شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰
۸

درِ صداوسیما همیشه به روی هنرمندان باز است

چهارشنبه ۲۷ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۴۱
کد مطلب: 866675
رئیس صدا و سیما درباره دستاوردهای سند تحولی رسانه ملّی، ساخت برنامه‌هایی همچون «حسینیه معلی»، حق پخش مسابقات ورزشی و بازگشت هنرمندان توضیحاتی داد.
درِ صداوسیما همیشه به روی هنرمندان باز است
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، پیمان جبلی رئیس صداوسیما در پشت صحنه برنامه «حسینیه معلی» به چند سؤال خبرنگاران پاسخ داد.

او در خصوص «حسینیه معلی»، دستاوردهای سند تحول صداوسیما و به کلیشه نرفتنِ قالب‌های جدید برنامه‌سازی در حوزه دینی و مذهبی به خبرنگار تسنیم گفت: خدا را باید شکر کنیم بابت اینکه این توفیق را همکاران ما در سازمان صداوسیما و شبکه سه سیما پیدا کردند بتوانند با یک گروه تولید فعال، خلاق، پرتلاش و البته مخلص برنامه‌ای را به قاب رسانه بیاورند که در فصل‌های متوالی توانسته خیلی از رکوردها را بشکند. برنامه معارفی که توانسته با درصد مخاطب بالا عنوان پرمخاطب‌ترین برنامه رسانه ملّی را به خودش اختصاص بدهد.

جبلی خاطرنشان کرد: برنامه «حسینیه معلی» در فصل‌هایی که در ماه محرم و صفر و در یکی دو سال اخیر و به مناسبت ایام ولادت حضرت حجت(عج) توانستند تولید کنند ثابت کرده اگر ایمان، باور، اعتقاد و اخلاص و خلاقیت در فرم و محتوا وجود داشته باشد تمام گونه‌های برنامه‌سازی در همه موضوعات می‌توانند به برنامه‌های موفقی تبدیل شوند. این استقبال گسترده‌ای که از این برنامه شده در چند سال اخیر توقعات را از این برنامه بالا برده است.

رئیس صداوسیما تأکید کرد: اینجا به همکاران‌مان در گروه تولید این نکته را یادآور شدم که شما با خودتان مسابقه می‌دهید باید در هر فصل رکورد خودتان را بشکنید و توقعاتی که از این برنامه به وجود آمده و مخاطبان گسترده و متنوعی که پیدا کرده کار تولید را سخت‌تر کرده است. در هر فصل از تهیه‌کننده و کارگردان گرفته تا عزیزان ما در گروه تحقیق این برنامه بسیار تلاش‌هایی کرده‌اند که منحصر به فرد است.

وی با اشاره به اینکه فصل به فصل «حسینیه معلی» با ابتکارتر از گذشته پیش رفته، افزود: بارها برای پژوهش و تحقیق به برخی از استان‌ها رفته‌اند در مورد اینکه از چه مواردی می‌توانند در فصل‌های جدید این برنامه پرحجم، گسترده و مخلصانه استفاده کنند توقعات را بسیار بالا برده و بحمدالله تا الان همکاران عزیز ما در شبکه سه و این برنامه توانستند به این توقعات به خوبی پاسخ دهند. هر فصل نسبت به فصل قبل برنامه با ابتکارات جدیدتر و موضوعات متنوع‌تر این برنامه و این فصل هم ان‌شاءالله همین‌طور خواهد شد. امیدواریم این برنامه به یکی از موفق‌ترین برنامه‌های ایام ولادت حضرت صاحب الزمان(عج) تبدیل شود و مخاطب گسترده‌تری را بتواند جذب کند.

جبلی در پاسخ به سؤالی درباره سند تحول و دستاوردهایش به خبرنگار تسنیم گفت: من بارها عرض کردم دو سرفصل دوران تحول‌مان را هویت و عدالت قرار دادیم. هویت یعنی توجه به همه آن عناصر تشکیل‌دهنده اعتقادات، باورها و فرهنگ مردم عزیزمان که باورها و اعتقادات مذهبی و دینی یکی از مهمترین عناصر هویتی مردم عزیز ما به حساب می‌آید.

مصداق عدالت هم در پرداختن به همه گونه‌های برنامه‌سازی و پرداختن به همه آنچه که در مناطق مختلف کشور ما در حوزه‌های مختلف یافت می‌شود استعدادها، ظرفیت‌ها، خلاقیت‌ها و همیشه این دو سرفصل را دنبال کردیم. همین برنامه «حسینیه معلی» به نظرمن مصداق روشنی از تحقق هویت و عدالت است. یک برنامه معارفی پرمخاطب ترین برنامه صداوسیما در بین همه برنامه‌های جذاب دیگر در حوزه سرگرمی، طنز و برنامه نمایشی؛ این یعنی این برنامه توانسته به آن نقطه درست هویتی مخاطب دسترسی پیدا کند.

وی خاطرنشان کرد: عدالت یعنی اینکه این برنامه برنامه معارفی است؛ ما همیشه انتظار داشتیم برنامه‌های معارفی، مخاطبین بسیار خاصی داشته باشند اما این طور که مشاهده می‌کنیم در چند فصلی که این برنامه تولید می‌شود توانسته رکورد برنامه‌های پرمخاطب صداوسیما را بشکند. این حرکت بحمدالله به یک حرکت رو به جلو در رسانه‌ملی تبدیل شده شبکه‌ها و مراکز مختلف برنامه‌سازی در سازمان  صداوسیما این تنوع، خلاقیت و توجه به عناصر مختلف هویتی و عدالت رسانه‌ای را دنبال می‌کنند. بحمدالله «محفل» و «حسینیه معلی» برنامه‌هایی‌اند که مصادیق این حرکت رو به جلو هستند، ان‌شاءالله که ادامه پیدا خواهد کرد.

رئیس صداوسیما درباره حق پخش مسابقات ورزشی این نکته را یادآور شد: یکسری برنامه‌ها و رویدادهای ورزشی خارجی‌اند و یکسری هم داخلی؛ ما حرف‌مان این است به آن شکل که حق پخش مسابقات خارجی را دولت و مجلس در بودجه می‌بینند و ما حق پخش مسابقات بین‌المللی همچون المپیک، جام‌جهانی و جام ملت‌های آسیا را پرداخت می‌کنیم به همان نحو باید برای حق پخش مسابقات ورزشی داخلی نیز ردیف‌های بودجه‌ای دیده شود امیدوارم بتوانیم با هماهنگی وزارت ورزش این کاررا خوب پیش ببریم.

او در خصوص اینکه آیا بازگشت هنرمندان به تلویزیون در راستای انتخابات است که مخاطبان بیشتری پای تلویزیون بنشینند، ‌این نکته را مطرح کرد: چیزی تغییر نکرده است. عبارتی که همیشه گفتم را تغییر ندادم من گفتم درِ صداوسیما همیشه به روی هنرمندان باز است.

صداوسیمای 1402 همان صداوسیمای 1401 و 1400 است. آنچه اتفاق می‌افتد ما در برنامه‌سازی‌های مختلف‌مان همان سیاست درِ باز صداوسیما به روی هنرمندان کسانی که علاقه‌مند باشند از تریبون رسانه ملی برای مردم ساعات و لحظات خوبی را خلق کنند همان سیاست را داریم دنبال می‌کنیم با همان شیوه جلو می‌رویم. در انتخابات و غیر از انتخابات و در هر عرصه‌ای ما سیاستِ کلی‌مان این است ما در برنامه‌های مختلف بتوانیم از هنرمندانی که علاقه‌مند هستند و ما هم علاقه‌مندیم در خدمت مردم باشند از آنها استفاده کنیم.
https://jahannews.com/vdcfevdctw6dvva.igiw.html
jahannews.com/vdcfevdctw6dvva.igiw.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Hong Kong
مزاح می‌فرمایند
!!
Iran, Islamic Republic of
فرخ نژاد و برزو و ریاحی و ..... همگی هنرمند هستند ها..!!!!
Iran, Islamic Republic of
کدام هنرمندان ؟!
Iran, Islamic Republic of
کدام هنرمند مد نظر است
Iran, Islamic Republic of
رامبد جوان، فردوسی پور و... را که در نظرتان هم ندارید
Iran, Islamic Republic of
دیدی باز شروع شد
Iran, Islamic Republic of
یعنی دیگه امثال محمدرضا شهبازی کارآیی نداره!
Iran, Islamic Republic of
راستی چرا برنامه جهان آرا تعطیل شده دولت قبل که خیلی فعال بود، کارکردش تمام شده؟