شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۱
۲

ثبت قرارداد ملک و صدور کد رهگیری رایگان با سامانه خودنویس

پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۵۳
کد مطلب: 875007
دولت با راهاندازی سامانه خودنویس به نشانی khodnevis.mrud.ir به دنبال ایجاد نظم و شفافیت در بازار مسکن است. این سامانه به بنگاهداران و متقاضیان ثبت قرارداد املاک، امکان می دهد تا به صورت رایگان، نسبت به ثبت قرارداد، استعلام اجارهنامه و اخذ کد رهگیری اقدام کنند.
ثبت قرارداد ملک و صدور کد رهگیری رایگان با سامانه خودنویس
در این مقاله، به بررسی ماهیت، نحوه ورود، ثبتنام و ثبت قرارداد اجاره در سامانه خودنویس می پردازیم. همچنین، نحوه استعلام اجارهنامه و کد رهگیری قرارداد در سایت سامانه خودنویس و سایر امکانات آن، شرح داده خواهد شد.
با توجه به اهمیت موضوع ثبت قرارداد در سامانه خودنویس، ممکن است این سامانه به دلایل متفاوت مانند ترافیک و شلوغی و همچنین اختلالات شبکه ای به مشکل خورده، و همچنین ارائه خدمات امکان پذیر نباشد.
اما نگران نباشید، شما می توانید توسط ارتباط با کارشناسان سامانه خودنویس، به ثبت قرارداد مسکن خود و همچنین استعلام اجاره نامه پرداخته و در کسری از ثانیه شاهد انجام امور مربوط در این زمینه باشید.
سامانه خودنویس املاک
سامانه Khodnevis.mrud.ir ، که توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت ایجاد شده است، براساس تبصره ماده 18 قانون جهش تولید مسکن، به صورت رایگان به وزارت راه و شهرسازی منتقل شده است. این سامانه امکان ثبت همه معاملات املاک و مستغلات را فراهم می کند و برای قراردادهای اجاره، بدون نیاز به مراجعه به بنگاه، کد رهگیری یا شناسه رهگیری را اخذ می کند.
استفاده از ماده 18 قانون جهش تولید مسکن، هدف ایجاد سامانه Khodnevis.mrud.ir را “رصد و نظارت بر بازار مسکن، ثبت تمامی معاملات املاک و مستغلات از جمله خرید، فروش، پیش خرید، پیش فروش، رهن و اجاره مسکن و اخذ شناسه (کد) رهگیری” قرار داده است.
مطابق ماده 18 قانون جهش تولید مسکن، ثبت قراردادها در این سامانه الزامی است. در حال حاضر، در نسخه فعلی سامانه، تنها امکان ثبت قراردادهای اجاره برای اقلام مختلف اعم از مسکونی، غیرمسکونی، مالکیت حقیقی و مالکیت حقوقی در دسترس است.
مشاوران املاک، همچنین موجرین و مستاجرین، از طریق پنل کاربری مخصوص خود و با استفاده از بخشهای اختصاصی، می توانند در سامانه ثبت نام کنند و از امکانات آن مانند ثبت قرارداد اجاره یا استعلام آن به صورت رایگان استفاده کنند.
طبق اطلاعیه های منتشره در سایت Khodnevis.mrud.ir، در نسخه بعدی سامانه، امکان ثبت قراردادهای فروش ملک نیز برای عموم در دسترس خواهد بود. مهم است بهیاد داشت که تمامی مراحل ایجاد و ثبت قراردادها و دریافت کد رهگیری در سامانه Khodnevis.mrud.ir به صورت رایگان است.
ورود به سامانه خودنویس املاک khodnevis.mrud.ir
• وارد سامانه khodnevis.mrud.ir شوید
• گزینه “ورود” را انتخاب نمایید
• انتخاب بین گزینه های “شخص حقیقی” یا “شخص حقوقی”
• درج شماره تلفن همراه و کد پیامکی ارسال شده
• ورود و استفاده از سامانه
آموزش تصویری ورود به سامانه خودنویس املاک khodnevis.mrud.ir
برای ورود به سامانه خودنویس املاک khodnevis.mrud.ir، شما کافی است آدرس وبسایت خودنویس را در مرورگر سیستم یا تلفن همراهتان جستجو کنید. پس از هدایت به صفحهای مشابه صفحه زیر، بر روی گزینه “ورود” مربوط به نقش شما (طرف قرارداد، شاهد قرارداد و غیره) یا بر روی علامت سه خط در سمت چپ صفحه کلیک کنید.
