دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰

خشم متحدان اوکراین از اظهارات «پاپ فرانسیس»

دوشنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۳۱
کد مطلب: 873318
اندکی پس از آنکه «پاپ فرانسیس» رهبر کاتولیک‌های جهان گفت که اوکراین باید شجاعت برافراشتن پرچم سفید صلح را برای مذاکره با روسیه داشته باشد، برخی متحدان غربی کی‌یف ضمن ابراز خشم این اظهارات را محکوم کردند.
خشم متحدان اوکراین از اظهارات «پاپ فرانسیس»
به گزارش جهان نيوز، ایرنا به نقل از شبکه خبری سی‌ان‌ان نوشت: رهبر کاتولیک های جهان پس از آنکه گفت اوکراین باید «شجاعت آن را داشته باشد تا پرچم سفید صلح را بالا ببرد و برای پایان دادن به جنگ با روسیه مذاکره کند»، خشم بسیاری را برانگیخت.

پاپ در مصاحبه ای با رادیو تلویزیون سوئیس (RTS) که روز شنبه منتشر شد، در پاسخ به سوالی در مورد اینکه آیا فکر می کند مذاکرات به «حزب قوی تر مشروعیت می‌بخشد؟» گفت: «این یک تفسیر است. اما من معتقدم قوی‌تر کسی است که شرایط را می‌بیند، به مردم فکر می‌کند و شجاعت برافراشتن پرچم سفید را برای مذاکره دارد.» وی سپس افزود: «امروز مذاکره با کمک قدرت‌های بین‌المللی امکان‌پذیر است».

این اظهارات واکنش سریع کی‌یف را به همراه داشت که در جنگی خونین با روسیه است.

دیمیترو کولبا وزیر امور خارجه اوکراین دیروز یکشنبه در پستی در شبکه های اجتماعی در واکنش به سخنان پاپ اعلام کرد: «پرچم ما زرد و آبی است. این پرچمی است که با آن زندگی می کنیم، می میریم و پیروز می شویم. وی افزود: ما هرگز پرچم دیگری را بالا نمی‌بریم».

وزیر امورخارجه اوکراین در ادامه اضافه کرد: «قدرتمندتر آن کسی است که در نبرد میان خیر و شر طرف خوبی بایستد، نه اینکه هر دو را بر یک مبنا قرار داده و آن را مذاکره بنامد».

سویتسلاو شوچک رئیس کلیسای کاتولیک اوکراین روز شنبه در سخنرانی با مردم اوکراین در نیویورک، گفت: «اوکراین زخمی است، اما تسلیم نشده و هیچ کس به فکر دادن امتیاز نیست».

بر اساس بیانیه کلیسای کاتولیک یونان، پدر سویتسلاو گفت: «می‌خواهم یک چیز از مردم اوکراین به شما بگویم. اوکراین خسته است، اما ایستاده و خواهد ایستاد! باور کنید هیچکس حتی به تسلیم شدن فکر هم نمی‌کند، حتی در جبهه هایی که امروز درگیری‌ها ادامه دارد.»

ماتئو برونی مدیر دفتر مطبوعاتی پاپ در واکنش به انتقادها از اظهارات رهبر کاتولیک های جهان توضیحاتی ارائه داد و گفت: «منظور پاپ از بالا بردن پرچم سفید نشانه ای برای توقف درگیری‌ها، آتش‌بس و غیره است، نه تسلیم که بسیاری تفسیر کرده اند».

همزمان برخی دیگر از رهبران اروپایی نیز اظهارات پاپ فرانسیس را محکوم کردند.

رادوسواف سیکورسکی وزیر امور خارجه لهستان روز یکشنبه در پستی در حساب ایکس خود نوشت: چطور است برای برقراری توازن، [ولادیمیر] پوتین را تشویق کنیم تا شجاعت خروج ارتشش از اوکراین را داشته باشد.

ادگارز رینکویکس رئیس جمهوری لتونی در پستی در ایکس نوشت: نباید در مقابل شر تسلیم شد، باید با آن مبارزه کرد و آن را شکست داد تا شیطان پرچم سفید را برافراشته و تسلیم شود».

الکساندرا والکنبورگ رئیس هیات اتحادیه اروپا در واتیکان هم در همین زمینه گفت که «روسیه از دو سال پیش جنگ غیرقانونی و غیرقابل توجیهی را علیه اوکراین آغاز کرد» و می‌تواند با احترام به حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین فورا به این جنگ پایان دهد».
https://jahannews.com/vdchzxn6623nqxd.tft2.html
jahannews.com/vdchzxn6623nqxd.tft2.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *