سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۲
۶

زن مرندی داستان دهقان فداکار را تکرار کرد

شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۲۹
کد مطلب: 876534
زن مرندی که برای سرکشی به باغش رفته بود، وقتی متوجه ریزش پل شد، با فداکاری مانع از بروز حادثه مرگبار برای سرنشینان خودروهای عبوری شد.
زن مرندی داستان دهقان فداکار را تکرار کرد
به گزارش جهان نيوز به نقل از همشهری، در تعطیلات نوروزی حادثه‌ای در یکی از روستاهای شهرستان مرند در آذربایجان شرقی رخ داد که اگر فداکاری زن جوان نبود، تبدیل به یک فاجعه می‌شد.

ماجرا از این قرار بود که آن روز زنی به نام  اعظم ولیپور از اهالی روستای دیزج قربان، برای سرکشی به باغش رفته بود که متوجه حادثه‌ای هولناک شد. پلی که روی جاده‌ای در حوالی باغ آنها وجود داشت، ناگهان ریزش کرد، این در حالی بود که چند خودرو بی‌خبر از اوضاع پل با سرعت زیاد در این جاده در حرکت بودند و هر لحظه احتمال داشت حادثه‌ای هولناک رخ داد.

زن فداکار مرندی درباره جزئیات این ماجرا می‌گوید: آن روز در باغ سرگرم کار بودم که ناگهان صدای مهیبی شنیدم و متوجه گرد و خاک شدم که از نزدیکی پل به هوا بلند شد. ابتدا فکر کردم تصادف شده و برای کمک به سمت محل حادثه دویدم. در بین راه 2 بار زمین خوردم اما هر بار بلند شدم و به دویدن ادامه دادم تا اینکه به محل حادثه رسیدم و دیدم پلی که روی جاده بوده، کاملا فروریخته است.

او ادامه می‌دهد: همان موقع چشمم به پیکانی افتاد که با سرعت زیاد در حرکت بود و به پل نزدیک می‌شد. شک نداشتم که راننده متوجه ریزش پل نشده و درصورت رسیدن به آن حتما سقوط می‌کند و اتفاقی هولناک  برای سرنشینان رخ می‌دهد. برای همین به وسط جاده دویدم اما می‌دانستم اگر برای راننده دست تکان دهم، شاید توجه نکند. این بود که وسط جاده ایستادم و با دست به سر و صورت می‌زدم تا اینکه راننده پیکان با دیدن من ترمز کرد. داخل ماشین اعضای یک خانواده بودند و راننده پیاده شد. پرسید که چه اتفاقی افتاده؟ به او گفتم که پل ریزش کرده و جاده بسته شده است. راننده که حسابی شوکه شده بود، از من تشکر کرد و گفت که آنها اهل شهرستان سراب هستند که برای تعطیلات نوروز به مرند آمده‌اند و اگر من نبودم، او متوجه فروریختن پل نمی‌شد.

زن فداکار می‌گوید: همزمان با این ماجرا متوجه 2 خودروی پژو و وانت نیسان شدم که از سمت دیگر جاده به پل نزدیک می‌شدند. برای همین به سرعت خودم را به آنطرف جاده رساندم و هر طوری بود موفق شدم آن 2 خودرو را هم متوقف کنم. پس از آن بود که با 110 و راهداری تماس گرفتیم و با حضور آنها، جاده مسدود شد و خوشبختانه به‌رغم فروریختن پل، برای هیچ‌کس اتفاقی رخ نداد. پس از فداکاری بانوی مرندی، خبر این اتفاق به سرعت به گوش مسئولان مرند نیز رسید و چند روز بعد از این حادثه، با حضور مسئولان محلی و دعوت از بانوی فداکار برای حضور در محل حادثه، از او تقدیر و تشکر شد.

https://jahannews.com/vdcaeinay49n0m1.k5k4.html
jahannews.com/vdcaeinay49n0m1.k5k4.html
برچسب ها: دهقان فداکار
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
آفرین به شیرزن های این سرزمین
حسین
Iran, Islamic Republic of
همینکه تو روستات وایسی و سبک زندگی مادر و مادربزرگتو انتخاب کنی شیرزن هستی...
Iran, Islamic Republic of
دریغا که مرام شرف و غیرت هرگز از بین زنان و مردان این سرزمین کم نشود
رضا
Iran, Islamic Republic of
پیمانکار سازنده پل و ناظر تایید کننده اون رو هم دعوت می کردید یک تقدیر و تشکری هم از اونها انجام می شد بد نبود.
Iran, Islamic Republic of
از فک و فامیلهای ریز علی بود
Iran, Islamic Republic of
الحمدلله