دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۱

بارش‌های بهاری در کشور تشدید می‌شود

جمعه ۲۴ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۱۱
کد مطلب: 876452
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از رگبار باران، گاهی همراه با رعد و برق، وزش باد شدید موقت و در ارتفاعات و نقاط سردسیر بارش برف در بعضی از مناطق کشور خبر داد.
بارش‌های بهاری در کشور تشدید می‌شود
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایمنا، صادق ضیائیان با اشاره به آخرین وضعیت جوی در کشور اظهار کرد: امروز در سواحل دریای خزر، شمال شرق، بخش‌هایی از شرق و مرکز کشور، بعضی نقاط استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان و شرق هرمزگان و ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز و ارتفاعات زاگرس مرکزی، رگبار باران، گاهی همراه با رعد و برق، وزش باد شدید موقت و در ارتفاعات و نقاط سردسیر بارش برف رخ می‌دهد و در شرق مازندران، گلستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی و شمال خراسان جنوبی، بارش شدت بیشتری خواهد داشت.
وی افزود: شنبه در شمال شرق، شرق، بخش‌هایی از مرکز کشور، گلستان، سیستان و بلوچستان، شمال فارس و ارتفاعات شرقی البرز، زاگرس مرکزی و کرمان، یکشنبه در بعضی نقاط استان‌های خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، یزد، سیستان و بلوچستان، کرمان، شمال فارس، جنوب اصفهان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و از بعدازظهر در شمال استان‌های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، شاهد بارش خواهیم بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: دوشنبه در بعضی نقاط شمال غرب، ارتفاعات البرز مرکزی، ارتفاعات زاگرس مرکزی و جنوب سیستان و بلوچستان، رگبار پراکنده و وزش باد پیش بینی می‌شود و اواخر وقت روز دوشنبه نیز با نفوذ سامانه بارشی فعال از جنوب کشور، بارش در این منطقه آغاز می‌شود.

ضیائیان ادامه داد: روز سه‌شنبه با توسعه و تقویت سامانه بارشی در استان‌های بوشهر، فارس، جنوب یزد، کرمان، سیستان و بلوچستان، هرمزگان و جزایر واقع در خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان، رگبار و رعد و برق و در مناطق مستعد تگرگ، وزش باد شدید و در بعضی نقاط گرد و خاک پیش بینی می‌شود.

وی گفت: سه‌شنبه در ارتفاعات زاگرس مرکزی و البرز مرکزی به ویژه در ساعات بعدازظهر افزایش ابر و بارش پراکنده انتظار می‌رود، همچنین جمعه و یکشنبه در شمال شرق، شرق و جنوب شرق کشور، وزش باد شدید خواهد بود و در بعضی نقاط سبب خیزش گرد و خاک خواهد شد؛ جمعه دریای خزر و روزهای جمعه تا یکشنبه شرق خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان، اواخر وقت دوشنبه خلیج فارس و سه‌شنبه خلیج فارس، تنگه هرمز و غرب دریای عمان مواج پیش بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا خاطرنشان کرد: وضعیت کنونی آسمان اصفهان، کمی ابری، بعدازظهر افزایش ابر، وزش باد شدید و رگبار و رعد و برق با بیشینه ۲۱ و کمینه ۷ درجه سانتی‌گراد است و روز شنبه، کمی ابری، بعدازظهر افزایش ابر و وزش باد شدید با احتمال طوفان و گرد و خاک و احتمال رگبار و رعد و برق با بیشینه ۲۰ و کمینه ۷ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.
https://jahannews.com/vdcjimeo8uqeaxz.fsfu.html
jahannews.com/vdcjimeo8uqeaxz.fsfu.html
برچسب ها: بارش باران
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *