سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۰
۷

واکنش ترکیه به ماجرای مرزی پاکستان و ایران

پنجشنبه ۲۸ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۳۸
کد مطلب: 866841
وزیر خارجه ترکیه امروز پنجشنبه به تماس تلفنی با همتایان ایرانی و پاکستانی خود درپی رخدادهای مرزی بین ایران و پاکستان اشاره کرد و گفت که دو طرف خواهان تشدید تنش نیستند.
واکنش ترکیه به ماجرای مرزی پاکستان و ایران
به گزارش جهان نيوز، هاکان فیدان وزیر خارجه ترکیه گفت که با همتایان ایرانی و پاکستانی خود تماس تلفنی برقرار کرده و طرفین خواستار تشدید تنش نیستند.

از طرف دیگر، وزارت خارجه طالبان نیز ضمن خواستار خویشتنداری تهران و اسلام آباد و حل اختلاف‌ها از طریق دیپلماسی و گفتگو حل شد.

پیش از این احمد وحیدی وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران تعداد کشته‌های حمله موشکی پاکستان به روستایی در نزدیکی مرز ایران را که همگی از اتباع خارجی بودند، ۹ نفر اعلام کرد.

سراوان از توابع سیستان و بلوچستان در ۳۴۷ کیلومتری جنوب شرق زاهدان مرکز این استان و در همسایگی کشور پاکستان واقع شده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان امروز در کنفرانس مطبوعاتی خود بر تلاش‌های این کشور برای همکاری با جمهوری اسلامی ایران در مقابله با چالش تروریسم تاکید کرد و گفت: ایران کشور برادر ما است و پاکستان به حاکمیت و تمامیت ارضی همسایه خود احترام می‌گذارد.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران امروز پنجشنبه حمله انجام شده توسط پاکستان به منطقه مرزی جمهوری اسلامی ایران را محکوم و تاکید کرد که بمنظور ابلاغ رسمی اعتراض و درخواست توضیح دولت پاکستان در این رابطه، کاردار سفارت این کشور در تهران در حال احضار به وزارت امورخارجه است.
https://jahannews.com/vdcayina649nia1.k5k4.html
jahannews.com/vdcayina649nia1.k5k4.html
برچسب ها: پاکستان ایران
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


ایرانی
Iran, Islamic Republic of
یعنی اینقدر خار و ذلیل شدن الان می فهم کشور هند حق داره در خصوص کشمیر با پاکستان اختلاف و دشمنی دارند
Romania
باید جواب داده شود
Iran, Islamic Republic of
ترکیه خود درخاک عراق بارها تروریستها ومخالفان خود حمله کرده ..........
Iran, Islamic Republic of
الآن سخت نگیرید پرو وطلب کار می شوند
Iran, Islamic Republic of
شلوار اضافه بدم خدمتتون....
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
پاکستان اردوغانی را باید بحال خود گذاشت و دیگر کمکی به او نکرد مهربانی بیش از حد او را متوهم کرده
United States
چه کسی هم دعوت به خویشتن داری می‌کنه پس چطور توی کردستان عراق هرچند وقت یه یاربمباران میکنید شماهم پست رودست بذارید ببینیم میتونید