کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نماینده مردم تهران در گفتگو با جهان نیوز:

دوگانه سازی بین مسجد و محیط زیست، سیاست بازی است/ طراحی مسجد در پارک قیطریه با ملاحظات زیست محیطی صورت خواهد گرفت

13 فروردين 1403 ساعت 0:17

نماینده مردم تهران گفت: دوگانه مسجد و محیط زیست، دوگانه‌ای ناصواب است که دامن‌زدن به آن در فضایی غیرکارشناسی و عملاً سیاست‌زده صورت گرفته است.


گروه سیاسی جهان نیوز: فاطمه قاسم‌پور عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با جهان نیوز در خصوص ساخت مسجد در پارک قیطریه گفت: پارک قیطریه یکی از پارک‌های بزرگ و فرامنطقه‌ای شهر تهران است که با توجه به رفت و آمد مردم به این پارک از مناطق مختلف تهران، احداث مسجد در آن از ضروریات توجه به نیازهای مردم است.
 
وی تشریح کرد: اهمیت طراحی جایگاه عبادت در فضاهای عمومی با کارکرد تفریحی و فراغتی، بر کسی پوشیده نیست و با توجه به اهمیت ایفای مناسک برای مردم، از الزامات است. ضمن آن‌که این فضا علاوه بر محلی برای عبادت، در توسعه فعالیت‌های اجتماعی مسجدمحور نیز نقش مهمی می‌تواند ایفا کند و موجب پویایی اجتماعی شود.
 
این نماینده مجلس شورای اسلامی با تأکید بر این‌که خلق فضای عبادی در فضاهای تفریحی و فراغتی به معنای تخریب فضای سبز نیست، خاطرنشان کرد: دوگانه مسجد و محیط زیست، دوگانه‌ای ناصواب است که دامن‌زدن به آن در فضایی غیرکارشناسی و عملاً سیاست‌زده صورت گرفته و پرواضح است که طراحی مسجد در پارک قیطریه با ملاحظات زیست‌محیطی صورت خواهد گرفت. ضمن آن‌که شهردار تهران و اعضای شورای شهر هم بر این مهم تأکید کرده‌اند و حلقه‌های مردمی نیز می‌توانند در فرآیند طراحی و ساخت مسجد به عنوان ناظر مردمی فعال باشند.
 
قاسم‌پور ادامه داد: بایستی جریان‌های سیاسی در منازعات خود به روحیه دینداری جامعه ایرانی متعهد باشند. مسجدسازی و توسعه فضاهای عبادی و فرهنگی بازیچه منافع سیاسی نیست و نباید با تحرکات غیرکارشناسانه و جریان‌سازی‌های مخرب سیاسی افکار عمومی را نسبت به جایگاه مسجد بدبین کرد.  
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر مسجد صرفاً محلی برای عبادت نبوده و فعالیت‌های برخی مساجد در محلات تهران نشان داده که این فضاهای عبادی می‌توانند در فعالسازی اجتماعی و خلق کنش مؤثر مردمی در حل مسائل اجتماعی مثمرثمر باشند.


کد مطلب: 875154

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/875154/دوگانه-سازی-بین-مسجد-محیط-زیست-سیاست-بازی-طراحی-پارک-قیطریه-ملاحظات-محیطی-صورت-خواهد-گرفت

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com