دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ - 17 Jun 2024
 
۰
۱

وقتی شهید رئیسی با ۱۰ ریال زندگی می‌کرد

يکشنبه ۶ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۴۳
کد مطلب: 881941
ویدئوی دیده نشده‌ای از یک گفت‌وگوی قدیمی با شهید سیدابراهیم رئیسی در فضای مجازی پخش شده است که او از دورانی می‌گوید که یک هفته‌ را با روزی یک وعده غذا می‌گذرانده است.
وقتی شهید رئیسی با ۱۰ ریال زندگی می‌کرد
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، سیدابراهیم رئیسی می‌گوید: یادم هست در اویل طلبگی‌ام که در مدرسه نواب مشهد مشغول درس و بحث بودم، یکی از هفته‌ها یک تومان بیشتر پول نداشتم.

فکر می‌کردم چطور یک هفته را با یک تومان بگذرانم. به خودم سخت می‌گرفتم تا جایی که بتوانم یک وعده غذا بخورم و از خرج‌های غیرضروری کم کنم. یک هفته را با وضعیت بسیار سختی سر کردم و با روزی یکی _ دو ریال گذراندم. صبح پنجشنبه به حرم رفتم و به حضرت رضا (عليه السلام) عرض کردم آقا جان خیلی وضعم ناجور است؛ عنایتی بفرمائید.

آقایی از اقوام را در حرم دیدم و هنوز هم نمی‌دانم از کجا پیدایش شد اما دو تومان به من پول داد؛ خیلی خوشحال شدم چون آن پول را از جانب حضرت رضا (عليه السلام) می‌دانستم.

من با چنین وضعی زندگی‌ام را گذرانده‌ام. البته وقتی به وضع بعضی طلاب و همسایه‌ها نگاه می‌کردم خدا را شکر می‌کردم که وضع ما نسبت به آنها خیلی بهتر است. پدرم از دنیا رفته بود و این وضعیت معیشتی در خانواده ما که با یتیمی بزرگ شدیم طبیعی بود.
 
شهید سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌ جمهور سابق ایران در ۵ سالگی پدرش را از دست داد و مادر او با کار کردن در شرایط سختی توانست او را به مدرسه و حوزه علمیه بفرستد.
https://jahannews.com/vdci5zavzt1av32.cbct.html
jahannews.com/vdci5zavzt1av32.cbct.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


پشیمانم....
Iran, Islamic Republic of
رحمت و رضوان خدا بر این مرد بزرگ