يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰

ویژگی پابندهای الکترونیکی چیست؟

دوشنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۰۳
کد مطلب: 873357
فرمانده کل انتظامی کشور سردار احمدرضا رادان ویژگی پابندهای الکترونیکی را تشریح کرد.
ویژگی پابندهای الکترونیکی چیست؟
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، سردار احمدرضا رادان فرمانده کل انتظامی کشور در جمع خبرنگاران ویژگی پابندهای الکترونیکی را تشریح کرد.
 
فرمانده کل انتظامی کشور با بیان اینکه این پابندها همگی ساخت داخل کشور هستند گفت: ویژگی جدید و منحصر‌به‌فرد این پابندها این است که در لحظه می‌توان مسیر و گراف حرکتی فرد را رصد و شناسایی کرد.وی گفت: اگر فردی بخواهد این پابندها را جدا کند در مرکز امکان رصد آن وجود داشته و با قوه قضاییه نیز هماهنگ شده تا برای این افراد مجازات در نظر گرفته شود.

سردار رادان با اعلام اینکه قرار است این پابندها به مدت 2 سال برای گروه‌های هدف استفاده شود ادامه داد: هیچ مانعی برای حمام و استخر رفتن با این ابزار وجود ندارد چراکه این پابندها کاملا ضدآب هستند.

سردار رادان اعلام کرد: با هماهنگی قوه قضائیه بناست فرد مورد نظر 2 سال از این پابندها استفاده کند؛ البته 3 سال استمرار هم در نظر گرفته شده است؛ یعنی اگر در مدت 2 سال فرد مورد پایش سرقت نداشت می‌تواند این پابند را بعد از 2 سال جدا کند اما اگر در 2 سال مرتکب جرم شد باید 3 سال دیگر هم از این پابندها استفاده کند.

فرمانده کل انتظامی کشور با بیان اینکه تا اردیبهشت ماه 5 هزار سارق با این پابندهای الکترونیک کنترل می‌شوند، اعلام کرد: افرادی که در زندان هستند هم شامل این طرح می‌شوند و با هماهنگی قوه قضاییه بنا شده تا قبل از رهایی زندان افراد که در این‌گروه هدف قرار می‌گیرند مجهز به پابند الکترونیک شوند.وی خاطرنشان کرد: این پابندها قرار است برای گروه‌های هدف یعنی افرادی که دارای 4 فقره محکومیت قبلی هستند در 3 استان تهران بزرگ، غرب تهران و البرز از امروز به مرحله اجرا گذاشته شود.
https://jahannews.com/vdcamena049n0e1.k5k4.html
jahannews.com/vdcamena049n0e1.k5k4.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *