دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰
۴

واکنش سازمان غذا و دارو به حادثه شیراز

سه شنبه ۱۴ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۱۴
کد مطلب: 875347
رییس سازمان غذا و دارو، با اشاره به حادثه حمله به یک داروساز با سلاح سرد در یکی از داروخانه‌های شیراز، خواستار برخورد قاطع با ضارب داروساز شد.
واکنش سازمان غذا و دارو به حادثه شیراز
به گزارش جهان نيوز به نقل از خبرگزاری دانشجو، محمد منفرد نایب رئیس انجمن داروسازان ایران، از حمله به یک داروساز با سلاح سرد (چاقو) در یکی از داروخانه‌های شیراز، ابراز تأسف کرد و خواستار پیگیری حادثه از سوی مسئولان و دستگاه‌های مربوطه شد.

وی در توضیح این حادثه که ۱۲ فروردین ۱۴۰۳ رخ داد، گفت: همکار داروساز ما فقط به دلیل اینکه داروی بدون نسخه نداده بود، مورد حمله قرار گرفته و مجروح شد.

رئیس انجمن داروسازان استان فارس افزود: از نمایندگان مجلس، رئیس سازمان غذا و دارو، سازمان نظام پزشکی، وزارت بهداشت و…، درخواست داریم ضمن محکوم کردن این حادثه، پیگیری‌های لازم در راستای حمایت از حقوق داروسازان را دنبال کنند.

بنابر این گزارش، روابط عمومی سازمان غذا و دارو در واکنش به ضرب و شتم داروساز شیرازی با سلاح سرد از سوی فردی که خواستار دریافت داروی بدون نسخه شده بود؛ ضمن ابراز تأسف از بروز چنین حوادثی، این اقدام را محکوم و خواستار بررسی دقیق موضوع، برخورد جدی و به دور از تسامح و مدارا مراجع ذی صلاح با فرد خاطی شد.

در بیانیه روابط عمومی سازمان غذا و دارو آمده است: انتظار داریم مراجع ذی صلاح با جدیت و قاطعیت با چنین مواردی برخورد قانونی داشته باشند؛ چرا که نباید با تکرار چنین حوادثی به انگیزه و امنیت دارو سازان در ارائه خدمت به مردم لطمه وارد شود.

سیدحیدر محمدی رئیس سازمان غذا و دارو، معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز را ملزم به بررسی وضعیت دکتر داروساز آسیب دیده و نیز پیگیری عاجل موضوع تا حصول نتیجه برخورد قاطعانه با فرد خاطی بازداشت شده، کرد.
https://jahannews.com/vdcbasbwzrhbzfp.uiur.html
jahannews.com/vdcbasbwzrhbzfp.uiur.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United States
خب تو تعطیلات بیمار نسخه از کجا بیاره ? دارو را باید بهش میداد
Iran, Islamic Republic of
اگه با همین دارو مشکلی برای بیمار مورد نظر پیش میومد همین شخص اولین شاکی از اون داروخانه و مسئولش میشد.!
!!
Iran, Islamic Republic of
اگه حق هم باهاش باشه ؛ چاقوکشی ، راهش نیست !!
Iran, Islamic Republic of
نه به برخورد با چاقوکش یادمون نرفته