دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ - 17 Jun 2024
 
۰

بارش‌ها در کشور تا اواسط هفته آینده ادامه دارد

جمعه ۴ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۲۵
کد مطلب: 881677
کارشناس سازمان هواشناسی از ادامه بارش‌ها در کشور تا اواسط هفته آتی خبر داد و گفت: امروز و فردا آب‌های جنوب کشور و دریای خزر مواج و متلاطم خواهد بود.
بارش‌ها در کشور تا اواسط هفته آینده ادامه دارد
به گزارش جخهان نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، فریبا گودرزی، کارشناس سازمان هواشناسی وضعیت جوی و آب و هوایی کشور را توضیح داد و گفت: برای امروز جمعه، در برخی از مناطق مرکز، شرق و شمال شرق کشور، گاهی رگبار پراکنده و وزش باد شدید خواهیم داشت.

وی در ادامه توضیح داد: به‌تدریج با ورود سامانه بارشی از شمال غرب کشور، استان‌های واقع در شمال غرب، مناطقی از استان‌های کرمانشاه، همدان، مرکزی، قزوین، البرز و تهران با رگبار و رعدوبرق و وزش باد همراه خواهد بود. همین‌طور برای سواحل دریای خزر، وزش باد‌های شمالی همراه با بارش باران و گاهی رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس هواشناسی تصریح کرد: بارش‌های شدید که در حد هشدار هواشناسی نارنجی است، در آذربایجان شرقی، نیمه شمالی آذربایجان غربی، نیمه جنوبی اردبیل، شمال خراسان رضوی و ارتفاعات استان‌های زنجان، قزوین، البرز، تهران و سمنان رخ خواهد داد و هم‌وطنان باید تمهیدات لازم را دراین‌خصوص در نظر بگیرند.

گودرزی ادامه داد: برای فردا نیز در شمال غرب، دامنه‌های جنوبی البرز، سواحل دریای خزر و برخی از مناطق واقع در غرب و مرکز کشور بارندگی خواهیم داشت، اما در شمال آذربایجان غربی و برخی از مناطق آذربایجان شرقی بارش‌های شدیدتری پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس هواشناسی با بیان این که بارش‌ها کماکان تا اواسط هفته آتی ادامه دارد، افزود: امروز و فردا آب‌های جنوب کشور و دریای خزر مواج و متلاطم خواهد بود.

وی گفت: از روز شنبه تا چهارشنبه نیز در مناطقی از شمال شرق و شرق کشور وزش باد‌های شدید و خیزش گردوخاک پیش‌بینی می‌شود که منجر به کاهش دید در جاده‌ها می‌شود.

کارشناس هواشناسی همچنین درباره وضعیت جوی تهران نیز توضیح داد: در تهران برای امروز بعدازظهر افزایش باد و گاهی رگبار و رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود و بیشینه دما در تهران به ۲۶ درجه سانتیگراد بالای صفر خواهد رسید.
https://jahannews.com/vdcefz8vfjh8vpi.b9bj.html
jahannews.com/vdcefz8vfjh8vpi.b9bj.html
برچسب ها: بارش باران
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *