يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 12 May 2024
 
۱
۲۴
اقدام عجیب در روز ملی شوراها؛

سیاسی بازی در پارلمان شهری پایتخت/ تلاش چند عضو شورای شهر تهران برای آبستراکسیون/ زاکانی: اگر انتقادات شما فنی است بمانید تا پاسخ را بشنوید

يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۰۸
کد مطلب: 878485
اختلافات سیاسی برخی اعضای شورای تهران با شهردار پایتخت بعد از انتخابات اخیر مجلس بالا گرفته است.
سیاسی بازی در پارلمان شهری پایتخت/ تلاش چند عضو شورای شهر تهران برای آبستراکسیون/ زاکانی: اگر انتقادات شما فنی است بمانید تا پاسخ را بشنوید
گروه سیاسی جهان نيوز: صبح امروز همزمان با روز شوراها دویست و سی و یکمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با حضور شهردار تهران و تعدادی از معاونین وی آغاز شد.

به گزارش فارس، در ادامه این جلسه محسن هرمزی گزارشی از عملکرد معاونت حمل و نقل و ترافیک را ارائه کرد. پس از ارائه این گزارش توسط معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران، برخی اعضای شورای شهر بدون توجه به گزارش ارائه شده، به قرارداد واردات از چین انتقاداتی وارد کردند و در مقابل برخی دیگر از اعضا این انتقادات را غیرفنی اعلام کردند و خواستند تا به امید مردم بدون فکت هجمه وارد نشود.

در ادامه مهدی چمران ضمن تاکید بر فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص وحدت بین دستگاه‌ها و ایجاد امید آفرینی برای مردم، از اعضای شورای شهر خواستند که تنها درباره گزارشی که معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری ارائه کردند، صحبت کنند اما زمانی که شهردار تهران برای ارائه پاسخگویی به پشت تریبون رفت، تعدادی از اعضای شورای شهر که سوالات و ابهاماتی در این خصوص داشتند؛ از جمله جعفر تشکری هاشمی، ناصرامانی، علی اصغر قائمی، مهدی عباسی، مهدی اقراریان و خانم سوده نجفی که از مخالفان سیاسی شهردار تهران به شمار می روند برای از حدنصاب افتادن جلسه شورای شهر، جلسه را ترک کردند.
 
علیرضا زاکانی خطاب به کسانی که انتقاداتی وارد کرده بودند، گفت اگر انتقادات شما فنی است بمانید تا پاسخ را بشنوید، شما نه جلسات هم اندیشی تشریف میاورید نه می نشینید پاسخ ها را بشنوید.

اختلافات سیاسی برخی اعضا با شهردار تهران بعد از انتخابات اخیر مجلس بالا گرفته است. همزمان جریاناتی در بیرون شورای شهر به طرق مختلف تلاش می کند تا مانع ورود اتوبوس و تاکسی های برقی به شهر تهران شوند. این جریان روز گذشته با انتشار قرارداد واردات خودرو از چین تلاش کرد در مسیر این پروژه اختلال ایجاد کند.

کارشناسان معتقدند ورود خودروهای برقی در حل مساله ترافیک و آلودگی هوا راهگشاست و چهره شهر را تغییر خواهد داد.

فیلم تذکر چمران

عده ای نمی‌خواهند کار انجام شود اما ما گزارش ۳۱ ماه کارمان را ارائه می‌دهیم
به گزارش شهر، شهردار پایتخت پس از استماع نقطه‌نظرات شورایی ها درباره گزارش ارائه شده توسط معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران نیز گفت: مشخص است که چه کسی خوراک برای دشمن درست می کند. بنده باید در مورد چین توضیح دهم و این موضوع مهم است. ما می خواهیم به کار مردم برسیم.

شهردار تهران با بیان اینکه قرارداد به خانم سلیمانی ارائه شده است، تصریح کرد: رئیس کمیسیون حقوقی و رئیس کمیسیون حمل و نقل به ادعای معاون حمل و نقل قرارداد را تحویل گرفته اند. اگر فیلم ها بازبینی شود مشخص است که قرارداد تحویل داده شده است.

وی با تأکید بر اینکه کارآمدی را می توان با ادوار گذشته مقایسه کرد، گفت: نزدیک به ۳۲ ماه در خدمت مردم هستیم و امروز باید بگوییم که چه کرده ایم. یکی از موارد بودجه و اعتبارات شورا و یکی دیگر نیز عملکرد گذشته است. ما در دوره خودمان وقتی کار را تحویل گرفتیم، اعداد و ارقام مشخصی وجود داشت.

زاکانی با بیان اینکه قوی ترین دوره مدیریت شهری دوره ششم است، یادآور شد: از سال ۹۰ تا ۱۴۰۲ آمارها مقایسه شده و هیچ دوره ای به اندازه امروز کار انجام نشده است. سال ۹۳ به میزان ۱۳۰ هزارتن آسفالت توزیع شده و در سال قبل یک میلیون و ۵۷۰ هزار تن آسفالت توزیع شد. سیاه نمایی بد است و باید اطلاع داشته باشیم و سخن بگوییم. 

شهردار  تهران با بیان اینکه در دو سال و نیم اخیر بیش از چهار هزار هکتار به فضای سبز افزوده شد، گفت: سال قبل دو هزار هکتار فضای سبز به عنوان کمربند سبز اضافه شد. در هیچ دوره ای امکانات و منابع شهر به اندازه امروز سالم افزوده نشده است. 

زاکانی با بیان اینکه در دوره چهار ساله گذشته ۲۱ رام dc و یک رام ac اورهال شد، گفت: در این دوره ۴۸ رام dc اورهال شده و امسال ۱۰ رام قطار ac و ۲۰ رام dc  در برنامه است. بنده از این به بعد صحبت خواهم کرد چون عده ای خوراک برای اینترنشنال تولید می کنند و عده ای حرف هایی می زنند که ایمان را می کشند.

وی افزود: دوستان می گویند قبول نداریم. قبول نداشته باشید. بررسی کنید و حرف مستدل بزنید. بنده ۱۳ سال نماینده مجلس بودم و حق نداشتم حرف نادرست پای تریبون بزنم. در ۱۲ سال دوره آقای قالیباف هزار و ۲۰۰ دستگاه اتوبوس خریداری شد و در چهار سال دوره اصلاحات ۱۳۰ دستگاه اتوبوس خریداری شد و ۸۲۶ دستگاه تا امروز در این دوره وارد شده و ۲۷۱ دستگاه آن مربوط به دولت است. مابقی اتوبوس ها نیز در حال واردات است. اگر اتوبوس خریدن راحت بود شهردار مدام اتوبوس می خرید.

اینکه تولیدکننده اتوبوس را تأمین نکرده مشکل ما نیست
زاکانی با بیان اینکه امروز دو هزار و ۸۰ دستگاه اتوبوس دائما فعال هستند، گفت: بنده از سوال ناراحت نمی شوم و یک عمر سوال کردم و پاسخ شنیدم و امروز هم پاسخ می دهم. آنچه شورا برای ما مصوب کرد پنج هزار میلیارد تومان نقد و دو هزار میلیارد تومان غیرنقد بود که هزینه تأمین دو هزار دستگاه اتوبوس است و ما قرارداد پنج هزار دستگاه اتوبوس را منعقد کردیم. اینکه تولیدکننده تأمین نکرده مشکل ما نیست. ما تسهیلات و منابع نقد و غیرنقد شرکت عقاب را تأمین کرده ایم و عمده منابع شرکت اسنا نیز تأمین شده است.

شهردار تهران با بیان اینکه شرکت شتاب اعلام کرده تا پایان سال می تواند ۵۰ تا ۱۰۰ دستگاه اتوبوس برقی تحویل دهد، اظهار کرد: بنده بارها اعلام کرده ام که مردم را اسیر دست این و آن  قرار نمی دهم. مدیریت شهری دوره ششم همت کرد که مسیری را پیش ببرد که در کشور بی سابقه است. ما نوع منابع را به گونه ای تجهیز کردیم که رشد فزاینده داشته باشد.

وی همچنین تصریح کرد: تحقق منابع ما تحقق بی نظیری است و در ۱۰۰ سال اخیر  کسی نمی تواند بگوید شهرداری و شورا این میزان بودجه محقق کرده است. منشأ این منابع انضباط مالی، مولدسازی و پیگیری و مشارکت است و این منشأ شرایطی را فراهم کرد تا به جای هزار دستگاه اتوبوس دو هزار و ۵۰۰ دستگاه خریداری شود.

پرداخت ۲ همت بیش از سرفصل ها به حمل و نقل
شهردار تهران با بیان اینکه رقم پرداختی ما به حوزه حمل و نقل ۳۴ همت است، یادآور شد:  در سرفصل ها ۳۲ همت پیش بینی شده بود اما ما ۳۴ همت پرداخت کردیم. ما تلاش کردیم با تکیه بر شرایط تولید داخلی، توسعه حمل و نقل را انجام دهیم.

وی با بیان اینکه پرسش تعدادی از اعضا در مورد سفر به چین بود، گفت: این اقدام جزء افتخارات جمهوری اسلامی است. برخی دوستان علاقه ندارند بشنوند. برای اولین بار است که قراردادی برای انتقال تکنولوژی به این معنا انجام می شود. ما طرف ماجرا نیستیم و طرف بانک شهر است. بزرگترین شرکت ها توسط بانک شهر در چین گردهم آمدند. بانک شهر زیر بار ریسک برای ما نمی رود و قوی ترین شرکت وارد عمل شد.

کارفرمای ۶۳۰ دستگاه واگن وزارت کشور است
زاکانی با اعلام اینکه کارفرمای ۶۳۰ دستگاه واگن ما نیستیم، گفت: وزارت کشور در سال ۱۳۹۶ کارفرمای دو هزار دستگاه واگن شد. دولت ناتوان قبل نتوانست این قرارداد را عملیاتی کند و دولت انقلابی به میدان آمد و همه دست به دست هم دادند. این کار نشدنی بود و رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل نیز در صحن شورا گفت که اگر همین یک موضوع را به نتیجه برسانید، دیگر نیاز نیست کاری کنید. 

شهردار تهران همچنین تصریح کرد: ۵۵ درصد داخلی سازی تجهیزات شامل لوازم داخلی و بدنه و برخی سیستم ها بود. ما در چین چند کار انجام دادیم و اولین کار این بود که از ۲۳ تا ۲۷ ماه زمان قرارداد را به ۱۲ تا ۱۴ ماه کاهش دادیم. دومین خاصیت سفر این بود که توافق کردیم که بوژی داخلی سازی شود.

در قرارداد با چینی‌ها ۲۵ میلیون یورو به نفع کشور عمل شد
وی افزود: در داخل کشور هیچ گاه بوژی به این شکل ساخته نشده و مپنا به تازگی وارد ساخت بوژی شده است. ما با چینی ها قرارداد بستیم که اعتبار در نظر گرفته شده را انتقال تکنولوژی هزینه کند. ۲۵ میلیون یورو به نفع کشور عمل شد و ایران به عنوان بوژی ساز مطرح شد.

زاکانی با بیان اینکه ماحصل این اقدام برد بزرگی حاصل شد، خاطرنشان کرد: بررسی ها صورت گرفت و چینی ها در خردادماه نمونه یک در یک را تحویل خواهند داد. بنده اعلام کردم که دهه فجر، اولین واگن وارد خواهد شد و هیچ گاه نامی از نیمه اول سال نبردم. لذا در تأمین ۷۹۱ واگن و ۲۸۰ واگن در قرارداد جدید و ۱۱۳ واگن داخلی پیگیری ها انجام شد.

وی با بیان اینکه هشت رام قطار هفت واگنه به طور کامل، ۱۰ رام تجهیزات و مابقی به صورت انتقال تکنولوژی وارد می شود، خاطرنشان کرد: این اقدام یک  افتخار ملی است. از این پس هرکسی سیاه نمایی کند بنده با عدد و رقم صحبت خواهم کرد و مردم می توانند قضاوت کنند.

شهردار تهران با اعلام اینکه دو روز در سفر به چین، ابعاد مختلف حقوقی بررسی شد، گفت: طرف چینی مجاب شد که رویه جدیدی برای ما در نظر بگیرد و بنا شد تکنولوژی و پول چین مبتنی بر نیاز ما مسیری جدیدی را باز کند. ابتدا یک میلیارد و ۴۰ میلیون یورو قرارداد تأمین مالی منعقد شد. در ۱۱ روز ۱۰ شهر را بازدید  کردیم و صبح تا شب مشغول به کار بودیم و بعد از این سفر تفاهم در حوزه واگن ها  و یک تفاهم تأمین مالی نیز منعقد شد.

وی همچنین تصریح کرد: از اتوبوسرانی و تاکسیرانی افرادی به چین سفر و نمونه ها را بررسی کردند و بعد از آن بنده برای نهایی کردن قراردادها به چین سفر کردم. چرا برخی ناراحتند که ما می خواهیم خودروی با کیفیت ارزان قیمت در اختیار مردم قرار دهیم. پس از بازگشت ما از چین ارقام کاهش یافت. ما ۲۲۰ هزار یورو قرارداد بستیم و تضامین لازم آن وجود دارد.

زاکانی با بیان اینکه طرف حساب ما بانک شهر با تمام امکانات خود است، یادآور شد: دو هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس، ۱۰ هزار ون و ۲۷ هزار و ۵۰۰ دستگاه تاکسی پیگیری شد. عیب ما این است که پا در کفش کسانی می کنیم که می خواهند کل معادلات را به هم بریزند. قرارداد ما در چین کاملا مشخص است و کسی که احتمالا کلاه بر سرش رفته است باید در دادگاه پاسخ دهد. مواردی که مطرح شده ۱۰۰ درصد غلط بود.

شهردار تهران گفت: مدتی است که آن فرد اعلام کرده که می گوید اما چه چیزی گفت. وزارت صمت، وزارت کشور و بانک مرکزی همه صفر تا صد موضوع را می دانند. موضع ما شفاف و افتخار این دوره است. چهارماه زمان تحویل تعهد چینی هاست که پس از  دریافت پیش پرداخت، تحویل می دهند.

