سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۰

خاطره‌گویی وزیر ارشاد از منبرهای استاد انصاریان

پنجشنبه ۲۶ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۴۴
کد مطلب: 870328
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ما با استاد انصاریان از کودکی انس گرفتیم. در همدان در منزل خانواده برقعی در دو ماه محرم و صفر پای منبرهای او می‌نشستیم.این اشتیاق تا امروز ادامه دارد.
خاطره‌گویی وزیر ارشاد از منبرهای استاد انصاریان
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، آيين نکوداشت مقام علمی و فرهنگی استاد «شيخ حسين انصاريان» به همت ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور و انجمن آثار و مفاخر فرهنگی با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، آیت‌الله محمدجواد فاضل لنکرانی و محسن اسماعیلی و جمع دیگری از شخصیت‌ها و مسئولان فرهنگی در محل انجمن آثار و مفاخر فرهنگی كشور عصر امروز سه‌شنبه ٢٥ بهمن‌ماه برگزار شد.محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ددر این مراسم با تبریک اعیاد شعبانیه گفت: ایام شعبان، ماه پیامبر عظیم‌الشان است و از خداوند عاجزانه مسألت می‌کنم فرصت بهره‌برداری این ماه عزیز و ماه مبارک رمضان را به ما بدهد.

در تقویم رسمی روز پنجم شعبان، روز میلاد امام سجاد(ع) به نام روز صحیفه سجادیه نامگذاری شده است. نهضتی را در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به جهت تکریم و تجلیل دعا و ادعیه مأثوره که هنوز‌ در میان ما در غربت است، در دستور کار قرار داریم. اسماعیلی افزود: یکی از فعالیت‌های ما در وزارتخانه، قرآن، عترت نماز و دعاست.

این سرمایه بی‌نظیر به نسل جوان باید منعکس شود. در این عرصه وظیفه داشتیم، شخصیت‌های برجسته که منشأ خیر و برکت برای جامعه بودند و کار با لحن و سوز و دعا آشنا کردند،، تجلیل کنیم. بر همین دلیل تصمیم گرفتیم از شخصیت بزرگ و واعظ و اندیشمند حجت‌الاسلام انصاریان تجلیل به عمل آوریم.وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به خاطراتی از کودکی خود گفت: ما با استاد عزیز از کودکی انس گرفتیم. با نوای سوزناک او و منبرهایش بزرگ شدیم. در همدان در منزل خانواده برقعی در دو ماه محرم و صفر پای منبرهای او می‌نشستیم.این اشتیاق تا امروز ادامه دارد.

وی افزود: ما نیاز به این تجلیل‌ها داریم چرا که چنین الگوهایی را به جامعه باید معرفی کنیم .جامعه تشنه چنین افرادی است. امیدواربم سالیان سال بدرخشند و معارف والای اهل بیت را بگسترانند. این جلسه نشان از جایگاه والای شخصیت استاد انصاریان دارد.در بخش دیگر این مراسم سیدحمیدرضا برقعی شعرخوانی کرد.حجت‌الاسلام مهدوی‌راد استاد حوزه و دانشگاه هم در این مراسم اظهارداشت: یکی از توفیقاتی که خدا به استاد انصاریان داده است، بودن در محضر هر سه کتاب شیعه یعنی تفسیر و ترجمه قرآن، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه است.

وی با بیان اینکه ترجمه قرآن آقای انصاریان چند ویژگی دارد، گفت: تفسیر قرآن به قرآن به معنای واقعی است. نمونه کوچک علامه طباطبایی است. تقریباً در میان این تفاسیر نقش روایات و بهره گیری از سنت در تفاسیر مشخص است. بحث‌های موضوعی فراوان در آن گنجانده شده است. خطیب بودن از دیگر ویژگی‌های این استاد است.در پایان این مراسم از مقام و جایگاه استاد انصاریان با حضور مسئولان حاضر تجلیل شد و لوح یادبود مراسم به استاد انصاریان تقدیم شد.
https://jahannews.com/vdcf0xdccw6dema.igiw.html
jahannews.com/vdcf0xdccw6dema.igiw.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *