چهارشنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۳ - 12 Jun 2024
 
۰

نشست سران عرب با محور حمایت از کشور فلسطین

پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۴۱
کد مطلب: 880744
سی‌وسومین نشست سران کشورهای عربی امروز در حالی در بحرین برگزار شده است که سران حاضر در این نشست، تأکید کردند از حق ملت فلسطین برای تشکیل کشور مستقل به پایتختی قدس شریف حمایت می‌کنند.
نشست سران عرب با محور حمایت از کشور فلسطین
به گزارش جهان نيوز، سی‌وسومین نشست سران کشورهای عربی امروز پنجشنبه در منامه در حال برگزاری است و سران عرب در این نشست، سخنرانی کردند و محور اظهارات آنان جنگ غزه بود
 
عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر در این نشست، تأکید کرد که رژیم صهیونیستی همچنان از مسئولیتهای خود به ویژه پذیرش آتش‌بس در غزه شانه‌خالی می‌کند.
 
السیسی با اشاره به اینکه اسرائیل با تسلط بر گذرگاه رفح، به دنبال محاصره هر چه بیشتر نوار غزه است، گفت: ما مخالف نابودی مسئله فلسطین و کوچاندن اجباری مردم فلسطین هستیم.
 
وی با تأکید بر لزوم توقف جنگ ویرانگر علیه ملت فلسطین، تصریح کرد: ملت فلسطین باید در مرزهای 1967 کشور خود را تشکیل دهند. در حال حاضر، بیش از 70 درصد از ساختمانهای مسکونی غزه با کمک آمریکا تخریب شده است.
 
محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان هم ضمن انتقاد از وتوی آتش‌بس در غزه از سوی آمریکا و مخالفت این کشور با تشکیل کشور فلسطین تأکید کرد: آمریکا باید به اسرائیل فشار وارد کند تا داراییهای تشکیلات خودگردان را آزاد کند.
 
عباس با اشاره به نقش حمایتهای سیاسی و نظامی آمریکا از اسرائیل در نابودی غزه، از کشورهای عربی خواست که در روابط خود با اسرائیل بازبینی کنند.
«عبداللطیف رشید» رئیس جمهور عراق هم در این نشست، تأکید کرد که اقدامات اسرائیل در غزه، به معنای واقعی کلمه، کشتار جمعی است و بغداد همچنان حامی ملت فلسطین و تشکیل این کشور به پایتختی قدس شریف است.
بشار اسد رئیس جمهور سوریه هم امروز در رأس یک هیأت بلندپایه وارد بحرین شد تا در این نشست حاضر شود. 
 
بحرین پس از امارات دومین کشور عربی بود که پس از پایان بحران سوریه، سفارت خود در دمشق را بازگشایی کرد. نهم اردیبهشت جاری، وزیر خارجه بحرین عبداللطیف بن راشد الزیانی برای نخستین‌بار پس از 13 سال عازم دمشق شد تا شخصا اسد را برای حضور در نشست سران کشورهای عربی دعوت کند. 
 
سی‌وسومین نشست سران کشورهای عربی امروز پنجشنبه در منامه در حالی برگزار می‌شود که انتظار می‌رود به دلیل شرایط استثنایی حاکم بر منطقه به دلیل جنگ غزه، تصمیمات مهمی در خصوص پرونده فلسطین اتخاذ شود.
https://jahannews.com/vdci5uav5t1avy2.cbct.html
jahannews.com/vdci5uav5t1avy2.cbct.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *