سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۱
۱۸
آمارهایی از دولت سیزدهم؛

۵۰ هواپیما به ناوگان هوایی کشور اضافه شد/ واردات گندم به حدود صفر رسید/ تجارت با همسایگان ۱۲ میلیارد دلار

شنبه ۷ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۱۵
کد مطلب: 867845
عضو فراکسیون انقلاب مجلس شورای اسلامی، گفت: مبادلات دولت قبل با غرب یک میلیارد دلار بود، دولت رئیسی با همسایگان بیش از ۱۲ میلیارد دلار تجارت دارد.
۵۰ هواپیما به ناوگان هوایی کشور اضافه شد/ واردات گندم به حدود صفر رسید/ تجارت با همسایگان ۱۲ میلیارد دلار
به گزارش جهان نيوز، علیرضا عباسی در گفت‌وگو با ایرنا درباره اظهارات اخیر رییس دولت‌های یازدهم و دوازدهم گفت: از سال ۹۶ تا سال ۱۴۰۰ بسیاری از احکام برنامه ششم توسعه فقط حدود ۱۰ تا ۲۰ درصد اجرایی شدند که نمونه آن در حوزه ساخت نیروگاه‌ها است.

گام‌های استوار برای حل مشکل ناترازی تولید برق؛ تولید ۸ هزار مگاوات برق ظرف دو سال
نماینده مردم کرج در مجلس افزود: تا پایان برنامه ششم توسعه باید ۲۵ هزار مگاوات برق به توان نیروگاهی کشور اضافه می‌شد که میانگین آن سالانه تولید ۵ هزار مگاوات برق است. اما دولت سیزدهم در سال اول فعالیت خود، ۷ هزارمگاوات و در سال دوم ۸ هزار مگاوات برق تولید کرد که اقدام ارزنده‌ای بود.

وی تصریح کرد: زمانی که برنامه ششم توسعه مصوب شد، هدف قانونگذار توسعه بخش‌های مختلف صنعتی و کشاورزی در کشور بود و همه این بخش‌ها برای به سرانجام رساندن این مهم به نیروی برق نیاز داشتند. ولی در یک برآورد حداقلی مشخص می‌شود که در برنامه ششم توسعه در این حوزه فقط ۵ درصد پیشرفت داشتیم. از طرفی در دولت دوازدهم ناترازی برق سبب خاموشی‌های چند ساعته در کارخانجات، صنعت و منازل شده بود.

عضو هیات رییسه کمیسیون کشاورزی مجلس با طرح این سوال که مسئولان دولت قبل چه کاری انجام دادند که امروز مدعی هستند، یادآور شد: ماحصل عملکرد دولت قبل تورم، ناکارآمدی و حضور در بین مردم از پشت شیشه ماشین بود. در حالی که اگر مسئولان دولت قبل برنامه روزمره خود را به درستی انجام می‌دادند، امروز میراث دار مشکلات فعلی نبودیم. چرا که مشکلاتی که امروز دولت سیزدهم با آن درگیر است، نتیجه اقدامات دولت گذشته است.

عباسی با بیان اینکه دولت قبل برای ساخت نیروگاه‌های برق، انرژی‌های تجدیدپذیر و صنعت گاز اقدامی انجام نداد، گفت: دولت گذشته اراده جدی برای ذخیره سازی گاز نداشت، تا در زمان‌های اوج مصرف، مورد استفاده قرار گیرد.

نماینده مردم کرج در مجلس با اشاره به مسکوت ماندن تولید مسکن در دولت‌های یازدهم و دوازدهم تصریح کرد: برای رفع نیاز کشور به مسکن به تولید سالانه یک میلیون مسکن نیاز داشتیم ولی افتخار عباس آخوندی وزیر مسکن و شهرسازی در دولت قبل این است که در ۶ سال فعالیت خود آجر روی آجر نگذاشت و نتیجه آن کمبود ۶ میلیون واحد مسکونی و ایجاد مشکلات برای دولت فعلی است.

وی ادامه داد: عامل جهش قیمت مسکن ناترازی‌ در تولید مسکن و افزایش فاصله بین عرضه و تقاضای مسکن است. در مجلس یازدهم قانون جهش تولید مسکن مصوب شد و دولت سیزدهم نسبت به اجرای آن همت گماشت.

دولت سیزدهم واردات گندم را به حدود صفر رساند
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با اشاره به واردات هشت میلیون تن گندم در دولت دوازدهم تصریح کرد: نیاز کشور برای صنوف و همه بخش به گندم حدود ۱۲ میلیون تن گندم در سال است که در دولت قبل ۸ میلیون تن آن وارد می‌شد و فقط 4 میلیون تن گندم در کشور تولید می‌شد در حالی که در دولت نهم و دهم حداقل ۹ تا ۱۰ میلیون تن گندم تولید داخل بود، در دولت سیزدهم نیز تقریبا واردات گندم را به صفر رسیده است.

تولید خودرو به بیش از دو برابر افزایش یافت
وی با بیان اینکه باید دولتمردان گذشته رصد کنند که کشور را در چه شرایطی تحویل دادند و دولت فعلی چگونه در این ۲ سال برای رفع کم کاری‌های آنها تلاش کرده است، اضافه کرد: دولت سیزدهم در میزان واردات و صادرات در همه بخش‌ها رشد مناسبی داشته است. حتی در دولت گذشته تولید خودرو به سالی ۴۰۰ تا ۶۰۰ هزار کاهش یافته بود ولی امروز در سال بیش از یک میلیون ۳۰۰ تا یک میلیون ۴۰۰ هزار خودرو در کشور تولید می‌شود.

عباسی ادامه داد: در دولت گذشته می‌خواستند برجامی که مدنظر آنها بود، FATF ، سند۲۰۳۰ و سند پالرمو را به مرحله اجرا برسانند و مدعی بودند اگر این اسناد امضاء نشود و توافقی درباره آن صورت نگیرد، کشور قابل اداره کردن نخواهد بود. حتی در انتهای دولت دوازدهم مدعی بودند که امکان واردات نهاده‌های دامی به دلیل عدم توافق در همین اسناد وجود ندارد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه دولت گذشته موضوعات و مشکلات داخلی را به مسائل خارجی گره زده بود، عنوان کرد: آنها مدعی بودند امکان کار در دولت وجود ندارد مگر اینکه در حوزه سیاست خارجی این اسناد و قراردادها به امضاء برسد. یعنی آقایان اقتصاد کشور، معیشت و زندگی مردم را گرو گرفته بودند تا به اهداف سیاسی خود برسند.

دولت سیزدهم بدون FATF و پالرمو، صنعت، کشاورزی و سیاست خارجی را ارتقا بخشید
عضو هیات رییسه کمیسیون کشاورزی مجلس تصریح کرد: دولت سیزدهم بدون نیاز به تصویب برجام1، ۲ و ۳، بدون نیاز به قرارداد پالرمو، FATF و سایر قراردادها نشان داد که می‌توان صنعت، کشاورزی، اقتصاد و حوزه دفاعی کشور را ارتقاء داد و سیاست خارجی را بهبود بخشید.

وی با تاکید بر اینکه توسعه سیاست خارجی دولت سیزدهم با دولت قبل قابل مقایسه نیست، گفت: وسعتی برای ایران در سیاست خارجی از منظر همسایگی با کشورهای منطقه، آسیا و سایر کشورهای جهان وجود دارد که سبب تنوع در سیاست خارجی کشور می‌شود. بر همین اساس عضویت در پیمان‌های بین المللی نظیر شانگهای و بریکس بدون اینکه نیاز به برجام و امضاء سایر قراردادها باشد، در دولت سیزدهم محقق شد.

عباسی در ادامه عملکرد دولت سیزدهم در ۲ سال گذشته را قابل دفاع عنوان کرد و گفت: به رغم اینکه نمایندگان بیشتر باید ناظر بر اقدامات دولت بوده و به برخی از مسائل انتقاد کنند، ولی کلیت اقداماتی که دولت انجام داده، قابل دفاع است و بیشتر نمایندگان از این عملکرد راضی هستند.

دولت بدون برجام بیش از یک میلیون بشکه نفت در روز می‌فروشد
نماینده مردم کرج در مجلس گفت: به رغم اینکه دولت گذشته به همه تعهدهای خود در قبال برجام عمل کرد، ولی طرف مقابل با خروج آمریکا از برجام به تعهداتش عمل نکرد و فروش نفت به کمتر از ۶۰۰ هزار بشکه در روز کاهش یافت. در حالی که دولت سیزدهم بدون نیاز به برجام و دیگر قراردادها، امروز بیش از یک میلیون بشکه نفت در روز می‌فروشد.

عضو هیات رییسه کمیسیون کشاورزی مجلس، با بیان اینکه اصلاح خرابی‌های به جا مانده از دولت قبل نیازمند چندین سال تلاش است، یادآور شد: برخی از این خرابی‌ها توسط دولت فعلی اصلاح شده و برخی نیز رفع و رجوع شده و دولت با همت اثربخش خود تلاش می‌کند در ادامه راه مشکلات را به حداقل برساند.

مبادلات دولت قبل با غرب یک میلیارد دلار بود، دولت رئیسی با همسایگان ۱۲ میلیارد دلار تجارت دارد
نماینده مردم کرج در مجلس با تاکید بر اینکه دولتمردان دولت گذشته، امتیاز می‌دادند ولی امتیازی نمی‌گرفتند، عنوان کرد: مجموع مبادلات دولت گذشته با چند کشور غربی حدود یک میلیارد دلار بود، در حالی که مجموع مراودات فعلی دولت با کشور عراق، حدود ۱۲ میلیارد دلار است که آقایان در دولت قبل این رقم را نادیده می‌گرفتند.

دولت سیزدهم ۵۰ هواپیما به ناوگان هوایی کشور اضافه کرد
عباسی خاطرنشان کرد: دولت قبل فقط ۲ هواپیما به ناوگان هوایی کشور اضافه کرد در حالی که دولت سیزدهم تا امروز حدود ۵۰ هواپیما بدون سرو صدا و تبلیغات به ناوگان هوایی کشور اضافه کرده است.
https://jahannews.com/vdcfjedctw6dvca.igiw.html
jahannews.com/vdcfjedctw6dvca.igiw.html
برچسب ها: دولت سیزدهم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
هواپیما که خودشون میگن وسیله پولدارهاست
دغدغهء مردم کوئیک ۴۰۰ میلیونیه که ارزون ترین ماشیه ولی نمیتونن بخرن
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
همين كوئيك را در نمايشگاه آفتاب در نزديكي مرقد امام براي اولين بار به نمايش گذاشتن گفتند قرار هست جايگزيم پرايد بشه با قيمت بين 8 تا ده ميليون تومن حدودا" هفت هشت سال پيش بود الان
400 ميليون تومن !!!!
به كجا چنين شتابان
علی
Iran, Islamic Republic of
در ان دوران بهترین هواپیما ها را داشتیم اکنون از تدبیر اقایان هواپیما های دست دوم را وارد می کنیم که نشستن در ان مثل اتوبوسهای دوران قاجار و اوایل پهلوی است که نمی توانی در ان حرکتی کنی
Iran, Islamic Republic of
بابا امار درست بدهید که کسی اخبار را دارد یک دفعه به همه چیز شک نکند. در دولت قبل حداقل 10 هواپیمای اصطلاحا برجامی وارد شد.
Iran, Islamic Republic of
8 فروند هواپیمای ملخی ATR برجامی بدلیل نبود قطعه زمینگیر شدند و فقط 2 فروند ایرباس برجامی فعال هستن.
Iran, Islamic Republic of
تنها هواپیماهایی که اکنون اجاره پزواز به اروپا را دارند همان ۲ هواپیمای ایرباس ۳۳۰ و یک قروند ایرباس ۲۱۰ که تو بحاطر برجام خریداری شد
Iran, Islamic Republic of
الان روزانه چندین پرواز به کشورهای اروپایی داریم و مشکل خاصی در این زمینه نداریم.
Canada
ارتقا در شاخص ها به شعار نیست

بیش از ۸۰ درصد مردم نمی تونن هواپیما سوار بشن ، امنیت غذایی مردم به خطر افتاده و ...

توسعه و تحول باید اثرش رو در زندگی عادی مردم نشون بده نه در گزارش ها
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
بيشتر مسافرين هواپيما مامورين دولت و مديران شركتها ومعاونين و كارخانه داران و سلبريتي ها هستند مردم عادي اوبوس هم نمي توانند سوار شوند
الان قيمت قطار هم به هواپيما نزديك شده
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
تولید خودرو به بیش از دو برابر افزایش یافت !!
و قيمت آن بيش ده برابر افزايش يافت
Iran, Islamic Republic of
بلیط هواپیما به سختی پیدا میشود،
علی
United Kingdom
احسنت بر ابراهیم بت شکن عزیز
تا فتح بدر و خیبر یک یا حسین دیگر پیام ما یک کلام مقاومت و السلام!!! یا علی
امیر اسماعیلی
Iran, Islamic Republic of
خداوند تمام کسانی که به کشور ومردم ایران خدمت میکنند را خیر سلامتی و عزت فراوان بدهد و همیشه یار و یاورشان باشد...
Iran, Islamic Republic of
اگر اینگونه است که می فرمایید چرا دلار از ۲۵ هزار تومان به ۵۷ هزار تومان رسید قیمت سایر مایحتاج مردم هم تابعی از قیمت دلار است
Iran, Islamic Republic of
جناب رئیسی گرانی را به اوج رساند.
فیلا
Iran, Islamic Republic of
پس کو چرا ما نمیبینیم
فیلا
Iran, Islamic Republic of
پس کو چرا ما نمیبینیم
Iran, Islamic Republic of
پس چرا هنوز پروازهای مهم مثل کرمانشاه که کمک به مسافرین عتبات میکنه تعطیله