان، مدیر عامل اروپا در اندیشکده گروه اوراسیا به اسپوتنیک گفت که سفر ماکرون "تلاشی در بالاترین سطح سیاسی برای نشان دادن کارآمد بودن روابط است."

در همین حال، برلین و پاریس همچنان در مورد بسیاری از مسائل - مانند وضعیت دفاعی و امنیتی در اروپا - اختلاف نظر دارند.

در حالی که آلمان مایل است به حمایت نظامی ایالات متحده تکیه کند، فرانسه طرفدار اتکا به خود است و ماکرون به طور مداوم از خودمختاری بیشتر اروپا در مسائل دفاعی حمایت می‌کند.

جنگ‌طلبی اخیر پاریس ممکن است به خوبی با این واقعیت توضیح داده شود که فرانسه زرادخانه هسته‌ای هرچند کوچک را دارد، در حالی که آلمان از خود سلاح هسته‌ای ندارد.
https://jahannews.com/vdceww8vfjh8v7i.b9bj.html
jahannews.com/vdceww8vfjh8v7i.b9bj.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *