دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰
۱

تندیس حکیم نظامی در پایتخت رونمایی شد

سه شنبه ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۳۹
کد مطلب: 873457
آیین رونمایی از تندیس حکیم نظامی مقارن با روز بزرگداشت این شاعر در مراسمی با حضور معاون خدمات شهری و محیط‌زیست شهرداری تهران، مدیرعامل سازمان زیباسازی، مدیرکل خدمات شهری شهرداری تهران، شهردار منطقه سه و جمعی از مسئولان فرهنگی پایتخت برگزار شد.
تندیس حکیم نظامی در پایتخت رونمایی شد
به گزارش جهان نيوز به نقل از کیهان، معاون خدمات شهری و محیط‌زیست شهرداری تهران روز دوشنبه در حاشیه این مراسم گفت: از مجموعه فعالیت‌های شهرداری تهران زنده نگه‌داشتن یاد بزرگان و اعتلای جایگاه فرهنگ است به همین منظور سازمان زیباسازی شهرداری تهران اقدام به ساخت تندیس بزرگان و نصب آن در میادین اصلی شهر برای احیای فرهنگ ایرانی می‌کند.

حسین نظری ادامه داد: امروز با حضور همکاران در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شاهد رونمایی از تندیس حکیم نظامی در ضلع شمالی میدان ونک اول خیابان، ولی عصر (عج) بودیم و در آینده تعداد بیشتری از تندیس بزرگان شعر و ادب فارسی را در سطح شهر اکران خواهیم کرد. معاون فرهنگی و هنر‌های شهری سازمان زیباسازی شهر تهران هم در مورد تندیس حکیم نظامی گفت: یکی از وظایف سازمان زیباسازی هویت‌بخشی به منظر شهر است. در واقع یکی از مهم‌ترین وظایف ما معرفی مفاخر ملی است. مجید قادری با اشاره به اینکه حکیم نظامی جزو افتخارات و بزرگان شعر و ادب پارسی است، افزود: ارتفاع این اثر هنری ۳.۵ متر و از جنس فایبرگلاس است.

به گزارش ایرنا، حکیم نظامی گنجوی از بزرگ‌ترین و شناخته‌شده‌ترین شاعران فارسی‌زبان است، آثار این شاعر سده ششم، به‌خصوص کتاب «پنج گنج»، سهم بزرگی در شکل‌گیری فرهنگ عارفانه و عاشقانه ایرانی دارد. به‌دلیل نقش مهم نظامی در داستان‌سرایی ادبیات فارسی، روز ۲۱ اسفند را در تقویم رسمی ایران به بزرگداشت او اختصاص داده شده است.
https://jahannews.com/vdcbsfbwzrhbzap.uiur.html
jahannews.com/vdcbsfbwzrhbzap.uiur.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


یک ایرانی
Iran, Islamic Republic of
برید ببینید در مقبره این حکیم بزرگوار در شهر گنجه جمهوری آذربایجان چه بنای باشکوهی بهمراه موزه زیبایی ساحته اند..محشره