پس از ورود به این صفحه گزینه “ورود” را انتخاب نمایید.
در این قسمت شخص باید تعیین نماید که به عنوان شخص حقیقی وارد سامانه خودنویس املاک شده است. بنابراین گزینه مورد نظر را انتخاب نموده و وارد مراحل بعدی کار با سامانه خودنویس شوید.
در این قسمت از ورود به سامانه شخص وارد پنجره ملی خدمات دولت می شوید. بنابراین شماره تلفن همراه خود را در جایگاه مشخص وارد نموده، سپس گزینه “ارسال رمز یکبار مصرف” را بزنید. با انجام این عملیات احراز هویت شما در سامانه خدمات دولت هوشمند انجام خواهد شد.
در این بخش رمز ارسال شده به شماره تلفن همراه خود را در جایگاه مربوطه وارد نموده و وارد مرحله بعد شوید
پس از انجام مراحل فوق انجام موفق احراز هویت پنجره ملی خدمات دولت هوشمند، شخص وارد کارتابل خود در سامانه خودنویس به آدرس اینترنتی khodnevis.mrud.ir خواهد شد، و می تواند از امکانات مختلف این سامانه استفاده لازم را داشته باشد.
ثبت قرارداد رایگان اجاره
• وارد سامانه khodnevis.mrud.ir شوید
• “ایجاد قرارداد جدید” را انتخاب کنید
• درج اطلاعات و مشخص نمودن نوع کاربری
• درج اطلاعات هویتی و مسکونی
• درج اطلاعات مربوط به ملک
ثبت قرارداد رایگان اجاره در سامانه خودنویس املاک
جهت ورود و ثبت نام در سامانه خودنویس جهت استعلام و ثبت قرارداد مسکن می بایست از طریق مرورگر تلفن همراه و یا سیستم کامپیوتری خود (با اینترنت روشن و فیلترشکن خاموش) وارد سامانه مربوطه به آدرس اینترنتی khodnevis.mrud.ir شده، سپس از لیست گزینه های موجود “ایجاد قرارداد جدید” را انتخاب کرده و نقش خود را مشخص کنید.
در این محله از ورود به سایت خودنویس، شخص باید نوع معامله، نوع نقش و همچنین نوع کاربری ملک خود را مشخص کرده، و وارد مرحله بعدی شود.
در این مرحله شخص باید اطلاعات مربوط به هویت و همچنین اطلاعات محل زندگی مانند کدپستی و همچنین سهم خود از سند شش دانگ را مشخص نموده و وارد مرحله بعد شوید. چنانچه موجرین چندین نفر باشند، می توانید از طریق گزینه افزودن موجر می توانید اطلاعات و هویت سایر موجرین را وارد کنید.
با عبور از مراحل بعدی و وارد کردن اطلاعات مربوط به ملک، مبلغ و تاریخ قرارداد، تعهدات طرفین، قبوض ملک و اطلاعات مستاجر، فرآیند ثبت انعقاد قرارداد اجاره از سوی موجر به پایان رسیده و موجر باید از مستاجر یا مستاجران بخواهد تا وارد لینکی شوند که به شماره همراهشان ارسال شده است و اطلاعات مورد نیاز را تکمیل کنند تا ثبت قرارداد اجاره در سامانه خودنویس به اتمام برسد و کد رهگیری به آنها ارائه شود.
اگر مستاجر به عنوان نوع نقش انتخاب شده باشد، به یک صفحه مشابه صفحه زیر که شامل اطلاعات هویتی او است، هدایت خواهد شد و باید پس از تعیین وضعیت تاهل، به مرحله بعدی ادامه دهد.
در مراحل بعدی، شما باید اطلاعات محل سکونت خود، مبلغ و تاریخ قرارداد، تعهدات طرفین، اطلاعات موجر و شماره تماس وی، همچنین اطلاعات ملک و قبوض آن را وارد کنید و مراحل ثبت انعقاد قرارداد اجاره از سوی خود را به پایان برسانید و از موجر بخواهید وارد لینکی شوید که به شماره همراهتان ارسال شده است و اطلاعات مورد نیاز را تکمیل کنید
 
https://jahannews.com/vdce7n8vfjh8f7i.b9bj.html
jahannews.com/vdce7n8vfjh8f7i.b9bj.html
برچسب ها: رپورتاژ
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
خداوکیلی جز بهترین کارهای این دولت بوده
Iran, Islamic Republic of
من اول امسال خونه جدیدی که رفتم رو در این سایت ثبت کردیم و خیلی هم راحت بود