پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 9 May 2024
 
۰

نماینده ارتش رژیم صهیونیستی در تیم مذاکرات استعفاء کرد

چهارشنبه ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۳۲
کد مطلب: 873645
نماینده ارتش رژیم صهیونیستی در تیم مذاکرات برای تبادل اسرا و آتش‌بس غزه در اعتراض به مانع‌تراشی‌های کابینه نتانیاهو در روند دستیابی به توافق برای تبادل اسرا با مقاومت فلسطین استعفاء کرد.
استعفاء نماینده ارتش اسرائیل در تیم مذاکرات
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، رسانه‌های اسرائیلی سه‌شنبه شب از استعفای نماینده ارتش رژیم صهیونیستی در تیم مذاکرات برای تبادل اسرا و آتش‌بس در غزه، استعفا کرد. کانال 13 تلویزیون رژیم صهیونیستی با انتشار این خبر گزارش داد که دلیل استعفای سرلشکر ذخیره نیتسان الون، مخالفت نخست‌وزیر بنیامین نتانیاهو با افزایش اختیارات تیم مذاکراتی است. آلون رئیس کمیته مدیریت پرونده اسرا در ارتش و یک افسر اطلاعاتی کهنه کار است که پس از 7 اکتبر بر روی پرونده تبادل اسرای فلسطینی با اسرای اسرائیلی متمرکز شد.بر اساس این گزارش، این استعفا در پی «فلج شدن» تلاش‌ها برای تبادل اسرا صورت گرفت و بیانگر میزان ناامیدی الون از نحوه برخورد سطوح سیاسی اسرائیل با پرونده تبادا اسرا و عدم تمایلشان به انجام دادن کاری مثمر ثمر در این پرونده است.
 
پیشتر و در هفته نخست ماه مارش نیز، کانال 14 تلویزیون رژیم صهیونیستی از استعفای دسته جمعی و ناگهانی شمار زیادی از افسران و مقامات ارشد واحد اطلاعات ارتش این رژیم از جمله دانیل هاگاری سخنگوی ارتش خبر داد. امری که بیانگر تشدید تنش و اختلافات در کابینه تل آویو به ویژه میان بنیامین نتانیاهو نخست وزیر و یوآو گالانت وزیر جنگ اسرائیل بود. برخی منابع نیز اعلام کردند که اختلاف نتانیاهو با فرماندهان ارتش بر سر آغاز عملیات نظامی در رفح دلیل اصلی این استعفاها است.
 
برخی منابع به نقل از مقامات سیاسی و امنیتی اسرائیلی می‌گویند که نتانیاهو در مسیر تبادل اسرا نیز مانع‌تراشی می‌کند و در مقابل حماس را به مانع‌تراشی متهم می‌کند و می‌گوید که این جنبش به دنبال شعله‌ور کردن منطقه در ماه رمضان است که همه این‌ها «دروغ» است.
https://jahannews.com/vdcayenam49n0i1.k5k4.html
jahannews.com/vdcayenam49n0i1.k5k4.html
برچسب ها: اسرائیل
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *