دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ - 17 Jun 2024
 
۰
۱

مورخ اسرائیلی: کار صهیونیسم تمام است

شنبه ۵ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۱۲
کد مطلب: 881855
یک تاریخ نگار اسرائیلی با اشاره به سابقه سیاه جنبش صهیونیسم در جنایت ضد بشریت تاکید کرد امروز کار صهیونیسم به پایان رسیده و هیچ راهی جز ایجاد کشور فلسطین آزاد و دموکراتیک، برای حل مناقشه اعراب و یهودیان وجود نداشته و راهکار «دو دولتی» نابود شده است.
مورخ اسرائیلی: کار صهیونیسم تمام است
به گزارش جهان نيوز، «ایلان بابیه» مورخ اسرائیلی در سخنانی اعتراف کرد که صهیونیسم به پایان کار خود رسیده و تنها گزینه پیش روی اعراب و یهودی‌ها فلسطینِ آزاد است.
 
این تاریخ نگار اسرائیلی در گفتگو با روزنامه القدس العربی اعلام کرد: حوادث 7 اکتبر شکاف بزرگی را در ساختار صهیونیسم در داخل فلسطین آشکار کرد و راهکار «دو دولتی» به پایان رسیده و تنها راه برای حل مناقشه جاری میان اعراب و اسرائیل، برپایی دولت آزاد و دموکراتیک در فلسطین است.
 
ایلان بابیه که چند روز قبل در فرودگاه دیتروت آمریکا توسط نیروهای سازمان اف بی ای بازداشت شده و همه لوازم همراه و تلفن او مورد تفتیش قرار گرفته بود اظهار داشت: جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا به دنبال راضی نگه داشتن لابی صهیونیسم است که از سال 1948 و حتی قبل از آن هم در آمریکا فعالیت داشت. در حال حاضر دولت آمریکا تلاش دارد به خواسته‌های اسرائیل مبنی بر سرکوب صدای معترضان در ایالات متحده پاسخ بدهد.
 
وی در ادامه به سرکوب حامیان فلسطین در غرب و آمریکا اشاره و تاکید کرد: از نظر من این اقدامات بخشی از تلاش در چارچوب بازداشتن افراد از صحبت آزادانه درباره مسئله فلسطین است و ما آن را ارعاب و آزار می‌دانیم. تنها راه حل، تشکیل یک کشور دموکراتیک و آزاد در فلسطین است که عادلانه باشد و برای همه برابری ایجاد کند و به رژیم آپارتایدی که اسرائیل امروز نماینده آن است پایان دهد.
 
این تاریخ نگار اسرائیلی در ادامه به اختلافات داخلی در جامعه صهیونیستی اشاره و تصریح کرد: شکاف بزرگی در جامعه اسرائیل وجود دارد و صهیونیست‌های سکولار و لیبرال با صهیونیست‌های مذهبی و افراطی همواره درگیر هستند و اشتراکات بسیار کمی میان آنها وجود دارد. وقایع 7 اکتبر شکاف‌های جدی در ساختار صهیونیسم در داخل فلسطین و نشانه‌هایی از آغاز زوال صهیونیسم را که پیش از این هم وجود داشت آشکار کرد.
 
ایلان بابیه مجدداً با اشاره به اختلافات شدید در داخل جامعه صهیونیستی اظهار داشت که اگر اردوگاه صهیونیست‌های افراطی در این درگیری‌ها پیروز شود از نظر من بسیاری از عناصر سکولار و لیبرال از اسرائیل خارج خواهند شد؛ زیرا شمار زیادی از آنها تابعیت‌های دوگانه دارند و شرایط شغلی این افراد به گونه‌ای است که می‌توانند کار خود را در کشورهای دیگر ادامه دهند.
 
وی تاکید کرد: راهکار دو دولتی یک راهکار مرده به شمار می‌رود و دیگر اهمیتی ندارد. روشن است که ایجاد یک دولت دموکراتیک آزاد در داخل فلسطین بسیار دشوار است اما اگر این اتفاق نیفتد خونریزی‌ها همچنان ادامه خواهد داشت. این در حالی است که شاهد تناقض و تضاد عمیق در مواضع ملتهای مختلف جهان با رژیم‌های رسمی غربی درباره تحولات غزه هستیم که بسیار عجیب است. در حالی که در دیگر کشورهای دنیا به راحتی امکان حرف زدن درباره فلسطین وجود دارد اما در کشورهای غربی هیچکس نمی‌تواند از فلسطین حرفی بزند و همچنین می‌بینیم که هیچ یک از کشورهای غربی جرات به دادگاه کشاندن اسرائیل را ندارند.
 
این مورخ اسرائیلی در پایان خطاب به اعراب و اسرائیلی‌ها گفت: صهیونیسم هم به یهودیان و هم به اعراب بد کرده است و ایجاد کشور فلسطین آزاد تنها راه حلی است که می‌تواند جان انسان‌ها را در فلسطین نجات دهد و همچنین تاثیر مثبت فوق العاده‌ای بر منطقه خواهد داشت.
https://jahannews.com/vdccpsq4p2bq448.ala2.html
jahannews.com/vdccpsq4p2bq448.ala2.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
اراده خداوند براین تعلق گرفته که این قوم سرگردان باشند