وی با بیان اینکه نمی دانیم چرا برخی ناراحتند، گفت: هیچ کس جز ضد انقلاب، آمریکا و اسرائیل از موفقیت‌ها رنج نمی برد زیرا مردم به دنبال گشایش هستند. 

زاکانی با بیان اینکه قراردادهای دیگر را دستگاه های دیگر دنبال می کنند، یادآور شد: عده ای می خواهند کار در شهر انجام نشود اما انجام شد. وزرا از منطقه ۱۷ و ۱۸ بازدید کردند و باور نداشتند که تا این اندازه کار انجام شده است. 

شهردار تهران تأکید کرد: فرمایشات برخی اعضا هزار و یک نکته داشت و عدم انعکاس درست واقعیت ها بود. تقاضای ما از معاون حمل و نقل این است که موارد را در جلسه هم اندیشی مطرح کند اما برخی اعضا به جلسه هم اندیشی نمی آیند و صحن علنی را نیز ترک می کنند و نمی خواهند چیزی بشنوند.

وی خطاب به مردم گفت: عده ای نمی خواهند کار انجام شود اما ما گزارش ۳۱ ماه کار را به تدریج ارائه خواهیم داد و مردم به عینه این گزارشات را خواهند دید.

بیشتر بخوانید:
نطق عجیب و رفتار زننده یکی از اعضای شورای شهر
https://jahannews.com/vdch66n6m23nqkd.tft2.html
jahannews.com/vdch66n6m23nqkd.tft2.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
زاکانی فقط برووووووووووووووووو
Iran, Islamic Republic of
که دوباره یکی مثل پیروز حناچی بیاد و بساط دوچرخه بازی راه بندازه
اصلاح‌طلبان جز خسارت محض برای این مملکت هیچ نداشتند
Iran, Islamic Republic of
چه ارتباطی به اصلاحات داره برادر صرماد
Iran, Islamic Republic of
اصلاح طلبان آرزوی لانه کردن در پست های مدیریتی رو به گور ببرن با اون گندی که بالا آوردن
Iran, Islamic Republic of
جعفر تشکری هاشمی، ناصرامانی، علی اصغر قائمی، مهدی عباسی، مهدی اقراریان و خانم سوده نجفی

از قیامت بترسید
United Arab Emirates
نکنه اینها هم اصلاح طلب هستند و چه کسانی به اینها رای دادند
Iran, Islamic Republic of
از رسایی و اقاتهرانی خوشم نمیاد ولی یه درصد فرض کن قالیباف رئیس مجلسم نشه
دیگه اینا حالشون چی میشه
فهیم
Iran, Islamic Republic of
وضعیت اتوبوس خیلی خراب است جابجایی خانم ها و آقایان در بارتی خیلی مشکل ایجاد کرده فضای بیشتر به خانمها داده شده.اتوبوس خان و آقا را جدا کنید بهتره
United States
....
Iran, Islamic Republic of
بهترین مدیریت شهری علیرضا زاکانی .
Iran, Islamic Republic of
دمت گرم زاکانی اگه تا پایان سال خودرو برقی را فقط وارد کنید انقلاب کردی
Iran, Islamic Republic of
یعنی چی که 《اختلافات سیاسی برخی اعضای شورای تهران با شهردار پایتخت بعد از انتخابات اخیر مجلس بالا گرفته است.》؟؟!!!
Iran, Islamic Republic of
آقای چمران اشتباه کردند
Iran, Islamic Republic of
شما که مدعی شفافیت هستید چدا اسناد را منتشر نمیکنید
Iran, Islamic Republic of
و باید گفت زاکانیییی چه ارمغانی از چین آوردی!
Iran, Islamic Republic of
چرا حاضر به شنیدن صدا مخالف نیستید و فکر می کنید اقدام شما خالی از اشکال نمی باشد
Iran, Islamic Republic of
چرا فقط حرفهای اقای زاکانی را باز نشر میکنید
Iran, Islamic Republic of
بهتر است دوطرف در یک مناظره تلویزیونی موارد را مطرح کنند تا مردم هم متوجه موضوع شوند
Iran, Islamic Republic of
چرا زود ماجرا را سیاسی میکنید
Iran, Islamic Republic of
همه این افراد در یک لیست رای مورد حمايت قالیباف بودند الان چی شده که چند پاره شدند؟
Iran, Islamic Republic of
دم مهندس چمران گرم، ایشان حرف درستی می زنند.
Iran, Islamic Republic of
حالا که همه چی دست یک جناح بازهم مشکلات هست؟
Iran, Islamic Republic of
کار اگه برای رضای خدا و مردم باشد هیاهو ندارد
United States
.....