شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

سفر وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به واشنگتن

يکشنبه ۵ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۱۴
کد مطلب: 874709
رسانه‌های صهیونیستی اعلام کردند که وزیر جنگ این رژیم امروز یکشنبه به آمریکا سفر می‌کند و قصد برگزاری جلساتی با مقامات این کشور درباره تحولات اخیر و وضعیت امنیتی اسرائیل را دارد.
سفر وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به واشنگتن
به گزارش جهان نيوز، در میان اخبار ضد و نقیض رسانه‌های عبری درباره روند مذاکرات آتش‌بس و گفت‌وگوهایی که در این زمینه میان مقامات آمریکایی و صهیونیستی طی روزهای گذشته انجام شده است، سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی امروز گزارش داد که «یوآو گالانت» وزیر جنگ این رژیم امروز برای دیدار با رئیس سیا به واشنگتن سفر می‌کند.

این منبع رسمی رژیم اشغالگر با اشاره به اینکه میان طرف‌های مربوطه اسرائیلی درباره تمایل حماس برای رسیدن به توافق، اختلاف نظر وجود دارد اعلام کرد که بعد از مشورت با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر تصمیم گرفته شد تا روسای موساد و شاباک و مسئول پرونده «گروگان‌ها» (اسرای صهیونیست) که به دوحه رفته بودند، احضار شوند.

منبع مذکور تاکید کرد که همچنین تصمیم گرفته شد کادر فنی اسرائیل در دوحه بماند. اسرائیل معتقد است که پاسخ حماس به پیشنهادات مربوط به توافق طی 48 ساعت اعلام خواهد شد.
گالانت نیز اعلام کرد که امروز در یک سفر سیاسی مهم به واشنگتن می‌رود و قصد دارد با مقامات آمریکایی جلساتی درباره امنیت اسرائیل برگزار کند.

پیشتر یک مقام آمریکایی در گفت‌وگو با الجزیره اعلام کرد که «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه ایالات متحده، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل را درباره فرمولی برای بازگشت ساکنان شمال غزه به مناطق خود با هدف پیشبرد مذاکرات دوحه تحت فشار قرار داده است.

به گفته این منبع، بلینکن بعد از تغییر موضع واشنگتن درباره عملیات نظامی در رفح، به اسرائیل (اراضی اشغالی) سفر کرد. همچنین اختلافات میان بلینکن و «جو بایدن» رئیس جمهوری آمریکا درباره عملیات نظامی در رفح حل شده و هر دو آنها معتقدند که این عملیات به روند مذاکرات و منافع آمریکا آسیب می‌زند. همچنین بلینکن تضمین‌هایی در خصوص حمایت راهبردی از نتانیاهو بعد از جنگ و فعال‌سازی پرونده‌های عادی‌سازی در صورت نرمش نتانیاهو (در مذاکرات) ارائه داده است.

شبکه 12 تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز از بازگشت سران هیئت مذاکره کننده این رژیم به تل‌آویو خبر داده و اعلام کرد که این بازگشت می‌تواند نشان‌دهنده عدم پیشرفت در مذاکرات یا نشانه‌ای درباره پاسخ حماس به پیشنهاد واشنگتن باشد.
https://jahannews.com/vdccx0q4o2bqmm8.ala2.html
jahannews.com/vdccx0q4o2bqmm8.ala2.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *