سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۰
۲

پاکستان پایان تنش با ایران را اعلام کرد

جمعه ۲۹ دی ۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۳۰
کد مطلب: 866909
پس از نشست امروز کمیته امنیت ملی پاکستان، اعضای کابینه این کشور با تصمیم نهایی رهبران سیاسی و نظامی برای ازسرگیری روابط کامل دیپلماتیک با جمهوری اسلامی ایران و بازگشت سفرای دو کشور به پایتخت‌های یکدیگر موافقت کرد.
پاکستان پایان تنش با ایران را اعلام کرد
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایرنا، نشست اضطراری کمیته امنیت ملی پاکستان به ریاست انوار الحق کاکر نخست وزیر دولت موقت این در اسلام‌آباد برگزار شد.

براساس تصمیم کمیته امنیت ملی پاکستان، این کشور سطح کامل روابط دیپلماتیک با ایران را از سرگرفته و به زودی سفیران ایران و پاکستان به پایتخت‌های یکدیگر اعزام می‌شوند.

در همین حال وزارت امور خارجه پاکستان اعلام کرد که در تماس تلفنی امروز وزیران امور خارجه پاکستان و جمهوری اسلامی پاکستان طرفین بازگشت سفرای دو کشور به پایتخت های یکدیگر را مورد بررسی قرار دادند.

جلیل عباس جیلانی و حسین امیرعبداللهیان توافق کردند که همکاری در سطح کاری و هماهنگی نزدیک در زمینه مبارزه با تروریسم و سایر جنبه های نگرانی متقابل باید تقویت شود.

وزیران امور خارجه ایران و پاکستان همچنین توافق کردند که تنش‌ها را کاهش دهند.

در بیانیه وزارت خارجه پاکستان آمده است: جلیل عباس جیلانی تاکید کرد که احترام به تمامیت ارضی و حاکمیت باید زیربنای همکاری‌های دوجانبه باشد.

وی با تاکید بر روابط نزدیک و برادرانه پاکستان و ایران، تمایل اسلام‌آباد را برای همکاری با تهران بر اساس روحیه اعتماد و همکاری متقابل ابراز کرد.
https://jahannews.com/vdcfxvdc1w6dv1a.igiw.html
jahannews.com/vdcfxvdc1w6dv1a.igiw.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
ببينيم و تعريف كنيم
از پاكستان انتظار ميرود تروريست هاي فراري تحت تعقيب جيش الظلم ر اكه مرتكب دهها جنايت در ايران شده اند را دستگير و تحويل ايران نمايد و بيشتر مراقب مرزهاي خود با ايران اسلامي باشد و اجازه ندهد تروريست ها از خاك اين كشور به ايران حمله كنند بزنند و در بروند كه ايران انها را رها نخواهد كرد هر جا باشند هدف تير غيب قرار خواهند گرفت !!؟
Iran, Islamic Republic of
پاکستان پایان تنش با ایران را اعلام کرد."پس تکلیف حضور تروریستها در خاک پاکستان چه میشود!.