چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 8 May 2024
 
۰
۱

در روزهای آلودگی هوا چی بخوریم؟

يکشنبه ۱ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۰۸:۴۶
کد مطلب: 867106
یک متخصص تغذیه و رژیم درمانی، از شهروندان خواست نوع تغذیه خود را با توجه به عارضه‌های آلودگی هوا انتخاب کنند.
در روزهای آلودگی هوا چی بخوریم؟
به گزارش جهان نيوز به نقل از مهر، منصور رضایی گفت: مصرف ماهی‌های سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ و پروتئین، روی، منیزیم، سلنیوم، آهن و ید، در کاهش تنگی نفس و اثرات زیان بار ترکیبات التهاب آور مفید است.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی افزود: سرخ کردن ماهی با شعله ملایم باشد و ترجیحاً ماهی به صورت بخارپز، آب‌پز و یا تنوری طبخ شود. افزودن انواع چاشنی‌ها (آب لیمو و آب نارنج) به ماهی بخارپز، تنوری و یا آب‌پز موجب بهبود طعم و مزه آن می‌شود.

به گفته وی، چای سبز با داشتن مقدار قابل توجه آنتی‌اکسیدان تأثیر زیادی بر سیستم ایمنی دارد و باعث تقویت سیستم ایمنی بدن در مقابل بیماری‌های مختلف به ویژه بیماری‌های فصلی و آلودگی هوا می‌شود.

رضایی افزود: نوشیدن چای سبز باعث آرامش و رفع التهاب و حساسیت دستگاه تنفس می‌شود ولی باید توجه داشت که مصرف بیش از حد آن می‌تواند مضر باشد.

وی گفت: مصرف روزانه حداقل دو لیوان شیر و مواد لبنی کم چرب، می‌تواند باعث کاهش عوارض ناشی از آلودگی هوا بر بدن و دستگاه گوارش شود.
 
https://jahannews.com/vdcfxedcvw6dvya.igiw.html
jahannews.com/vdcfxedcvw6dvya.igiw.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Spain
.
دیگه نسخه نپیچید بزارید با دست فرمون خودمون بمیریم