دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۱
۱

افزایش تولید برق هسته‌ای ایران به ۳ هزار مگاوات

دوشنبه ۲۰ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۰۰
کد مطلب: 876164
مجری فازهای ۲ و ۳ نیروگاه‌های هسته‌ای بوشهر با تشریح آخرین وضعیت ساخت ۲ واحد نیروگاه اتمی دیگر در بوشهر گفت: با تکمیل این ۲ واحد جدید نیروگاه هسته‌ای تولید برق هسته‌ای به ۳ هزار مگاوات افزایش می‌یابد.
افزایش تولید برق هسته‌ای ایران به ۳ هزار مگاوات
به گزارش جهان نيوز، مسعود نصوری در گفت‌وگو با تسنیم در بوشهر با گرامیداشت روز ملی فناوری هسته‌ای ایران، با بیان اینکه 2 واحد نیروگاه اتمی دیگر هر کدام با ظرفیت تولید یک‌هزار و 57 مگاوات برق در جوار نیروگاه نخست اتمی بوشهر در حال ساخت است، اظهار داشت:‌ اکنون 3 هزار نفر نیروی داخلی در ساخت این پروژه در قالب 10 شرکت ایرانی مشغول هستند.

مجری فازهای 2 و سه نیروگاه‌های هسته‌ای بوشهر با اشاره به روند ساخت 2 واحد نیروگاه اتمی در بوشهر اضافه کرد: تاکنون 4 میلیون مترمکعب خاک‌برداری و 2.2 میلیون مترمکعب خاک‌ریزی انجام شده است.

ساخت دیواره داخلی رآکتور هسته‌ای نیروگاه دوم
وی ایجاد تکنولوژی برتر در کشور در این عرصه ادامه داد: برای بهسازی و تحکیم بستر 47 هزار شمع به عمق 18 متر و با قطر 1.60 متر کوبیده شد و این کار در سال گذشته به پایان رسید.

مجری نیروگاه‌های هسته‌ای دوم و سوم بوشهر با اشاره به ساخت دیواره داخلی رآکتور هسته‌ای نیروگاه دوم اضافه کرد: قرارداد احداث ساختمان اصلی رآکتور هسته‌ای واحد دوم نیروگاه هسته‌ای بوشهر منعقد و عملیات اجرایی ساختمان توربین و جانبی در حوزه دریا آغاز شد.

افزایش تولید برق هسته‌ای تا 3 هزار مگاوات
نصوری با بیان اینکه با تکمیل این 2 واحد جدید نیروگاه هسته‌ای تولید برق هسته‌ای به 3 هزار مگاوات افزایش می‌یابد اضافه کرد: مجموعه این اقدامات انجام شده به دست نیروهای توانمند متخصص ایرانی شکل گرفته است.

وی با بیان اینکه صنعت هسته‌ای به‌عنوان صنعت پیشران محسوب می‌شود تصریح کرد: این صنعت نقش اساسی در عرصه فناوری دارد و تکنولوژی ساخت برتر دارد این ظرفیت به صنعت کشور در همه ابعاد منتقل می‌شود و در دیگر صنایع قابل استفاده است.

ساخت پروژه آب‌شیرین‌کن با ظرفیت 70 هزار مترمکعب
مجری نیروگاه‌های هسته‌ای دوم و سوم بوشهر ادامه داد: این صنعت بستر رشد دیگر صنایع و شرکت‌های دانش‌بنیان و مجموعه‌ای که توانمند علمی دارند می‌شود و در مجموع مولفه قدرت و اقتدار آفرین است.

نصوری از ساخت پروژه آب‌شیرین‌کن با ظرفیت 70 هزار مترمکعب در جوار نیروگاه اتمی بوشهر خبر داد و بیان کرد: این پروژه بر اساس برنامه زمانبندی تکمیل و افتتاح می‌شود و تا 105 هزار مترمکعب قابل توسعه است.
https://jahannews.com/vdcjmmeoxuqeavz.fsfu.html
jahannews.com/vdcjmmeoxuqeavz.fsfu.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


الفبا
Iran, Islamic Republic of
بفرمایید چند ده سال طول میکشه وارد مدار بشن!!!!